• Anonym (E)

Hur ser ni män runt 50 år på oss jämnåriga kvinnor?

Hur ser ni män runt 50 år på oss jämnåriga kvinnor? Är vi fortfarande attraktiva trots rynkor och grått hår eller sneglar ni neråt i åldrarna? Jag tycker att många män runt 50 som tar hand om sig själva ser bra ut, men det verkar som om de tror att de har chans hos yngre kvinnor och nobbar oss jämnåriga så där har man ingen chans.

• Svar på tråden Hur ser ni män runt 50 år på oss jämnåriga kvinnor?
  • Anonym (Snart 50)
    Anonym (E) skrev 2024-12-04 00:29:25 följande:
    Är attraktionen viktigare än personlighet och gemensamma intressen för dig? Har det ingenting att göra med att ni känner er yngre ihop med en yngre kvinna eller är det enbart det fysiska yttre?
    Är attraktion viktigare än personlighet? Det ena behöver inte ta ut det andra. Om man är en vettig 50åring som tar hand om sig så kan man snegla neråt i ålder och få både några år yngre och en vettig personlighet.

Men det är väldigt personligt betingat. Både i vad man har att erbjuda och vad man vill ha för partner. Så det finns förhoppningsvis någon för dom flesta.
  • Anonym (Inte för mig)

Är singel och 46. Jag gillar jämnåriga kvinnor, men inte på drt sättet så särskilt mycket.Jag anser mig ha stått ut med alldeles för mycket av kvinnor så jag känner att det verkligen skall vara värt det om jag träffar någon. Dvs hon måste vara snygg, under 30 men samtidigt äldre än min dotter  annars är det nasty. Min dotter är 22. Så jag tänker från 23 till 30 för att det skall vara värt det.

• Anders1970
    Anonym (man) skrev 2024-12-04 00:53:23 följande:
    Varför skulle det vara tragiskt? Tycker inte du att 40-åriga kvinnor i genomsnitt är vackrare än vad kvinnor som är 50 år?
    För mig är inte vackerheten kopplad till ålder, om vi pratar runt 50år. Jag tycker seniora kvinnor kan vara mycket vackra, om de är iforn.

Ofta klokare och tryggare i sin kropp o i sig själv.

Visst, en 25åring kan va dösnygg, men där stannar det för mig (visuell bedömning) 

För mig är ex. 10-15år stor skillnad. Mannen skall ex. vänta i 15år innan kvinnan går i pension.

Men alla har rätt att tycka annat. 
  • Tom Araya

Jag har alltid föredragit jämnåriga eller äldre.

Jag har provat med förhållande med en som jag då upplevde som betydligt yngre tjej (jag närmade mig 40 och hon var mellan 30 och 35), men det var inget för mig.

Men sedan så känns åldersskillnaderna (rent mentalt) mindre ju äldre man blir, så 5-10 års skillnad är inte lika mycket nu som när man var 30.

Nu har jag passerat 50 och känner mest attraktion till kvinnor runt 40-55.
    Grått hår, rynkor, lite häng, något kilo för mycket... nej, det bekymrar mig inte alls om känslorna finns där.

Nu är jag mest orolig för att utbudet av kvinnor som fortfarande har sexuell lust kvar blir betydligt sämre och att det då blir svårare att träffa en matchande kvinna.

• Anonym (Frun)

Jag (kvinnan) är nyss fyllda 60 och min make är 49. 

Ingen av oss lägger någon vikt vid hur många år den andra har levt, det vi bryr oss om är att vi till sist fann varandra och att vi har för avsikt att aldrig mer leva åtskilda.

Innan jag träffade min man hade jag inställningen att jag aldrig skulle titta åt en man som är mer än max fem år yngre eller äldre. Och så kom han...

Nu är jag visserligen som kvinna den äldre, men jag vill ändå påpeka att alla män minsann inte suktar efter lammkött.
    Min make är både lång och väldigt attraktiv.

Jag vann högsta vinsten helt enkelt.

• Tecum

Jag har visserligen passerat 50 med god marginal, men jag har alltid tyckt att ungefär jämnåriga kvinnor är mest attraktiva. Och ett extra plus med kvinnor50+ är att de lämnat barntiden bakom sig, de kan och vill inte längre bli gravida.

Att du TS fått för sig att äldre män bara vill ha yngre kvinnor är för att dessa män är singlar och antagligen vill förbli det. De är alltså lättast att träffa medan trygga män är i relationer. 

• Anonym (op)
    Tecum skrev 2024-12-04 08:56:07 följande:

Jag har visserligen passerat 50 med god marginal, men jag har alltid tyckt att ungefär jämnåriga kvinnor är mest attraktiva. Och ett extra plus med kvinnor50+ är att de lämnat barntiden bakom sig, de kan och vill inte längre bli gravida.

Att du TS fått för sig att äldre män bara vill ha yngre kvinnor är för att dessa män är singlar och antagligen vill förbli det. De är alltså lättast att träffa medan trygga män är i relationer. 

Jag är 49 snart, kan fortfarande bli gravid enligt min läkare, så någon garanti är det inte, just saying.

Jag upplever att många yngre män är intresserade av mig innan de får reda på min ålder, då backar de lite. 

Annars upplever jag det faktiskt som att män i min egen ålder vill ha mycket yngre, i alla fall de jag känner, lite äldre än sina egna döttrar typ 25-32 ungefär. För sex, inte för relation brukar de säga.
  • Anonym (fdPåJakt)
    Anonym (E) skrev 2024-12-03 23:05:06 följande:
    Hur ser ni män runt 50 år på oss jämnåriga kvinnor?

Hur ser ni män runt 50 år på oss jämnåriga kvinnor? Är vi fortfarande attraktiva trots rynkor och grått hår eller sneglar ni neråt i åldrarna? Jag tycker att många män runt 50 som tar hand om sig själva ser bra ut, men det verkar som om de tror att de har chans hos yngre kvinnor och nobbar oss jämnåriga så där har man ingen chans.

För mig spelar det inte någon roll om min kvinna är jämnårig eller yngre... älskar alla kvinnor! Skrattande
  • Postman

Det finns många vackra och trevliga damer runt 50 och uppåt. Fantastiska fina kvinnor. Visst det finns de som har förfallit men jag tycker de är rätt få ändå. 

• Skogshuggaren

Tyvärr så har de flesta kvinnor 50+ i min omgivning blivit tanter. Säckiga kläder, extra kilon, dålig hållning mm. Det finns säkert snygga och attraktiva 50-åringar, men jag träffar sällan några. Min fru är väl (som tur är) något av ett undantag. Hon är lika gammal som jag och fortfarande attraktiv i mina ögon. 

Även intressemässigt har jag mer gemensamt med 30-40-åringarna på jobbet än tanterna som är 50+. Vi pratar träning, fjällturer och kajakpaddling, sådant som både jag och de är intresserade av. 

Svar på tråden Hur ser ni män runt 50 år på oss jämnåriga kvinnor?