BF Augusti 2025
När jag var på toan så fick jag en gul slemproppsliknande ?flytning? och livmodertappen är låg, mjuk och känns öppen. Har fött barn innan, kanske svullet bara? Nu har jag panik och tänker det värsta 😪
När jag var på toan så fick jag en gul slemproppsliknande ?flytning? och livmodertappen är låg, mjuk och känns öppen. Har fött barn innan, kanske svullet bara? Nu har jag panik och tänker det värsta 😪
Ja, läst att slemproppen kan lossna och återskapas, funderar om pyttelite lossna för såg ut som den typ??
Fick panik av flytningen så ville veta att den fortfarande var stängd men så var den låg, mjuk o öppen. Sedan låg, mellanhård o öppen. Kände nyss för sista gången och då var den låg, mjuk & stängd igen. Kanske är lugnt, den verkar ändra på sig lite. Kanske att lite av slemproppen släppte bara 🤨
Brukar inte vara där och känna men hade/har sån panik, har iaf varken haft blödningar eller ont.
Fick mer flytningar nu och de är ju trådiga som vid ägglossning, att när de ligger på pappret som en klump så är de beige-aktiga så inte helt gula. Detta är ju helt normala, nu är jag lugn igen!
Så orolig? började blöda ikväll. Är i vecka 7 :( blir så ledsen och besviken. än så länge är det inga stora mängder och jag har inte ont men jag bara väntar på att det ska komma igång. Suck!! Orkar inte med denna berg och dalbana.
Hej allihop! Jag hoppar in här i tråden, jag tror jag är gravid men ska ta ett digitalt test senare idag! Skulle ni säga att dessa test är positiva?
Det understa testet är från igår 10 dagar efter ÄL, dagens test är överst, 11 dagar efter ÄL.
Isf är jag beräknad 28 Augusti.
Hej!
Jag plussade 6 december. Har idag gått in i vecka 7, har verkligen inga symptom alls, kanske lite tröttare än vanligt på kvällarna. Fattar inte att jag är gravid typ? Bara haft första BM mötet digitalt, så det känns inte verkligt ännu.
Det är mitt första barn, började försöka i oktober och lyckades i november så det gick snabbt!
Mitt största problem är att jag behöver tips för att dölja detta när jag ska fira jul med familjen. Vi har inga små barn (ännu hehe) med på jul så det förväntas en del alkohol och jag brukar inte vara den som tackar nej.. Så tar gärna emot tips för detta!
Hur gör ni andra i jul/nyår? Berättar ni eller försöker ni dölja det?
När kommer ni börja köpa saker till bebis? Är i vecka 6+4 bara men har hittat en vagn på marketplace för sånt bra pris och den är i bra skick!! Vågar man köpa?
Detta blir andra barnet så vi har redan en singelvagn men behöver byta till dubbel & därav sälja av nuvarande också. Är jag tokig, ska man vänta? 😂