• Anonym (Krank)

Sex utan kärlek, går det?

Kan du ha sex med någon utan att du är kär i personen i fråga.

Dvs. kan man skilja på sex och kärlek?

Kan man ha sex med någon bara för att man är sugen på sex eller krävs det enligt dig att man också är kär i personen - alltså inte bara upphetsad eller attraherad av personen utan att man är just känslomässigt attraherad (kär) också. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sex utan kärlek, går det?
  • Anonym (Q)
    Anonym (Kanske) skrev 2024-11-25 00:01:13 följande:
    Hoppas du ursäktar men vad är det med kravlöst sex som attraherar dig?
    Och vad har kärlek och passion med det gamla patriarkala systemet att göra?

Min erfarenhet är att även män föredrar att ha sex med någon de har en känslomässig relation med.

Varför kan man inte ha kravlöst sex med någon man känner mycket för?

Jag tycker nog att kraven varit större om man inte har känslomässiga band med varandra.

För mig är attraktionen första steget och ett viktigt sådant  men om det inte finns något mera där så  blir sexet inget vidare. Men det är min erfarenhet. 
    Du tolkar vad jag skriver som fan läser bibeln och förmodligen gör du det fullt avsiktligt.
    Jag har INTE skrivit att kärlek och passion har med det gamla patriarkala samhället att göra. Däremot att ha aspekter på kvinnor som VILL ha tillfälligt sex när de känner för det hör definitivt dit. Kravlöst sex betyder för övrigt inte att man har sex med vem som helst, självklart behövs attraktion även för tillfälligt sex, men det kan räcka med fysisk attraktion. Ja sex i ett kärleksförhållande är alltid bäst men det är inget fel med att ha sex även om man inte är kär. Det är förstås heller inte fel att inte ha tillfälligt sex heller.
    Det är helt UPP TILL VARJE KVINNA att avgöra själv.
    Svårt?
  • Anonym (Kanske)
    Anonym (Q) skrev 2024-11-25 08:00:00 följande:
    Du tolkar vad jag skriver som fan läser bibeln och förmodligen gör du det fullt avsiktligt.
    Jag har INTE skrivit att kärlek och passion har med det gamla patriarkala samhället att göra. Däremot att ha aspekter på kvinnor som VILL ha tillfälligt sex när de känner för det hör definitivt dit. Kravlöst sex betyder för övrigt inte att man har sex med vem som helst, självklart behövs attraktion även för tillfälligt sex, men det kan räcka med fysisk attraktion. Ja sex i ett kärleksförhållande är alltid bäst men det är inget fel med att ha sex även om man inte är kär. Det är förstås heller inte fel att inte ha tillfälligt sex heller.
    Det är helt UPP TILL VARJE KVINNA att avgöra själv.
    Svårt?
    Har aldrig sagt att det är fel att ha sex utan utan djupare känslor. Har själv haft det men som jag också skriver så har jag med åren blivit mer kräsen.  När jag upplevde skillnaden mellan att ha sex med någon man är passionerat förälskad i och som känner detsamma för mig och sex utan dessa känslor. Det är något helt annat och ger så mycket mer.  Därför är jag inte intresserad av tillfälligt sex. Jag säger ingenting om att andra kvinnor vill ha tillfälligt sex, har själv haft det.

Ärligt talat så förstår jag inte vad som är så provocerande.  Jag är feminist, en stolt sådan och anser att kvinnans kropp är hennes egen och ingen annans.  Jag är verkligen ingen moraltant utan tror på kvinnans sexuella frigörelse.  Att jag föredrar att ha sex med män eller för den delen kvinnor som jag har känslor för och som har detsamma för mig är knappast reaktionärt
  • Bubbelibob

Kärlek är Kärlek 

Och Sex är Sex! 

Naturligvis är BÅDA BÄTTRE Tillsammans! MEN ingetdera är ett krav för det andra! 

OM jag har sex med någon som jag älskar? Då är det MER än: - "bara sex"? 
    DÅ är det älskog att älska varandra fysiskt! 

MEN!
    Jag har haft djupa och innerliga kärleksrelationer, utan sex! Och kk relationer utan kärlek! 

Jag själv tycker att: - "SEX är ett trevligt sätt att umgås och det behöver inte vara mer komplicerat än så!"

MEN! NÄR jag har RIKTIGT bra sex, då har jag svårt att inte bli förälskad!

Hoppas att du finner detta inlägg hjälpsamt och till nytta! 

Bob i Malmö

• Anonym (Milf46)

Jag och min man är 40-50års åldern och har varit tillsamman i 5-6år.

Vi har fantastiskt sex med varandra så vi älskar varandra enormt mycket men vi har sedan i somras börjat att resta på partnerbyte, och wow vilken grej.

Med tidigare sexpartners har det alltid varit känslor inblandade men att nu ha sex med män och kvinnor utan känslor är något nytt. Det krävs dock attraktion annars funkar det inte för någon av oss, men vi är ganska sunda i vårt tänk och gillar naturliga människor som är socialt begåvade. De par och enskilda kvinnor/män vi har träffat har vi klickar väldigt bra med och haft väldigt roligt med även utanför sängen, vilket för oss är en väldig bonus.

Vänner med fördelar är något jag alltid drömt om men aldrig trodde jag skulle få uppleva. Och de alla mest fantastiska är att jag och min man har klivit ännu mer tighta sedan vi började denna resa tillsammans. Vi har blivit ännu mer kåta av och med varandra och efter ett partnerbyte så avslutar vi alltid med grymt sex tillsammans. 

Vi är fortfarande nybörjare men vi har inga planer på att sluta med detta på bra länge.

Så, JA, man kan ha grymt sex utan känslor MEN attraktion och personkemi krävs, iaf för oss.

• Queen81

Utan tvekan! Kan vara hur härligt som helst. MEN bäst sex har jag haft med män jag haft känslor för Solig

• Anonym (Älskarinna)

Jag har en förträfflig älskare, vi är otroligt bekväma med varandra, Kan prata om allt, Men jag är inte förälskad i honom och skulle nog inte kunna leva med honom. Men vårt sex är det bästa jag haft. Finns tillit och respekt. 

• Anonym (Kvinna 37)

Det är två helt olika typer av saker, jag kan absolut ha sex utan kärlek men jag bör vara tänd/attraherad av personen eller av omständigheterna. 
    Jag har också olika typer av sex beroende på om jag är kär eller inte, kan tex uppskatta lite hårdare sex med smisk eller face slap med någon jag inte har romantiska känslor för, men skulle personen jag är kär i dra mig i håret eller slå mig i ansiktet skulle jag förmodligen vilja sjunka genom jorden. Då är jag mer inne på smek och kyssar även om jag så klart uppskattar att bli lagd över köksbordet emellanåt.

Obs att detta är ytterligheter, jag vill inte att vem som helst ska ge mig en örfil. 

• Anonym (Man)

När jag var yngre så kunde jag det men sedan jag gifte mig med min fru så skulle jag aldrig kunna ha sex med en annan kvinna. Kanske låter klyschigt men så är det. Jag vill ha sex med den jag älskar och har känslor för.

• Anonym (Ja tack (kvinna, 30))

Jag har inga problem med att ha sex med någon jag inte är kär i. Det kan vara bra sex ändå. Finns ju också fler grader på skalan än ONS respektive en kärlekspartner, som KK och FWB. Man kan ju ha en fin relation utan att den innehåller just romantisk kärlek. Men som sagt, allt funkar för mig. Ser mer sex som något roligt och skönt, inte så emotionellt, okej ensam men roligare om man är två! 

Svar på tråden Sex utan kärlek, går det?