Inlägg från: AndreaBD |Visa alla inlägg
  • AndreaBD

Antisionism är inte antisemitism

Anonym (Antiextremist) skrev 2024-12-15 16:42:24 följande:
    Den minst lämpliga och minst pålitliga källor är just de sionistiska eftersom det är just dessa som gör sig skyldiga tilla alla krigsbrott och brott mot mänskliga rättigheter.
    Löjligt. Det krävde ganska mycket omtolkande och hårklyveri för att komma fram till sånt... medan t.ex. FN inte fördömer länderna som hela tiden bryter mot helt vanliga mänskliga rättigheter, utan att ha den omöjliga situationen som Israel har. 
    T.ex. Ryssland, Kina, osv.....

Och jo, om Israel anklagas så är det DEN mest lämpliga källan, eller man kan väl säga den källan som man bör ta med. 
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2024-12-15 18:08:03 följande:
    Vad pratar om du? 🤣 Vaddå kompensation och försvarskrig? Vanligt att få land som kompensation? Enligt vilka öagar?  Heeelt otroligt att ni israelvänner inte kan hålla er till sanningen och fakta. Det du skriver är rappakalja utan någon som helst stöd verkligheten eller internationella lagar. 

Vänligen redovisa vilka lagar stödjer dina påståenden.
    Det är uppenbar att du inte läser ordentligt, annars skulle du ju förstå. 

Eller påstår du att samma regler skulle gälla oavsett om det är ett angreppskrig eller ett försvarskrig? Om ett land blir överfallen och förstört, har inte de rätt till kompensation? Är det det du säger? 

Om du hade läst, så hade du sett att jag inte påstod något, utan jag undrar om någon kan hitta informationen. 
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2024-12-15 18:10:53 följande:
    Det finns absolut ingen skillnad om det är försvar eller inte. Enligt lagarna har man inte rätt att erövra/anektera andras områden. 

Varje normal, läskunnig människa förstår det som står.
    Gör du? Då hade du märkt att det inte står något om hur ett land som blir utsatt för ett överfallskrig och som försvarar sig får agera. Självklart borde ett land som blir förstört av ett annat ha rätt till kompensation. 

Det kan iofs vara så att det är individuellt, att man förhandlar detta innan man slutar fred. Detta har ju de arabiska staterna bojkotterat iom att de INTE har slutat fred. T.ex. Syrien är ju i krig med Israel sedan 1967. 
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2024-12-15 18:11:31 följande:
    🤣🤣🤣🤣
    Inga argument på de verkligen viktiga frågorna. Din reaktion tyder nog på att det här kanske är en avgörande punkt. När man delade upp landet i två delar - var det tänkt då att befolkningen skulle flytta på sig också??? 

Jag hinner inte kolla närmare nu, men jag ska undersöka den frågan också, från nästa veckan har jag tid. 
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2024-12-16 09:39:35 följande:
    Fröken, du påstod att Israel skulle få palestinska områden som någon slags kompensation. Varifrån fick du det? Vem bestämde det? Du svamlar så otroligt mycket och är extremt otydlig. Börja argumentera sakligt och ange källorna så som jag gör.
    Jag får det ifrån att det har varit vanligt att göra så. Så gjorde man ju efter andra världskriget. Som sagt, jag har inte hittat lagar om detta än. Det är ju inte säkert att det finns, heller. Kanske är det förhandlingssak?

Jag argumenterar alltid sakligt. Inte genom skrattsmileys, slagord, skärmdumpar av kvällstidningarnas framsida och personangrepp.  

För att komma fram till sanningen måste man ställa rätt frågor. Och jag tror att rätt frågorna här verkar vara: Vad gäller om länder borde kompensation för att de har utsatts för krig? Och: Vad var planen efter att man delat upp mandat Palestine? Skulle folk flytta på "rätt" sida, eller hur skulle man hantera detta annars? 
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2024-12-16 09:49:20 följande:
    🤣🤣🤣 Jag har redan svarat.

Vaddå flytta? Läs FN planen. INGEN SKULLE FLYTTA. FN VILLE INTE SKAPA ETNISKT RENA STATER.

Du förstår inte det du vill diskutera.
    Har du belägg för detta? 
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2024-12-16 09:42:25 följande:

Olaglig kolonisering fortsätter.

Om druserna i gränsområdet har bestämt sig att de vill tillhöra Israel, så är det helt lagligt. Och det vill de, det har de bestämt med majoritetsbeslut. Inte en ledare som bestämmer, utan de har röstat. Jag har gett länken till den videon ganska nyligen. Det är nämligen den faktorn som är viktigast, folks självbestämmanderätt. 
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2024-12-15 20:37:01 följande:

Fröken, information som redovisades kommer från Israelisk arkiv.  Vad ska det jämföras med för att du ska få klarare bild?
    Du påstår ju hela tiden att de ljuger om precis allt. Så varför tror du detta nu? 
    Det är alltid bra att bilda sig en uppfattning efter flera källor. 

Det förekommer att folk erkänner brott som de inte har begått. 
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2024-12-16 10:08:35 följande:
    🤣🤣🤣🤣 Ja, som jag sa, läs FN planen.
    Du kan inte hävda något och bara säga att man ska läsa ett helt dokument. Det är här en diskussion, inte ett arkiv. 
  • AndreaBD
    Anonym (Antiextremist) skrev 2024-12-16 10:23:35 följande:
    Du svarar inte. 🤣🤣🤣

Vad vill du jämföra med? Nu duger inte israeliska källor heller?

Det var mitt svar. 
Svar på tråden Antisionism är inte antisemitism