• Anonym (E)

Hur ser ni män runt 50 år på oss jämnåriga kvinnor?

Hur ser ni män runt 50 år på oss jämnåriga kvinnor? Är vi fortfarande attraktiva trots rynkor och grått hår eller sneglar ni neråt i åldrarna? Jag tycker att många män runt 50 som tar hand om sig själva ser bra ut, men det verkar som om de tror att de har chans hos yngre kvinnor och nobbar oss jämnåriga så där har man ingen chans.

• Svar på tråden Hur ser ni män runt 50 år på oss jämnåriga kvinnor?
  • Anonym (D´amour)

Jag är kvinna och det är ytterst få män i min ålder 55+ som jag tycker är attraktiva. Många är gubbiga, men framför allt så otroligt TRÅKIGA. Precis som många män tittar jag på och föredrar yngre eftersom jag känner mig mer hemma med dem.

Men utöver attraktion måste det förstås klicka även på det intellektuella och känslomässiga planet. Men det är sorgligt vilket litet urval det finns när man åldras....

• Anonym (Olika)

En del känns fortfarande tajta och fina. 

• Anonym (man)
    Anonym (op) skrev 2024-12-04 09:08:16 följande:
    Jag är 49 snart, kan fortfarande bli gravid enligt min läkare, så någon garanti är det inte, just saying.

Jag upplever att många yngre män är intresserade av mig innan de får reda på min ålder, då backar de lite. 

Annars upplever jag det faktiskt som att män i min egen ålder vill ha mycket yngre, i alla fall de jag känner, lite äldre än sina egna döttrar typ 25-32 ungefär. För sex, inte för relation brukar de säga.
    Ja, och man kan vinna 500 miljoner på postkodslotteriet också. Vid 49 är din sannolikhet att bli gravid på naturlig väg nästintill obefintlig även om det inte är helt uteslutet.
  • Anonym (Tom Cruise)

Tror man behöver vara väldigt attraktiv om man är ca 50 och får napp på 35-åringar.
    Tänker inget speciellt om kvinnor kring 50.

• Anonym (man51)

Jag har i viss mån alltid ansett att ålder är bara en siffra...

Till syvende och sist så handlar det om personen som står framför dig, inte huruvida hon (eftersom tråden handlade om kvinnor) är 30,35,40,45,50,55 etc...

För mig som man (51år). Mitt ex var ett par år äldre än mig. Min nuvarande flickvän är jämngammal. Varken mitt ex eller min nuvarande partner är "tantiga". De ser bra ut i kroppen, klär sig snyggt, bryr sig "rimligt" mycket om sitt utseende.

Min flickvän är i min ögon (och andras!) väldigt vacker. Klassiskt vacker. Långt mörkt hår. Klär sig med stil och klass utan att det känns "gammalt och tantigt". Hon har kurvor på rätt ställen, vilket jag uppskattar. Hon är trygg, hon är rolig, hon är sexig. Hon har koll på sig själv, sitt liv, kan stå på egna ben. 

Vi kan föra bra samtal, vi har liknande erfarenheter, befinner oss på "samma plats i  livet", vilket givetvis underlättar vårt umgänge. 

Och hon är och vågar vara sexuell. 

Och, jag har inget behov av att skaffa nått "yngre" för att känna mig ung själv.

Träffar man rätt på ålderns höst, andra halvlek, så räcker det för att känna sig "ung" igen.

• Anonym (Frun)
    Anonym (man51) skrev 2024-12-04 16:19:12 följande:

Jag har i viss mån alltid ansett att ålder är bara en siffra...

Till syvende och sist så handlar det om personen som står framför dig, inte huruvida hon (eftersom tråden handlade om kvinnor) är 30,35,40,45,50,55 etc...

För mig som man (51år). Mitt ex var ett par år äldre än mig. Min nuvarande flickvän är jämngammal. Varken mitt ex eller min nuvarande partner är "tantiga". De ser bra ut i kroppen, klär sig snyggt, bryr sig "rimligt" mycket om sitt utseende.

Min flickvän är i min ögon (och andras!) väldigt vacker. Klassiskt vacker. Långt mörkt hår. Klär sig med stil och klass utan att det känns "gammalt och tantigt". Hon har kurvor på rätt ställen, vilket jag uppskattar. Hon är trygg, hon är rolig, hon är sexig. Hon har koll på sig själv, sitt liv, kan stå på egna ben. 

Vi kan föra bra samtal, vi har liknande erfarenheter, befinner oss på "samma plats i  livet", vilket givetvis underlättar vårt umgänge. 

Och hon är och vågar vara sexuell. 

Och, jag har inget behov av att skaffa nått "yngre" för att känna mig ung själv.

Träffar man rätt på ålderns höst, andra halvlek, så räcker det för att känna sig "ung" igen.

Kallar du 51 för ålderns höst???
  • Anonym (Vallo)
    Anonym (E) skrev 2024-12-03 23:05:06 följande:
    Hur ser ni män runt 50 år på oss jämnåriga kvinnor?

Hur ser ni män runt 50 år på oss jämnåriga kvinnor? Är vi fortfarande attraktiva trots rynkor och grått hår eller sneglar ni neråt i åldrarna? Jag tycker att många män runt 50 som tar hand om sig själva ser bra ut, men det verkar som om de tror att de har chans hos yngre kvinnor och nobbar oss jämnåriga så där har man ingen chans.

Jag har respekt för 50-åriga kvinnors livserfarenhet och även till attraktionen kan kvinnor i den åldern se fantastiska ut. Åldern har ingen betydelse för normalt och vänskapligt umgänge, men jag får erkänna att ska det bli mer än så vill jag att hon tar hand om sig själv. Hon behöver inte springa på gym eller så. Bara leva ett någorlunda sunt liv. Givetvis är personligheten också viktig. På jobbet finns en 52-årig kvinnlig kollega som ser helt fantastiskt ut. Både farmor och mormor dessutom.  Hade vi båda varit singlar hade jag definitivt satt in en stöt. 
  • Anonym (op)
    Anonym (man) skrev 2024-12-04 16:05:51 följande:
    Ja, och man kan vinna 500 miljoner på postkodslotteriet också. Vid 49 är din sannolikhet att bli gravid på naturlig väg nästintill obefintlig även om det inte är helt uteslutet.
    Jag blev senast gravid naturligt när jag var 45, och min mamma födde min yngsta bror när hon var 48, så jag tror på min läkare.
  • Anonym (E)
    Anonym (Frun) skrev 2024-12-04 18:00:19 följande:
    Jag reagerade också på det. Visserligen är rynkorna framträdande men i sinnet är jag fortfarande som ett barn. 
  • Anonym (M)

Fast vad man tror man har för chans har väl inget att göra med vad man attraheras av. Jag är visserligen inte man, men jag skulle aldrig söka en oattraktiv person för jag tror att jag har bättre chanser då, eller bli tillsammans med en oattraktiv för att det var det enda jag kunde få. Då är jag hellre ensam faktiskt

• Anonym (man51)
    Anonym (Frun) skrev 2024-12-04 18:00:19 följande:
    Näää, kallar och kallar...

Nej. Brukar säga att jag spelar i andra halvlek... 51, skild sedan 1,5år, unga vuxna barn. 

Ålder är som sagt bara en siffra...

mvh
  • Anonym (man)
    Anonym (op) skrev 2024-12-04 23:47:33 följande:
    Jag blev senast gravid naturligt när jag var 45, och min mamma födde min yngsta bror när hon var 48, så jag tror på min läkare.
    Okej, kör hårt då!
  • Anonym (Hej 50!)

Som kvinna strax under 50 och med 20 kg övervikt (eftersom vikten lyfts mycket i tråden) så kan jag säga att det har verkligen inte varit något problem med att få fina, vältränade killar efter sig! De runt 22-27 vill visserligen bara få vara stadiga älskare men efter 30 är det flera som kan tänka sig en seriös relation. Detta är inte enbart min egna upplevelse utan något som kommit på tal på flera fester på senare tid då många kvinnor delar samma upplevelse!

• Anonym (Tom Cruise)
    Anonym (Hej 50!) skrev 2024-12-06 00:00:42 följande:

Som kvinna strax under 50 och med 20 kg övervikt (eftersom vikten lyfts mycket i tråden) så kan jag säga att det har verkligen inte varit något problem med att få fina, vältränade killar efter sig! De runt 22-27 vill visserligen bara få vara stadiga älskare men efter 30 är det flera som kan tänka sig en seriös relation. Detta är inte enbart min egna upplevelse utan något som kommit på tal på flera fester på senare tid då många kvinnor delar samma upplevelse!

Finns många MILF-hunters bland killar 20-25 år.
Svar på tråden Hur ser ni män runt 50 år på oss jämnåriga kvinnor?