Anonym (Hm) skrev 2024-11-26 13:40:04 följande:
Äter hon inte för att du säger vad det är i? I sådana fall äter inget barn. Du ska veta hur mycket grönsaker jag mixar ner i köttfärssås tex och om barnen viste hade de fått panik och vägrat äta den igen.
att bli socanmäld tycker jag är lite väl hårt i frågan, samtidigt kan det berott på hur din dotter uttryckte sig där i skolan. Jag har inte läst alla svar men är det så att hon vägrar komma upp utan sötsaker eller att hon inte vill äta alls på just morgonen? Om sistnämnda, låt henne skippa frukost! Hon behöver inte trycka i sig en macka 6-7 på morgonen utan kanske får mer aptit senare under dagen?
Gillar hon glass? Frys vanlig vaniljyoughurt och skopa upp. Toppa med färska jordgubbar eller annat hon gillar. Då får hon i sig yoghurt iaf.
Hon mår inte bra utan frukost och då blir hela dagen fel. Som sagt, det är en tonåring det gäller och hon har inga som helst problem med att äta nyttigt resten av dagen. Minstingen skulle däremot sätta sig på tvären om hon visste allt jag smyger ner i maten.