Anonym (Kanske) skrev 2024-11-25 00:01:13 följande:
Hoppas du ursäktar men vad är det med kravlöst sex som attraherar dig?
Och vad har kärlek och passion med det gamla patriarkala systemet att göra?
Min erfarenhet är att även män föredrar att ha sex med någon de har en känslomässig relation med.
Varför kan man inte ha kravlöst sex med någon man känner mycket för?
Jag tycker nog att kraven varit större om man inte har känslomässiga band med varandra.
För mig är attraktionen första steget och ett viktigt sådant men om det inte finns något mera där så blir sexet inget vidare. Men det är min erfarenhet.
Enligt gammal patriarkal syn så ska kvinnors sexualitet knappt finnas alls. Vi ska vara väna små varelser som håller på oss ända till bröllopsnatten. Kravlöst sex och annat som andas minsta sexuella frihet utanför normerna gör att man ses som hora eller något annat billigt epitet. Det ser man ju också i tråden. De kvinnor som skriver att de minsann är så fina flickor som baaara kan ha sex med någon de älskar får knappt någon tumme ner, medan vi som erkänner att vi kan ha sex utan att vara kära eller liknande får många tummar ner för nästan varje inlägg (jag har inte kollat alla). Där ser man ett tydligt bevis på hur dömande andra är, och det är garanterat både män och kvinnor som tummat ner. Märkligt att andra behöver lägga sig i andras sexliv på det sättet och döma ut det som inte passar deras syn på hur kvinnor "ska" vara.
Definitionen kravlöst sex är åtminstone för mig att man inte har någon relation och inte har några förväntningar på något vidare utöver sex.
Personen du citerade får så klart ge sin sida av saken, men det är mina tankar iaf.