Inlägg från: Anonym (Q) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Q)

Sex utan kärlek, går det?

Fattar inte varför vissa reagerar så negativt på att man som kvinna kan tänka sig kravlöst sex med en man man är fysiskt attraherad av utan att vara kär. Kvinnornas rätt att besluta över sitt eget sexliv borde vara odiskutabel 2024. Gamla unkna patriarkala röster gör sig fortfarande hörda. Inget fel med att många kvinnor inte vill ha sex med någon de inte är kär i men det är heller inte fel att de som vill ha sex utan att vara kär ska få ha det om de hittar någon de tänder på.  Pinsamt att det ens ska diskuteras.

• Anonym (Q)
    Anonym (Kanske) skrev 2024-11-25 00:01:13 följande:
    Hoppas du ursäktar men vad är det med kravlöst sex som attraherar dig?
    Och vad har kärlek och passion med det gamla patriarkala systemet att göra?

Min erfarenhet är att även män föredrar att ha sex med någon de har en känslomässig relation med.

Varför kan man inte ha kravlöst sex med någon man känner mycket för?

Jag tycker nog att kraven varit större om man inte har känslomässiga band med varandra.

För mig är attraktionen första steget och ett viktigt sådant  men om det inte finns något mera där så  blir sexet inget vidare. Men det är min erfarenhet. 
    Du tolkar vad jag skriver som fan läser bibeln och förmodligen gör du det fullt avsiktligt.
    Jag har INTE skrivit att kärlek och passion har med det gamla patriarkala samhället att göra. Däremot att ha aspekter på kvinnor som VILL ha tillfälligt sex när de känner för det hör definitivt dit. Kravlöst sex betyder för övrigt inte att man har sex med vem som helst, självklart behövs attraktion även för tillfälligt sex, men det kan räcka med fysisk attraktion. Ja sex i ett kärleksförhållande är alltid bäst men det är inget fel med att ha sex även om man inte är kär. Det är förstås heller inte fel att inte ha tillfälligt sex heller.
    Det är helt UPP TILL VARJE KVINNA att avgöra själv.
    Svårt?
Svar på tråden Sex utan kärlek, går det?