Hur ser vi på medborgarlön?
Skulle väl vara bra för arbetslösa att kunna få dryga ut A-kassan med en medborgarlön, men att den minskas drastiskt vid anställning och att den inte skall vara skattebefriad lön.
Vars står ni?
Skulle väl vara bra för arbetslösa att kunna få dryga ut A-kassan med en medborgarlön, men att den minskas drastiskt vid anställning och att den inte skall vara skattebefriad lön.
Vars står ni?
Jag tror inte att det handlar om att inte behöva arbeta, tror det handlar om att man inte kan arbeta, jobb kommer bevisligen att försvinna.
Jag tror inte att det handlar om att inte behöva arbeta, tror det handlar om att man inte kan arbeta, jobb kommer bevisligen att försvinna.
Egentligen skulle jag se detta som väldigt bra. Att sitta och handlägga saker i tid och otid. Att arbetslösa ska sitta och redovisa sitt jobbsökande och så vidare. Det är bara idioti. Att folk ska gå till en arbetsförmedling för att lära sig skriva ett CV?.
Om folk istället fick ägna sig åt något vettigt. Kunna studera eller vad som helst så tror jag fler skulle våga byta jobb m.m våga starta företag och så slipper folk bli frustrerade som söker socialbidrag?.
Jag är själv inte drabbad. Har aldrig varit det.
Medborgarlön har testats, och resultaten är inte som önskat. Det är en utopi som inte funkar i verkligheten. Vi lever inte i Ankeborg.