Hur ser ni män runt 50 år på oss jämnåriga kvinnor?
Attraktion spelar roll och yngre kvinnor är i allmänhet mer attraktiva än äldre. Om jag blev singel skulle jag tveklöst föredra att träffa någon som var lite yngre om jag kunde (men som var klar med att få barn osv).
Med det sagt finns det för det första jämnåriga kvinnor jag är attraherad av (bara det är många fler yngre kvinnor jag är attraherad av), och för det andra är fysisk attraktion bara en av många saker som har betydelse i valet av partner.
Nu råkar jag vara tillsammans med en jämnårig kvinna (hon är två år äldre än jag), men jag vet att jag lätt skulle kunna träffa någon som var en bra bit yngre om jag var singel vilket jag också gjorde vid flertalet tillfällen då jag var singel. Men jag älskar min partner djupt och valde henne för att jag tycker att hon är världens mest fantastiska människa och kvinna, så åldern hade absolut ingen betydelse med henne.
Tyvärr är det så att fysisk attraktion spelar stor roll för många män och hos kvinnor hänger yngre ålder ihop med ökad fysisk attraktion. Även män som jag, som bevisligen gärna kan vara tillsammans med någon jämnårig, har ju ändå en preferens för yngre kvinnor attraktionsmässigt. Det skapar ju en tråkig situation för kvinnor som inte är fullt så unga och det är inte så lätt att göra någonting åt det.