Inlägg från: Anonym (Kanske) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kanske)

Sex utan kärlek, går det?

Man kan kanske ha sex utan kärlek men får man ut någonting av det?

Ställer mig frågande till om det är värt allt besvär då kan man ju lika gärna onanera.

Naturligtvis måste man ha en relation till personen man har sex med.  Desto närmare relationen är ju bättre blir sexet

• Anonym (Kanske)
    Anonym (Ja) skrev 2024-11-24 18:12:53 följande:
    Vadå "naturligtvis"? Inte alls. För dig tydligen, men inte för alla.

Vad man får ut av det? Skönt sex så klart. Och ja, det kan vara grymt skönt trots att man inte känner varandra särskilt väl alls! Om du tycker att sex med en annan person är att likställa med onani så skulle jag säga att du har en märklig människosyn. Och självklart tusen gånger skönare att vara med en annan människa än att hålla på själv!
    Det beror nog på vilka krav man har, och referensramarna.  Att ha sex med någon man är passionerat förälskad överträffar allt annat.  Det blir en både fysisk och själslig förening som överträffar allt annat.  

Om du med kärlek menar vad man känner för en person man är i relation med så kan det ju vara väldigt avslaget. När jag talar om kärlek så är det passionerad förälskelse,  Många relationer är så avslagna att parterna föredrar onani före samlag.  

Min människosyn är realistisk. Jag är medveten om att människor använder andra människor för sex enbart för att tillfredsställa sina lustar och att detta inte har någonting med kärlek att göra. 

Men jag har högre krav.
  • Anonym (Kanske)
    Anonym (Ja) skrev 2024-11-24 18:53:48 följande:
    Jag håller inte med, och det av egen erfarenhet. Om det är så för DIG, bra, men förstå att vi alla är olika.
    Har aldrig påstått att vad jag känner gäller för alla. Pratar bara om mig själv.

Jag har aldrig upplevt tillfällighets sex som speciellt upplyftande bara känt tomhet efteråt.  När man har sex utan känslor så utnyttjar man varandra för att tillfredsställa sin fysiska lust man får liksom inte ut något mer av det, precis som vid onani.  Det är så jag upplever det och troligen är jag inte ensam om det.

Troligtvis har jag fått högre krav på sex allteftersom. när jag var yngre och inte hade varit med om någon passionerad relation tänkte jag nog annorlunda
  • Anonym (Kanske)
    Anonym (Q) skrev 2024-11-24 19:05:07 följande:

Fattar inte varför vissa reagerar så negativt på att man som kvinna kan tänka sig kravlöst sex med en man man är fysiskt attraherad av utan att vara kär. Kvinnornas rätt att besluta över sitt eget sexliv borde vara odiskutabel 2024. Gamla unkna patriarkala röster gör sig fortfarande hörda. Inget fel med att många kvinnor inte vill ha sex med någon de inte är kär i men det är heller inte fel att de som vill ha sex utan att vara kär ska få ha det om de hittar någon de tänder på.  Pinsamt att det ens ska diskuteras.

Hoppas du ursäktar men vad är det med kravlöst sex som attraherar dig?
    Och vad har kärlek och passion med det gamla patriarkala systemet att göra?

Min erfarenhet är att även män föredrar att ha sex med någon de har en känslomässig relation med.

Varför kan man inte ha kravlöst sex med någon man känner mycket för?

Jag tycker nog att kraven varit större om man inte har känslomässiga band med varandra.

För mig är attraktionen första steget och ett viktigt sådant  men om det inte finns något mera där så  blir sexet inget vidare. Men det är min erfarenhet. 
  • Anonym (Kanske)
    Anonym (Q) skrev 2024-11-25 08:00:00 följande:
    Du tolkar vad jag skriver som fan läser bibeln och förmodligen gör du det fullt avsiktligt.
    Jag har INTE skrivit att kärlek och passion har med det gamla patriarkala samhället att göra. Däremot att ha aspekter på kvinnor som VILL ha tillfälligt sex när de känner för det hör definitivt dit. Kravlöst sex betyder för övrigt inte att man har sex med vem som helst, självklart behövs attraktion även för tillfälligt sex, men det kan räcka med fysisk attraktion. Ja sex i ett kärleksförhållande är alltid bäst men det är inget fel med att ha sex även om man inte är kär. Det är förstås heller inte fel att inte ha tillfälligt sex heller.
    Det är helt UPP TILL VARJE KVINNA att avgöra själv.
    Svårt?
    Har aldrig sagt att det är fel att ha sex utan utan djupare känslor. Har själv haft det men som jag också skriver så har jag med åren blivit mer kräsen.  När jag upplevde skillnaden mellan att ha sex med någon man är passionerat förälskad i och som känner detsamma för mig och sex utan dessa känslor. Det är något helt annat och ger så mycket mer.  Därför är jag inte intresserad av tillfälligt sex. Jag säger ingenting om att andra kvinnor vill ha tillfälligt sex, har själv haft det.

Ärligt talat så förstår jag inte vad som är så provocerande.  Jag är feminist, en stolt sådan och anser att kvinnans kropp är hennes egen och ingen annans.  Jag är verkligen ingen moraltant utan tror på kvinnans sexuella frigörelse.  Att jag föredrar att ha sex med män eller för den delen kvinnor som jag har känslor för och som har detsamma för mig är knappast reaktionärt
  • Anonym (Kanske)
    ResanTillMelonia skrev 2024-12-02 14:59:58 följande:

Har läst en del män skriva att kvinnor inte kan ha sex utan känslor. Enligt röstresultaten här åtminstone kan vi ju dumpa den fördomen I närmsta soptunna.

Däremot är jag helt övertygad om att alla kvinnor behöver känna attraktion för att kunna ha sex, något män inte alltid är lika nogräknade med?

sedan att kvinnor har svårare att bli attraherade än män har till kvinnor?

Tror du har helt rätt.  Det måste finnas attraktion för att man som kvinna ska tända och vilja ha sex.  Om man sen följer sin lust eller inte är ju en helt annan fråga.

Där tror jag att det varierar betydligt från de som alltid följer lusten till de som väntar på den rätte.  Där emot är jag säker på att en kvinna inte kan ha njutbar sex utan att vara tänd på partnern.
  • Anonym (Kanske)
    ResanTillMelonia skrev 2024-12-02 20:44:19 följande:
    Det är väl många män som också tänker så här, är det inte?
    Tror kanske att män har lättare för att attraheras av en kvinna än en kvinna av en man. Tror att kvinnor attraheras av annat än utseende och yta medan män kan nöja sig med ytan. 
Svar på tråden Sex utan kärlek, går det?