• Anonym (Krank)

Sex utan kärlek, går det?

Kan du ha sex med någon utan att du är kär i personen i fråga.

Dvs. kan man skilja på sex och kärlek?

Kan man ha sex med någon bara för att man är sugen på sex eller krävs det enligt dig att man också är kär i personen - alltså inte bara upphetsad eller attraherad av personen utan att man är just känslomässigt attraherad (kär) också. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sex utan kärlek, går det?
  • Anonym (Jaochnej)

Kvinna - kan ha sex utan känslor men tröttnar rätt fort.

• Anonym (Mannen)
    Anonym (Krank) skrev 2024-11-24 13:27:52 följande:

Kan man ha sex med någon bara för att man är sugen på sex eller krävs det enligt dig att man också är kär i personen - alltså inte bara upphetsad eller attraherad av personen utan att man är just känslomässigt attraherad (kär) också. 

Självklart kan man det. Men precis som andra omoraliska handlingar kommer det långsamt att äta upp en inifrån. Det är ingen slump att det finns kraftiga samband mellan sex utan kärlek och självmord och drogmissbruk.
  • Anonym (Ja)

Självklart! Har haft sex med olika personer utan att vara kär eller så. Det räcker med ömsesidig attraktion.

/Kvinna

• Anonym (C)

Jag kan ha sex utan att vara kär även om det bästa sexet oftast är med någon man älskar. Men det är många gånger jag stillat min kåthet med ett ONS när jag varit singel. Är kvinna.

• Mimosa86

Nja, jag kan ha sex utan kärlekskänslor men kan inte ha sex med någon jag inte tycker om. Att ha sex utan någon form av känsla tycker jag är att likställa med onani.

Intimiteten, åtrån, längtan, glädjen, samspelet. Det är för viktiga delar i hela njutningen för mig iallafall. Man är intim och sårbar, det tycker inte jag man ska bjuda på till vem som helst.

• Anonym (Empirisk studie)
    Anonym (Krank) skrev 2024-11-24 13:27:52 följande:

Nu genomför ts en ?empirisk studie? för att kunna se att kvinnor visst kan ha sex utan kärlek. och därför borde ju kvinnorna kunna sänka sina krav och ha sex med alla stackars män som ratas Tomte
  • Anonym (C)
    Anonym (Empirisk studie) skrev 2024-11-24 16:11:22 följande:
    Nu genomför ts en ?empirisk studie? för att kunna se att kvinnor visst kan ha sex utan kärlek. och därför borde ju kvinnorna kunna sänka sina krav och ha sex med alla stackars män som ratas Tomte
    Nja, är du säker på att det är så illa? Men är det det så är det minsta man kan säga att studien har sina brister.
  • Anonym (Kanske)

Man kan kanske ha sex utan kärlek men får man ut någonting av det?

Ställer mig frågande till om det är värt allt besvär då kan man ju lika gärna onanera.

Naturligtvis måste man ha en relation till personen man har sex med.  Desto närmare relationen är ju bättre blir sexet

• Anonym (Ja)
    Anonym (Kanske) skrev 2024-11-24 17:50:29 följande:

Ställer mig frågande till om det är värt allt besvär då kan man ju lika gärna onanera.

Naturligtvis måste man ha en relation till personen man har sex med.  Desto närmare relationen är ju bättre blir sexet

Vadå "naturligtvis"? Inte alls. För dig tydligen, men inte för alla.

Vad man får ut av det? Skönt sex så klart. Och ja, det kan vara grymt skönt trots att man inte känner varandra särskilt väl alls! Om du tycker att sex med en annan person är att likställa med onani så skulle jag säga att du har en märklig människosyn. Och självklart tusen gånger skönare att vara med en annan människa än att hålla på själv!
  • Aliona
    Anonym (Kanske) skrev 2024-11-24 17:50:29 följande:

En del kan vara attraherade av en person utan att vara kär i denne. För min del är kärlek, förälskelse, attraktion och kåthet olika känslor, ävom om de ibland, men inte alltid, överlappar. Har jag sex med någon som jag inte är kär i så är det för att jag är attraherad av just den personen. Det är alltså inte utbytbart med att onanera. Är jag däremot bara kåt så är det bättre att onanera själv än att ha sex med någon jag inte är attraherad av.

Svar på tråden Sex utan kärlek, går det?