• Anonym (Tiny)

Gift ex. Menar han allvar?

Min expojkvän, och jag kom aldrig riktigt över honom. Det har gått 7 år sedan dess.

Han träffade och gifte sig med en annan tjej. Men nu har han börjat höra av sig via sms och han skriver saker som att han gjorde världens miss när han lämnade mig för henne och att han saknar mig och han borde gift sig med mig. Mycket om krav o förväntningar från hans föräldrar och att han aldrig störde sig på mitt handikapp eller att jag är så mycket yngre än honom det var hans föräldrar... och att han borde vågat satsa på mig oavsett. Att han älskar mig och jag är perfekt precis som jag är. 

Jag har inte vågat ses för jag vet att jag inte hade kunnat hålla mig. Kan han vara seriös eller vill han bara kn...?

• Svar på tråden Gift ex. Menar han allvar?
  • Anonym (Kära TS)
    Anonym (Reality check) skrev 2024-12-03 20:32:15 följande:
    Så när ni började ligga med varandra var du fem år gammal....? Du skriver att det är sju år sedan ni bröt och det pågick i sex år. 18 år minus 13 är 5.
    Du verkar ju både blåst och taskig som skickar elaka videos till TS.
  • Anonym (Siri)

Att han fortfarande är gift och skriver eller säger så till dig är en stor red flag. Han har alltså inga problem med att gå bakom ryggen på sin fru. Gå inte i fällan och bli hans second choice igen och särskilt inte när han fortfarande är gift. Du är värd att bli någons förstahandsval. 

• Anonym (Tiny)

Han skriver att han inte kan skilja sig nu för att barnen är så små. Jag bad honom lämna mig ifred, blockade hans nummer och social media och nu har jag ångest.

• felicityporter
    Anonym (Tiny) skrev 2024-12-04 01:45:04 följande:

Han skriver att han inte kan skilja sig nu för att barnen är så små. Jag bad honom lämna mig ifred, blockade hans nummer och social media och nu har jag ångest.

Bra att du blockade honom! Han vill bara knulla, inget annat.
  • Anonym (Kära TS)

BRA! Skål

Du är värd bättre behandling - ditt dagliga mantra.
  • Lynx123

Superbra!!! Helt rätt beslut! Förstår att det känns jobbigt just nu men det här kommer hjälpa dig att inse vem du har att göra med. Tur att det inte blev ni - tycker synd om frun!
  • Anonym (Tiny)
    Anonym (Kära TS) skrev 2024-12-04 11:55:45 följande:
    BRA! Skål

Du är värd bättre behandling - ditt dagliga mantra.
    Han behandlade mig bra...delvis. Fick mig att känna mig sexig och trygg. Jag simmar inte särskilt bra men han höll mig alltid så jag kunde bada i djupt vatten. Han lyfte alltid upp mig eller bar mig..sånt är lite tabu för oss viktigt att vara självständig men jag gillade när han gjorde det. 

Gav mig alltid komplimanger, små presenter. Gav mig gulliga smeknamn som kanske låter lite fetisch/förnedrande/sexualiserade men som jag gillade (från honom) kysste mig ofta, rörde vid mig, älskade med mig  :( kunde lyfta upp mig upp över huvudet och hålla mig där så det kändes som jag svävade eller flög för att sedan pussa mig på magen...såna saker.
  • Anonym (Prat)
    Anonym (Tiny) skrev 2024-12-04 18:19:56 följande:
    Han behandlade mig bra...delvis. Fick mig att känna mig sexig och trygg. Jag simmar inte särskilt bra men han höll mig alltid så jag kunde bada i djupt vatten. Han lyfte alltid upp mig eller bar mig..sånt är lite tabu för oss viktigt att vara självständig men jag gillade när han gjorde det. 

Gav mig alltid komplimanger, små presenter. Gav mig gulliga smeknamn som kanske låter lite fetisch/förnedrande/sexualiserade men som jag gillade (från honom) kysste mig ofta, rörde vid mig, älskade med mig  :( kunde lyfta upp mig upp över huvudet och hålla mig där så det kändes som jag svävade eller flög för att sedan pussa mig på magen...såna saker.
    Fast det är inte att behandla dig bra. Han levde ut sin fetish.
  • Anonym (Tiny)
    Anonym (Prat) skrev 2024-12-04 20:01:30 följande:
    Fast det är inte att behandla dig bra. Han levde ut sin fetish.
    Ja en del av det där är... lite udda, fel, osv. Men det kändes inte förnedrande med honom.

Och sexet, numera känner jag bara lust när jag har ägglossning resten av månaden inte alls. Med honom ville jag hela tiden oavsett. Det räckte att han kysste mig, lyfte mig osv. Jag var nog likadan som honom med det. Jag tror aldrig jag kommer ha den känslan för någon annan :(
  • Anonym (Tiny)

Fy vad pissigt jag mår :(

• Spy

Den kommer TS när du själv tillåter dig att gå vidare och släppa homom och bli kär på nytt 

• Anonym (Tiny)
    Spy skrev 2024-12-05 19:34:51 följande:

Den kommer TS när du själv tillåter dig att gå vidare och släppa homom och bli kär på nytt 

Jag har försökt. Det här kommer låta ytligt men andra killar som är intresserade av mig ser inte ut som honom. Han är filmstjärnesnygg så det blir så svårt när jag jämför.
  • Lynx123
    Anonym (Tiny) skrev 2024-12-05 21:30:37 följande:
    Jag har försökt. Det här kommer låta ytligt men andra killar som är intresserade av mig ser inte ut som honom. Han är filmstjärnesnygg så det blir så svårt när jag jämför.
    Ja det låter ytligt. Det är kanske därför.som du fastnat i ett tänk där han kan vara hur creepy som helst men du ändå tycker att han är något att hänga i julgranen. Försök komma ur det sättet att tänka. Sök hjälp. 
  • Anonym (Du verkar så fin)

TS du skriver själv lite var felet ligger hos dig, du JÄMFÖR med honom gör INTE det försök jobba med dig själv sen gå vidare 

• Anonym (Tiny)
    Lynx123 skrev 2024-12-05 22:48:22 följande:
    Ja det låter ytligt. Det är kanske därför.som du fastnat i ett tänk där han kan vara hur creepy som helst men du ändå tycker att han är något att hänga i julgranen. Försök komma ur det sättet att tänka. Sök hjälp. 
    Anonym (Du verkar så fin) skrev 2024-12-06 05:17:20 följande:

TS du skriver själv lite var felet ligger hos dig, du JÄMFÖR med honom gör INTE det försök jobba med dig själv sen gå vidare 

Förlåt men det är så svårt att inte jämföra. Han är 190 lång, muskulös, nu har han fått lite mage men det hade han inte då, världens sötaste smile helt perfekta tänder han kallade det mäklarleende och att alla mäklare har det. Jag var o är väldigt attraherad av honom :(

Killar jag pratar med nu är inte sådär alls. De har lätt autism och är högstadielärare i kemi och fysik. De ser inte bra ut och har inte sådan humor eller charm. Jag känner ingen dragning till någon annat än han verkar trevlig :(    

• felicityporter
    Anonym (Tiny) skrev 2024-12-06 05:59:52 följande:
    Anonym (Du verkar så fin) skrev 2024-12-06 05:17:20 följande:

Förlåt men det är så svårt att inte jämföra. Han är 190 lång, muskulös, nu har han fått lite mage men det hade han inte då, världens sötaste smile helt perfekta tänder han kallade det mäklarleende och att alla mäklare har det. Jag var o är väldigt attraherad av honom :(

Killar jag pratar med nu är inte sådär alls. De har lätt autism och är högstadielärare i kemi och fysik. De ser inte bra ut och har inte sådan humor eller charm. Jag känner ingen dragning till någon annat än han verkar trevlig :(    

Ursäkta mig TS, men du låter ruskigt ytlig när jag läser dina inlägg där du beskriver hur perfekt denna killen var. Killen verkar vara en genomfalsk och rutten idiot, trots det hyllar du honom till skyarna pga hans ?modellutseende? och genom raderna läser jag att du också uppskattade hans s.k. ?charm? (vilket jag ser som hans sliskiga manipulativa sida).
    Jag tror du satt den här snubben på en piedestal han inte förtjänar att sitta på. Dessa killar du beskriver med lätt autism och kemilärare är säkert 1000 gånger bättre på alla sätt och vis och skulle få vilken tjej som helst betydligt lyckligare än den sliskiga killen du pratar om.
  • Dimisi

TS, jag tycker att många av de svar du hittills har fått är lite nedvärderande. Huruvida ditt ex har en fetisch eller inte tycker jag är ovidkommande. I synnerhet när era eventuella fetischer matchar. Du verkar inte ha avverkat långa, muskulösa män på löpande band, och han verkar inte ha ersatt dig med nya, kortvuxna kvinnor. Så jag tror inte att någon av er jagar en viss kroppstyp och skiter i människan som bor i kroppen.

Ni verkar ha fastnat ungefär lika hårt för varandra. Jag tycker det låter helt underbart hur ni uppskattade varandras yttre attribut och maximerade känslor som beroende vs omhändertagande och blyghet, ungdom vs erfarenhet, självsäkerhet. Jag fattar verkligen att det ni utforskade tillsammans är oförglömligt för er båda.

Men ni verkar inte ha knutit an på andra plan än det sexuella. Det han erkänner nu, att han skämdes för att han gillade att ta hand om dig som sin miniatyr prinsessa, tänker jag att du förmodligen märkte, men du frågade inte varför. Du pushade honom inte att utmana sina rädslor. Än idag vet du inte vad han döljer bakom mäklarleendet, eller hur?

Du frågar om han kontaktar dig enbart för att kn... Många i tråden har svarat ja. Men jag tycker det känns lite orättvist, som att han har sämre intentioner än du. Jag tycker att ni har samma intentioner. Ni dras till varandra av samma anledning. Om ni skulle börja träffas igen, riskerar inte du att bli mer skadad än han. Hade han velat lura dig, hade han inte rakt ut svarat att han inte har för avsikt att skilja sig.

Svar på tråden Gift ex. Menar han allvar?