Inlägg från: Anonym (Janie) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Janie)

Socanmäld pga frukost

Anonym (.) skrev 2024-11-26 11:35:30 följande:
    Du verkar bestämt dig för att ge upp.
    Vet inte hur lång hon är men under 30 låter ju väääldigt lite.

Förklara sanningen för henne, vad det gör med kroppen om man inte äter tillräcklig mängd mat och tillräckligt "nyttigt". 

Förresten är det inte konstigt att folk får ADHD-symptom om de äter väldigt mycket socker. Energin går ju upp och ner som en berg- och dalbana. Inget fokus ibland och speedad ibland? Det blir ju så med sockertoppar och sockerdippar.
    Finns annat än gröt man kan äta, förresten.

Finns t.ex. sockerfria energybars som kan vara väldigt goda. Ger energi, smakar gott och man slipper vitt socker.
    Hon har ätit såhär senaste veckorna, diagnoserna fick hon i ettan.

Det om gröt var svar på ett inlägg.
  • Anonym (Janie)
    Anonym (J) skrev 2024-11-26 11:31:51 följande:

Men hon är ju som sjuk! Och varför vara bestämd med att det endast är vid de tillfällena när din dotter behöver få i sig mat? 

Pannkakor då? Pannkakstårta? 

Vad pratar du om? Hon äter bra resten av dagen, det är bara frukosten som är svår. Hon är inte sjuk. Har inga näringsbrister, pigg och stark, bara väldigt smal och så har hon varit sen hon föddes.
  • Anonym (Janie)
    Anonym (J) skrev 2024-11-26 11:33:05 följande:

Jag fick sockerkaka i sängen när jag låg gråtandes med ångest och tvång och bankade huvudet i väggen (PANDAS). Då var klockan 17 på kvällen. Det var min frukost.

Hon har inte ångest, hon ogillar bara skolan. Det här hjälper henne att komma igång.
  • Anonym (Janie)
    Anonym (J) skrev 2024-11-26 11:44:39 följande:

Men att inte kunna ge henne en fralla i sängen för att ?det gör man bara vid vissa tillfällen? , vad är det om? när din dotter inte får i sig annat än skit till frukost. Hade du gett henne frukost i sängen hade hon kanske ätit en fralla istället. 

Som sagt tycker du borde se henne som sjuk istället . det viktiga är att hon äter här. Inte dina hårda regler om hur perfekt allt ska vara 

Hon vill inte ha macka. Hon har inte heller uttryckt minsta önskan om att äta i sängen.

Exakt, det viktiga här är ATT hon äter, vilket hon gör. Hur hårda regler tycker du man har när man tillåter den frukost hon får?
  • Anonym (Janie)
    Anonym (J) skrev 2024-11-26 11:45:42 följande:

Dessutom visar du omtanke då än att tjata och locka med skräpmat

Har inte behövt tjata en enda gång sen vi började med önskefrukosten.
  • Anonym (Janie)
    Anonym (E) skrev 2024-11-26 11:48:30 följande:
    Det är deras skyldighet enligt lag, är det svårt att förstå? Ett barn som äter en onyttig frukost, som är ett av dagens viktigare mål, orosanmäls.
    Och ändå så fungerar hon bättre och orkar mer nu än med "vanlig" frukost. Hon far inte illa på något sätt.
  • Anonym (Janie)
    Anonym (J) skrev 2024-11-26 11:44:54 följande:
     Jag sa inte det, jag drog mitt exempel 
    Men det går inte att jämföra det med vanlig skoltrötthet. Hon har ett syskon med ångest, det är något helt annat.
  • Anonym (Janie)
    Anonym (E) skrev 2024-11-26 11:53:19 följande:
    ...enligt dig ja. Du som inte ens fattar varför ni blivit orosanmälda eller varför donuts är en olämplig frukost. Ursäkta om jag inte riktigt tar din åsikt som riktmärke då.
    Vad som är olämpligt beror på situationen. Jag ser ju att hon mår bättre nu och hennes dietist ser inga problem med det.
  • Anonym (Janie)
    AndreaBD skrev 2024-11-26 11:54:03 följande:
    En tonåring som inte ens väger 30 kg??? Det låter väldigt oroande. Hur lång är hon då? 
    Runt 150. Hon har alltid varit väldigt smal och genomgått alla tänkbara tester för att ta reda på varför, tom
    undersökt nåt med generna, men de har inte hittat något.
  • Anonym (Janie)
    Anonym (.) skrev 2024-11-26 12:09:20 följande:

Dietistens råd låter inte så hälsosamma.
    Och alternativet är vad? Att hon inte äter alls och inte kommer till skolan?
Svar på tråden Socanmäld pga frukost