• Anonym (Ger upp)

Så fula alla 40+ män är

Hur ska man någonsin kunna hitta en ny man som nyskild efter 10 års äktenskap när man hunnit bli över 40 och kollar utbudet på män i ens egen ålder? Alla är ju så fula och ser så otroligt gamla ut! Det är bara grått skägg och flint, övervikt, djupa fåror i ansiktet och alla ser ut som gubbar.
    Var finns de attraktiva singelmännen..?

• Svar på tråden Så fula alla 40+ män är
  • Anonym (LL)
    Anonym (Miau miau) skrev 2024-11-23 19:07:39 följande:
    Det är inte bara jag som säger det, det är hela fucking internet.

Vill man veta så är det bara att fråga.
    Ok, så du har alltså dubbla konton. Synd att du svarade från fel bara. {#emotions_dlg.flower}

Var är "fucking hela internet" som du gastar om?  Tror du att hela världen är intresserad av en 40-årig svensk, skild medelålders dam?
    Hoppas inte, för din skull alltså.
  • Fiona M

Singelmän vet jag inte, men tycker generellt mina jämnåriga åldras väl.
    Kanske ändras vad man tycker är attraktivt när man själv blir äldre?

• Anonym (Mini)
    Anonym (60-talist) skrev 2024-11-23 19:06:31 följande:
    Jag har ett fysiskt arbete, kanske inte vad du skulle kalla för "bra". Men det håller mig i form, då jag inte sitter ner på hela dagarna.
    Kollegor som har stillasittande jobb däremot är betydligt mer välgödda, gissar på sånt som skulle ses som ett "bättre" jobb.

Jag hade inte bytt, har haft stillasittande jobb förr men sökte mig därifrån då min kropp vill vara i rörelse. 

Minst 15 000 steg per arbetsdag gör sitt, sen om andra ser mitt arbete som "sämre" så skiter jag fullständigt i det. 
    Är inte det minsta avundsjuk på dem som sliter byxbak på heltid och måste ut och springa efter arbetsdagens slut.
    Ja, det finns nackdelar med stillasittande jobb. Det är ironi att behöva träna efter jobbet ja. Tror inte att vi är gjorda för kontorsarbete egentligen, har hört att det man mår bäst av är en kombination av intellektuell stimulans och rörelse. Det stämmer på mig.

Bra jobb - är väl det man trivs med och som ger dom pengar man måste ha. Har själv en press att dra in pengar pga ensamstående så jag får fortsätta med mitt intellektuella arbete. Men jag är inte bitter... ;)
  • Anonym (60-talist)
    Anonym (Mini) skrev 2024-11-23 19:26:54 följande:
    Ja, det finns nackdelar med stillasittande jobb. Det är ironi att behöva träna efter jobbet ja. Tror inte att vi är gjorda för kontorsarbete egentligen, har hört att det man mår bäst av är en kombination av intellektuell stimulans och rörelse. Det stämmer på mig.

Bra jobb - är väl det man trivs med och som ger dom pengar man måste ha. Har själv en press att dra in pengar pga ensamstående så jag får fortsätta med mitt intellektuella arbete. Men jag är inte bitter... ;)
    Så länge man trivs så är det väl bra.
    Jag menade mest hur det verkar ses rent generellt, iaf här på FL.

Har också haft mixat jobb tidigare, men dessvärre flyttade min ag utomlands. Var erbjuden att följa med men tackade nej.

Jag är också ensamstående (särbo) och har inga hemmavboende barn längre.

Den enda nackdelen med byte av yrke är lönen, jag tjänade bättre förut. Men jag mår bättre nu. OCh jag klarar mig fint, så det överväger.
  • Anonym (Fredde)
    Anonym (LL) skrev 2024-11-23 14:00:53 följande:
    Haha, här föll du pladask platt på marken!

Ännu en medelålders dam som tror sig se yngre ut, haha så roligt. Om det inte vore så tragiskt.

De som är fräscha i den åldern vill inte ha dig. Face it och spela i din egen liga.
    Träffat många 40+ kvinnor som ser bra ut, dom som tar hand om sig. Vissa ser till och med bättre ut än 25-30 åringar. Den tragiska är väl ändå du som hånar någon på det där barnsliga sättet. Utseende har mer med fysiska attribut och genetik att göra än ålder skulle jag vilja påstå. 
  • Anonym (Mini)
    Anonym (60-talist) skrev 2024-11-23 19:36:01 följande:
    Så länge man trivs så är det väl bra.
    Jag menade mest hur det verkar ses rent generellt, iaf här på FL.

Har också haft mixat jobb tidigare, men dessvärre flyttade min ag utomlands. Var erbjuden att följa med men tackade nej.

Jag är också ensamstående (särbo) och har inga hemmavboende barn längre.

Den enda nackdelen med byte av yrke är lönen, jag tjänade bättre förut. Men jag mår bättre nu. OCh jag klarar mig fint, så det överväger.
    Jag är med särbo med hemmaboende tonåringar som håller sig hos mig istället för pappan. Så jag behöver lite stålars.

Vad folk eventuellt kan tycka är inte intressant imo.
  • Studentpappa

Den jämförelsen blir ju endast rimlig när damerna 40+ har osminkade bilder utan filter på sin presentation. 

Så länge ansiktet döljs under spackel haltar jämförelsen stort. 

Ride it like you stole it
  • Anonym (.)
    Anonym (Fredde) skrev 2024-11-23 20:24:58 följande:
    Träffat många 40+ kvinnor som ser bra ut, dom som tar hand om sig. Vissa ser till och med bättre ut än 25-30 åringar. Den tragiska är väl ändå du som hånar någon på det där barnsliga sättet. Utseende har mer med fysiska attribut och genetik att göra än ålder skulle jag vilja påstå. 
    Ja du, hela tråden är ju diskriminering och hån av en viss grupp människor. Patetiskt.
  • Anonym (.)
    Studentpappa skrev 2024-11-23 20:45:58 följande:

Den jämförelsen blir ju endast rimlig när damerna 40+ har osminkade bilder utan filter på sin presentation. 

Så länge ansiktet döljs under spackel haltar jämförelsen stort. 

Alltså, är själv kvinna. Anser mig vacker, andra ser mig som vacker, ALDRIG haft oroblem att få den man jag vill ha, är normal byggd, 169 lång, långt vågigt tjockt brunt hår, liten näsa, sminkar mig nästan aldrig, går ut rå som jag är. Pga stress barn mm osv. Inget märkvärdigt MEN försöker få fram poängen. Jag står för kvinnan men måste säga att jag också står för mannen. Är så jävla trött på hur kvinnor vill ha ett "jämställt" samhälle samtidigt som de ska MOBBA män. De vill ha hela jävla kakan och äta den. Ska det vara jämställt så ska det fan vara det. Hade denna tråd kommit ut först av en man hade de blivit ett jävla liv. Trådstartaren kan jag ge mig fan på är en ytlig person med storhetsvansinne. Som tror sig vara så vacker i sin fantasi o ser ner på andra och män. Är helt övertygad om att bakom alla filter, dieter, smink, träning, hårfärg osv så döljer sig en osäker stackars människa. Hade helt ärligt velat se en bild på henne. Att säga att alla män 40+ är fula är ett sånt bottenbetteende. Nej, jag har fått nog av att kvinnor kan uttrycka sig, förnedra, o mobba män, men när en man gör det? Ojojoj. Sluta!!!! Alla har sina ideal och letar därefter, men kom inte till ett forum och hoppa på en viss grupp människor med kränkningar. Uschh fattar inte hur familjeliv inte tar bort denna iq befriade tråd. Alla letar sina jämlikar i partnerskap men det betyder inte att de som inte passar en är fula eller sämre än någon annan. Åt helvete med ts, nyskild medelålders, utseende fixerad ytlig, storhetsvansinne som lever i en fantasibubbla.  Förstår att hon är skild! /kvinna, ung vacker😛
  • Anonym (Skild)
    Anonym (.) skrev 2024-11-23 21:56:44 följande:
    Alltså, är själv kvinna. Anser mig vacker, andra ser mig som vacker, ALDRIG haft oroblem att få den man jag vill ha, är normal byggd, 169 lång, långt vågigt tjockt brunt hår, liten näsa, sminkar mig nästan aldrig, går ut rå som jag är. Pga stress barn mm osv. Inget märkvärdigt MEN försöker få fram poängen. Jag står för kvinnan men måste säga att jag också står för mannen. Är så jävla trött på hur kvinnor vill ha ett "jämställt" samhälle samtidigt som de ska MOBBA män. De vill ha hela jävla kakan och äta den. Ska det vara jämställt så ska det fan vara det. Hade denna tråd kommit ut först av en man hade de blivit ett jävla liv. Trådstartaren kan jag ge mig fan på är en ytlig person med storhetsvansinne. Som tror sig vara så vacker i sin fantasi o ser ner på andra och män. Är helt övertygad om att bakom alla filter, dieter, smink, träning, hårfärg osv så döljer sig en osäker stackars människa. Hade helt ärligt velat se en bild på henne. Att säga att alla män 40+ är fula är ett sånt bottenbetteende. Nej, jag har fått nog av att kvinnor kan uttrycka sig, förnedra, o mobba män, men när en man gör det? Ojojoj. Sluta!!!! Alla har sina ideal och letar därefter, men kom inte till ett forum och hoppa på en viss grupp människor med kränkningar. Uschh fattar inte hur familjeliv inte tar bort denna iq befriade tråd. Alla letar sina jämlikar i partnerskap men det betyder inte att de som inte passar en är fula eller sämre än någon annan. Åt helvete med ts, nyskild medelålders, utseende fixerad ytlig, storhetsvansinne som lever i en fantasibubbla.  Förstår att hon är skild! /kvinna, ung vacker😛
    Du är ju också ytlig med din ingående beskrivning av ditt utseende. Varför du nu gör det  jag inte.
    Tyckte det kändes befriande att ts bara var så rå och ärlig. För det existerar en kultur av att mån tror att de duger utan att behöva lyfta ett finger när det kommer till sitt utseende men gärna träffar en fempoängare.
  • Anonym (Skild)

*varför du nu gör det förstår jag inte.

• Anonym (.)
    Anonym (Skild) skrev 2024-11-23 22:22:46 följande:
    Du är ju också ytlig med din ingående beskrivning av ditt utseende. Varför du nu gör det  jag inte.
    Tyckte det kändes befriande att ts bara var så rå och ärlig. För det existerar en kultur av att mån tror att de duger utan att behöva lyfta ett finger när det kommer till sitt utseende men gärna träffar en fempoängare.
    Ingen kommentar. Finns ingen vettig.
  • Dr Nail

Nejjjj ge inte upp T_T 

Du är 40 plus, frånskild och ditt marknadsvärde påminner om Northvolts. Varför ge upp?!

• Anonym (.)
    Anonym (Skild) skrev 2024-11-23 22:22:46 följande:
    Nämen slut nu. Detta gör det bara grötigare. Ja, jag försöker visa att även såna Som anser sig vackra inte behöver mobba andra..
  • Anonym (Skild)
    Anonym (.) skrev 2024-11-23 22:45:17 följande:
    Nämen slut nu. Detta gör det bara grötigare. Ja, jag försöker visa att även såna Som anser sig vackra inte behöver mobba andra..

Mobba andra?
    Det var utbudet på dejtingapp och tror ingen här vet exakt vilka det är. Sen är det strax över 40 skillnad på att skilja sig då och strax över 30. Över 40 så har de flesta i samma ålder också stadgat sig, tröttnat på festandet. Så de flesta är upptagna. 

• Anonym (Mannen)

Jag är snart 50 och känner inte igen mig. Folk tror jag är max 30 år. Ja förutom då att jag inte är singel.

• Anonym (Fredde)
    Anonym (.) skrev 2024-11-23 22:45:17 följande:
    Och ändå så gör du just det, mobbar andra alltså. Läs ditt inlägg nedan:
    Anonym (.) skrev 2024-11-23 21:56:44 följande:
     Trådstartaren kan jag ge mig fan på är en ytlig person med storhetsvansinne. Som tror sig vara så vacker i sin fantasi o ser ner på andra och män. Är helt övertygad om att bakom alla filter, dieter, smink, träning, hårfärg osv så döljer sig en osäker stackars människa. Hade helt ärligt velat se en bild på henne.  Åt helvete med ts, nyskild medelålders, utseende fixerad ytlig, storhetsvansinne som lever i en fantasibubbla.  Förstår att hon är skild! /kvinna, ung vacker😛

Svar på tråden Så fula alla 40+ män är