Inlägg från: Anonym (Ja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ja)

Sex utan kärlek, går det?

Självklart! Har haft sex med olika personer utan att vara kär eller så. Det räcker med ömsesidig attraktion.

/Kvinna

• Anonym (Ja)
    Anonym (Kanske) skrev 2024-11-24 17:50:29 följande:

Man kan kanske ha sex utan kärlek men får man ut någonting av det?

Ställer mig frågande till om det är värt allt besvär då kan man ju lika gärna onanera.

Naturligtvis måste man ha en relation till personen man har sex med.  Desto närmare relationen är ju bättre blir sexet

Vadå "naturligtvis"? Inte alls. För dig tydligen, men inte för alla.

Vad man får ut av det? Skönt sex så klart. Och ja, det kan vara grymt skönt trots att man inte känner varandra särskilt väl alls! Om du tycker att sex med en annan person är att likställa med onani så skulle jag säga att du har en märklig människosyn. Och självklart tusen gånger skönare att vara med en annan människa än att hålla på själv!
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Kanske) skrev 2024-11-24 18:46:36 följande:
    Det beror nog på vilka krav man har, och referensramarna.  Att ha sex med någon man är passionerat förälskad överträffar allt annat.  Det blir en både fysisk och själslig förening som överträffar allt annat.  

Om du med kärlek menar vad man känner för en person man är i relation med så kan det ju vara väldigt avslaget. När jag talar om kärlek så är det passionerad förälskelse,  Många relationer är så avslagna att parterna föredrar onani före samlag.  

Min människosyn är realistisk. Jag är medveten om att människor använder andra människor för sex enbart för att tillfredsställa sina lustar och att detta inte har någonting med kärlek att göra. 

Men jag har högre krav.
    Jag håller inte med, och det av egen erfarenhet. Om det är så för DIG, bra, men förstå att vi alla är olika.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Kanske) skrev 2024-11-24 19:34:39 följande:
    Har aldrig påstått att vad jag känner gäller för alla. Pratar bara om mig själv.

Jag har aldrig upplevt tillfällighets sex som speciellt upplyftande bara känt tomhet efteråt.  När man har sex utan känslor så utnyttjar man varandra för att tillfredsställa sin fysiska lust man får liksom inte ut något mer av det, precis som vid onani.  Det är så jag upplever det och troligen är jag inte ensam om det.

Troligtvis har jag fått högre krav på sex allteftersom. när jag var yngre och inte hade varit med om någon passionerad relation tänkte jag nog annorlunda
    Hmm, för mig har det alltid funnits ett samförstånd, inte riktigt av att utnyttja varandra (även om det så klart har hänt också).
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Kanske) skrev 2024-11-25 00:01:13 följande:
    Hoppas du ursäktar men vad är det med kravlöst sex som attraherar dig?
    Och vad har kärlek och passion med det gamla patriarkala systemet att göra?

Min erfarenhet är att även män föredrar att ha sex med någon de har en känslomässig relation med.

Varför kan man inte ha kravlöst sex med någon man känner mycket för?

Jag tycker nog att kraven varit större om man inte har känslomässiga band med varandra.

För mig är attraktionen första steget och ett viktigt sådant  men om det inte finns något mera där så  blir sexet inget vidare. Men det är min erfarenhet. 
    Enligt gammal patriarkal syn så ska kvinnors sexualitet knappt finnas alls. Vi ska vara väna små varelser som håller på oss ända till bröllopsnatten. Kravlöst sex och annat som andas minsta sexuella frihet utanför normerna gör att man ses som hora eller något annat billigt epitet. Det ser man ju också i tråden. De kvinnor som skriver att de minsann är så fina flickor som baaara kan ha sex med någon de älskar får knappt någon tumme ner, medan vi som erkänner att vi kan ha sex utan att vara kära eller liknande får många tummar ner för nästan varje inlägg (jag har inte kollat alla). Där ser man ett tydligt bevis på hur dömande andra är, och det är garanterat både män och kvinnor som tummat ner. Märkligt att andra behöver lägga sig i andras sexliv på det sättet och döma ut det som inte passar deras syn på hur kvinnor "ska" vara.

Definitionen kravlöst sex är åtminstone för mig att man inte har någon relation och inte har några förväntningar på något vidare utöver sex.

Personen du citerade får så klart ge sin sida av saken, men det är mina tankar iaf.
Svar på tråden Sex utan kärlek, går det?