• Dimisi

Gift ex. Menar han allvar?

TS, jag tycker att många av de svar du hittills har fått är lite nedvärderande. Huruvida ditt ex har en fetisch eller inte tycker jag är ovidkommande. I synnerhet när era eventuella fetischer matchar. Du verkar inte ha avverkat långa, muskulösa män på löpande band, och han verkar inte ha ersatt dig med nya, kortvuxna kvinnor. Så jag tror inte att någon av er jagar en viss kroppstyp och skiter i människan som bor i kroppen.

Ni verkar ha fastnat ungefär lika hårt för varandra. Jag tycker det låter helt underbart hur ni uppskattade varandras yttre attribut och maximerade känslor som beroende vs omhändertagande och blyghet, ungdom vs erfarenhet, självsäkerhet. Jag fattar verkligen att det ni utforskade tillsammans är oförglömligt för er båda.

Men ni verkar inte ha knutit an på andra plan än det sexuella. Det han erkänner nu, att han skämdes för att han gillade att ta hand om dig som sin miniatyr prinsessa, tänker jag att du förmodligen märkte, men du frågade inte varför. Du pushade honom inte att utmana sina rädslor. Än idag vet du inte vad han döljer bakom mäklarleendet, eller hur?

Du frågar om han kontaktar dig enbart för att kn... Många i tråden har svarat ja. Men jag tycker det känns lite orättvist, som att han har sämre intentioner än du. Jag tycker att ni har samma intentioner. Ni dras till varandra av samma anledning. Om ni skulle börja träffas igen, riskerar inte du att bli mer skadad än han. Hade han velat lura dig, hade han inte rakt ut svarat att han inte har för avsikt att skilja sig.

Svar på tråden Gift ex. Menar han allvar?