Inlägg från: Anonym (Antiextremist) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Antiextremist)

Antisionism är inte antisemitism

AndreaBD skrev 2025-01-01 13:30:52 följande:
    Båda artiklar belyser beräkningarna av antal dödade från många sidor, ganska nyanserat. Dvs. de bekräftar ju inte endast dina ensidiga påståenden. Länkarna är, igen, bara slumpmässigt inklippta. De bekräftar INTE det du påstår. 

Den markerade meningen. Förstår du inte detta själv eller försöker du lura folk? Det är förstås inte FN som räknar med en lägre siffra, utan alla siffror kommer från Hamas-hälsoministeriet. De har delat upp det i verifierade och inte verifierade döda. 
    Jag är trött på att förklara för dig vad som står i rapporterna. De har UNDERSÖKT 8000 dödsfall av totalt 45 000.
  • Anonym (Antiextremist)
    Rataxes skrev 2025-01-01 09:09:40 följande:
    Dessa är således legitima militära mål.
    Eventuella civila dödsoffer är enbart ham-ass skyldiga till. 
    Din källa är en sionistisk propagandabloggare 🤣👍
    Jag kan hänvisa till minst hundra personer som skrivit om att jorden är platt. Du fattar väl att jorden endå inte är platt? 
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2025-01-01 17:21:27 följande:
    Jag har ställt in ett samtal av en israeli med en palestnier från Gaza, som både ville ha fred. Det verkar ju inte du vilja. Trots att du hela tiden så febrilt har försökt övertyga oss att folk i Gaza INTE alla stödjer Hamas, så vill du inte veta av det när jag kanske kanske kan hålla med dig där. 

Vad är det du vill då? Inte krig, men inte fred heller? 
    Ska jag vara tacksan för att du äntligen erkänner att du spred osanningar? 

Det är väl tydligt i alla mina kommentarer att jag är mot krig. Men du hittar hela tiden anledningar till varför det är "nödvändigt" med krig, fördrivningar, ockupation och slakt på odkyldiga civila. 
  • Anonym (Antiextremist)

Folkmord fortsätter. 

www.aftonbladet.se/nyheter/a/JbqJx7/israel-hotar-med-upptrappning-i-gaza

"Minst tolv människor har dödats i israeliska attacker i Gaza under nyårsdagen. De flesta av offren var kvinnor och barn, enligt myndigheterna i Gaza.

I en av attackerna träffades ett hus i norra Gaza. Sju människor varav en kvinna och fyra barn dödades, uppger myndigheterna.

I en annan attack uppges flyktinglägret al-Bureij ha träffats, där en kvinna och ett barn dog."

• Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2025-01-01 19:08:08 följande:

Varför "diskuterar" du ens, om du inte läser inläggen? Och då menar jag inläggen som du svarar på? 

Du kollar inte länkarna heller - det behöver man inte alltid, för att kunna svara , men här var det nödvändigt. Så du läser inte, kollar inte och svarar då så klart goddag yxskaft. 

Du beskrev dig själv. 🤣👍
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2025-01-01 19:10:11 följande:
    Du ska inte vara tacksam. Det jag sa var att du jobbade så hårt för att försöka övertyga oss andra om dina åsikter. Och när jag väl är benägen att hålla med dig i något - då missar du chansen. 
    Du har fel. Jag försöker inte ändra någons åsikter men visar bara hur jag tycker och tänker och argumenterar varför. 

Jag tror inte ens på att extremister kan ändra sina extrema tankar.
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2025-01-01 19:12:58 följande:

Väntar nu.... läste först nu ordentligt. Jag "erkänner att jag spred osanningar"`???  Förstår du skillnaden mellan att ändra åsikt och att ljuga? 

Du kan säga att du är emot krig tills du blir blå i ansiktet, men ingen kommer att tro det om dina inlägg är fulla av hat. 

Du skrev många osanningar. Att du nu inser att det var osanningar förändrar inte osanning till sanning.
  • Anonym (Antiextremist)
    AndreaBD skrev 2025-01-01 19:16:24 följande:
    "Enligt Hamas har Israel varit elak."  Jag hoppas att inte dessa människor kallar sig för journalister, de som skrev den här artikeln. Vem som helst kan återge vad Hamas påstår. 
    "Israeli intelligence services have studied civilian casualty figures released by the Hamas-run Ministry of Health in Gaza and concluded the figures were generally accurate, despite earlier public claims by U.S. and Israeli officials that the ministry?s statistics are manipulated. "

Tom isrealiska säkerherstjänsten litar på och använder de siffrorna. 

www.vice.com/en/article/israeli-intelligence-health-ministry-death-toll/
  • Anonym (Antiextremist)

Nu även på Wikipedia.

"United Nations agency and a growing number of experts and rights organisations including Amnesty International and Human Rights Watch accuse Israel of genocidal acts against the Palestinian people, during its invasion and bombing of the Gaza Strip in the ongoing Israel?Hamas war.[29][30][31] Various observers, including the UN Special Committee to investigate Israeli practices and the United Nations Special Rapporteur,[32] have cited statements by senior Israeli officials that may indicate an "intent to destroy" (in whole or in part) Gaza's population, a necessary condition for the legal threshold of genocide to be met."

Svar på tråden Antisionism är inte antisemitism