• Anonym (Ger upp)

Så fula alla 40+ män är

Hur ska man någonsin kunna hitta en ny man som nyskild efter 10 års äktenskap när man hunnit bli över 40 och kollar utbudet på män i ens egen ålder? Alla är ju så fula och ser så otroligt gamla ut! Det är bara grått skägg och flint, övervikt, djupa fåror i ansiktet och alla ser ut som gubbar.
    Var finns de attraktiva singelmännen..?

• Svar på tråden Så fula alla 40+ män är
  • Anonym (LL)
    Anonym (Ger upp) skrev 2024-11-23 13:02:49 följande:
    Jag ser mycket yngre ut än mina 41 år och är väldigt söt. Men det är också något jag jobbat hårt för med till exempel noggrann hudvård sedan ung ålder och hälsosam mat. Män i min ålder ser ofta 10-20 år äldre ut än vad de är eftersom de inte tagit hand om sig. 
    Haha, här föll du pladask platt på marken!

Ännu en medelålders dam som tror sig se yngre ut, haha så roligt. Om det inte vore så tragiskt.

De som är fräscha i den åldern vill inte ha dig. Face it och spela i din egen liga.
  • Anonym (Singelmamman 50+++)
    Anonym (Ger upp) skrev 2024-11-23 12:46:49 följande:
    Jag vågar inte ens tänka på 50+ utbudet och är glad att jag inte är där än! 😱 
    Har svårt att tro att dina attraktiva 40-åriga kollegor är singlar? 
    Jo då.
    Bor i en större stad och det är inget ovanligt med singel killar i 40 års åldern, men räkna med att många kanske har barn.
  • Anonym (Singelmamman 50+++)
    Raggartjejen skrev 2024-11-23 12:53:26 följande:
    Antar att du har passerat 50 med tanke på ditt alias.
    Både jag och min make är 54 och han är fortfarande snygg.
    Visserligen lite övervikt men det är inte så farligt. 
    Grått hår och grått skägg - ja, men han klipper håret och rakar sig regelbundet. 
    Maken är en 10poängare????????
    Jepp, har passerat 50.

Tycker att utbudet av män i min ålder är mycket mindre nu än i 40 årsåldern men visst finns guldkornen fastän jag inte har hittat någon än.
    Grattis till att du har funnit din man och att han lägger tid på sitt yttre .
    Jag har inte heller emot grått hår eller lite övervikt, det är helheten som avgör syvende och sist vill jag tro☺️
  • Anonym (Man snart 50)

Det är sorgligt, men jag måste nog hålla med. jag är själv vältränad och har levt ett hälsosamt liv. Jag har även alltid tagit hand om min hud, Något jag inte gärna pratar om eftersom det anses fel att män gör det. Jag har aldrig haft svårt att skapa kontakt på dejtingsajte. Däremot får Jag ändå lätt mindervärdeskomplex på grund av att det är så många vackra och ungdomliga kvinnor i min ålder. Det syns så tydligt i min ålder hur man levt sitt liv. Mycket alkohol, rökning, dålig mat och lite motion syns och där tror jag att kvinnor oftast har ett försprång. För mig blir den dåliga livsstilen oattraktiv, mer än utseendet. Jag vill leva med någon som orkar leva och som är trygg i sig själv. Jag har alltid tagit hand om mitt inre och yttre och vill därför när jag blir äldre leva med någon som också gjort det.. Men jag upplever att kvinnor oftare arbetar med sig själv innan de letar efter en ny partner, medan män vill träffa någon så snabbt som möjligt. Tar man hand om sig själv först, så utstrålar man mer trygghet och förmodligen har man blivit vackrare. Men det är klart du kommer att hitta någon!

• Anonym (Håller med)

Jag håller med dig ts! Den bistra sanningen är att de knappt finns, och då sällan via appar utan mer irl, vilket också är en höstack förstås... Nej, ska du ha ett utbud av snygga killar så får du titta fem-tio år neråt i ålder.

• Anonym (Ger upp)
    Anonym (Linda) skrev 2024-11-23 13:51:20 följande:

För att vara lite rationell och krass så låter det som en typisk försvarsmekanism man har för att du helt enkelt inte är redo än att börja dejta. Du letar alla fel du kan komma på för att du innerst inne inte riktigt än klarar av att släppa in nån på livet och riskera att bli sviken . - Du är trots allt skild ... 

Vartefter tiden går och du jobbar på ditt inre  och läker från skilsmässan så kommer också du märka att fler män både är och ser attraktiva ut. 

För just nu ärligt talat så hittar du på alla möjliga ursäkter och bortförklaringar på varför dom inte duger . Du är just nu inte emotionellt tillgänglig och då per automatik har alla män något fel så du ska slippa behöva få känslor för nån som i längden kan bli ännu ett ex.  

Jag önskar du hade rätt men så enkelt är det inte. Ta själv en titt på utbudet män/kvinnor mellan 40-50 och jämför hur vackra och fräscha kvinnorna ser ut och hur ovårdade och slitna männen ser ut. 
  • Anonym (Ger upp)
    Anonym (Man snart 50) skrev 2024-11-23 14:30:41 följande:

Det är sorgligt, men jag måste nog hålla med. jag är själv vältränad och har levt ett hälsosamt liv. Jag har även alltid tagit hand om min hud, Något jag inte gärna pratar om eftersom det anses fel att män gör det. Jag har aldrig haft svårt att skapa kontakt på dejtingsajte. Däremot får Jag ändå lätt mindervärdeskomplex på grund av att det är så många vackra och ungdomliga kvinnor i min ålder. Det syns så tydligt i min ålder hur man levt sitt liv. Mycket alkohol, rökning, dålig mat och lite motion syns och där tror jag att kvinnor oftast har ett försprång. För mig blir den dåliga livsstilen oattraktiv, mer än utseendet. Jag vill leva med någon som orkar leva och som är trygg i sig själv. Jag har alltid tagit hand om mitt inre och yttre och vill därför när jag blir äldre leva med någon som också gjort det.. Men jag upplever att kvinnor oftare arbetar med sig själv innan de letar efter en ny partner, medan män vill träffa någon så snabbt som möjligt. Tar man hand om sig själv först, så utstrålar man mer trygghet och förmodligen har man blivit vackrare. Men det är klart du kommer att hitta någon!

Jag kan tänka mig att du är hett villebråd på sajterna! Jag håller helt med dig. Sååå många fler kvinnor bryr sig om sin hälsa och att vårda sitt yttre än vad män gör. Det är så synd för balansen av jämlika partners över 40 blir helt skev. Män borde jobba mycket mer på sig själva och börja tidigare i livet. Grattis till att du skött om dig, förstår inte hur du är singel haha? 
  • Anonym (Ger upp)
    Anonym (Håller med) skrev 2024-11-23 14:37:43 följande:

Jag håller med dig ts! Den bistra sanningen är att de knappt finns, och då sällan via appar utan mer irl, vilket också är en höstack förstås... Nej, ska du ha ett utbud av snygga killar så får du titta fem-tio år neråt i ålder.

Men 30-35-åriga män vill väl inte ha en 41-åring mer än för lite kul? Jag vill heller inte ha fler barn och vill hitta någon jag kan leva med (för alltid förhoppningsvis). Yngre män vill inget seriöst säger ju alla.
  • Anonym (K)

TS är ju lika ytlig som incels och nästan lika gnällig. Kanske bäst hon fortsätter vara singel.

• Anonym (Hujju)

Det är väl samma utbud för männen med damerna

Svar på tråden Så fula alla 40+ män är