Inlägg från: Anonym (60-talist) |Visa alla inlägg
  • Anonym (60-talist)

Så fula alla 40+ män är

Och jag vill inte ha en man i min egen ålder, min partner är 10+ år yngre. Skulle inte byta för allt smör i Småland! 

• Anonym (60-talist)
    Anonym (Mini) skrev 2024-11-23 18:56:45 följande:
    Tror det beror på geografisk plats till stor del. Ser en hel del snygga kvinnor med bra jobb, det är som en vattendelare efter en viss ålder. Dels dom rundare kvinnorna och sen dom som kör hårt på hälsosam livsstil och träning. Lite som det verkar vara i USA som ett sidospår.
    Jag har ett fysiskt arbete, kanske inte vad du skulle kalla för "bra". Men det håller mig i form, då jag inte sitter ner på hela dagarna.
    Kollegor som har stillasittande jobb däremot är betydligt mer välgödda, gissar på sånt som skulle ses som ett "bättre" jobb.

Jag hade inte bytt, har haft stillasittande jobb förr men sökte mig därifrån då min kropp vill vara i rörelse. 

Minst 15 000 steg per arbetsdag gör sitt, sen om andra ser mitt arbete som "sämre" så skiter jag fullständigt i det. 
    Är inte det minsta avundsjuk på dem som sliter byxbak på heltid och måste ut och springa efter arbetsdagens slut.
  • Anonym (60-talist)
    Anonym (Rob) skrev 2024-11-23 18:28:40 följande:

Såhär ser det ut för de flesta kvinnorna...

Komiskt med ditt återanvändande av bilder som du tror bevisar något!
  • Anonym (60-talist)
    Anonym (Mini) skrev 2024-11-23 19:26:54 följande:
    Ja, det finns nackdelar med stillasittande jobb. Det är ironi att behöva träna efter jobbet ja. Tror inte att vi är gjorda för kontorsarbete egentligen, har hört att det man mår bäst av är en kombination av intellektuell stimulans och rörelse. Det stämmer på mig.

Bra jobb - är väl det man trivs med och som ger dom pengar man måste ha. Har själv en press att dra in pengar pga ensamstående så jag får fortsätta med mitt intellektuella arbete. Men jag är inte bitter... ;)
    Så länge man trivs så är det väl bra.
    Jag menade mest hur det verkar ses rent generellt, iaf här på FL.

Har också haft mixat jobb tidigare, men dessvärre flyttade min ag utomlands. Var erbjuden att följa med men tackade nej.

Jag är också ensamstående (särbo) och har inga hemmavboende barn längre.

Den enda nackdelen med byte av yrke är lönen, jag tjänade bättre förut. Men jag mår bättre nu. OCh jag klarar mig fint, så det överväger.
Svar på tråden Så fula alla 40+ män är