Jag har i viss mån alltid ansett att ålder är bara en siffra...
Till syvende och sist så handlar det om personen som står framför dig, inte huruvida hon (eftersom tråden handlade om kvinnor) är 30,35,40,45,50,55 etc...
För mig som man (51år). Mitt ex var ett par år äldre än mig. Min nuvarande flickvän är jämngammal. Varken mitt ex eller min nuvarande partner är "tantiga". De ser bra ut i kroppen, klär sig snyggt, bryr sig "rimligt" mycket om sitt utseende.
Min flickvän är i min ögon (och andras!) väldigt vacker. Klassiskt vacker. Långt mörkt hår. Klär sig med stil och klass utan att det känns "gammalt och tantigt". Hon har kurvor på rätt ställen, vilket jag uppskattar. Hon är trygg, hon är rolig, hon är sexig. Hon har koll på sig själv, sitt liv, kan stå på egna ben.
Vi kan föra bra samtal, vi har liknande erfarenheter, befinner oss på "samma plats i livet", vilket givetvis underlättar vårt umgänge.
Och hon är och vågar vara sexuell.
Och, jag har inget behov av att skaffa nått "yngre" för att känna mig ung själv.
Träffar man rätt på ålderns höst, andra halvlek, så räcker det för att känna sig "ung" igen.