• Anonym (gn)

Polisen övermakt

Jag tog en en drink mitt ex man jobb. han började hota mig o sa han skulle slå mig inför alla på restaurangen ( han jobbar där ) det blev bråk efter ett tag jag lämnar ska ta en taxi hem då har dom / han ringt polisen . Är inte misstänkt för brott utan dom LOBBAR Mig efter han / dom ringt . Polisen är riktigt oförskämda mot mig kränker mig tar hårt i mig gör inget motstånd ( är inte anmäld för något eller misstänkt för brott ) på arrester ber jag dom att få ta ett alkotest då jag inte är speciellt berusad jag är däremot rapp i munnen . Polisen som va i bilen tar fram en bild för en sak som hände för 8 år sen och säger nu ska du förlora körkortet .

dom hånade verkligen mig ju mer dom tog i mig o jag sa det gjorde ont hårdare våld använde dom  ( fortsätter i kommentar ) går inte skicka trenden  annars 

• Svar på tråden Polisen övermakt
  • Anonym (gn)

Fortsättning 
    jag blödde och har kraftiga blåmärke 
    nä jag gjorde inte motstånd .
    var som dom njöt av det .
    står på deras papper i dörren att du har rätt till läkarvård bad om läkarvård men dom nekade med vad om får kontakta vilket också står jag har rätt till . 

fråga när jag lämna är jag misstänkt för något nej ! 

varför fick jag inte ta min taxi hem .
    jag va vaken hela tiden och flera gånger fråga jag saker istället håna dom mig 
    polisen va värst han log precis som han njöt av detta och tar upp en gammal sak som hände för 8 år sen visa bilder på mig från då riktigt kränkande . 

När jag skulle gå va dom riktigt otrevliga . Bla tof jag upp min Mob då kasta sig kvinnan på mig o kalla ditt typ 5 killar samt sa dom slänger ut mig på gatan utan kläder . 

Det som händer för 8 år sen va på en privat tillställning som vi hyrt via min förening med vakter . Det som hände va dom stoppa mig i gången och slängde ner mig på marken hörde inte dom sa något . Fanns övervakning film men det va borta som visa jag agerat rätt men jag gjorde motstånd då dom höll på kväva mig så åkte på våld mot tjänsteman slog inte fick 30 dagsböter en LOB och villkorligt dom detta var 8 år sen 

Detta tar han upp o säger ja du har körkort ska vi nog se till att du blir av med ! 

jag har åkt på innehav av cannabis och en gång med nä jag röker inte cannabis . Var mer en svår olycka för 2 år sedan där jag fick utskrivet jätte stora mängder opiater . Blev jätte dålig av dessa så sökte efter allternativ smärtlindring köpte på nätet polisen Tog det åkte för innehav ej i kroppen hade inte hunnit provat . 

Jag vill anmäla både poliserna samt dom på arresten men verket inte va lönt då vad gör mitt ord mina blåmärke mitt blod  dom säger vad dom vill beter sig så illa . 

Jag har i övrigt ett stabilt liv mer hög utbildning festar inte ofta eller typ aldrig 

nu låter det ja du åkte För våld mot tjänsteman ja men läkaren trodde att någon lagt något i min drink 
    jag dricker sällan väldigt måttligt 

cannabis köpte jag endast då en vän har det utskrivet mot smärta och jag klarade inte mer opiater för jag blev knäpp
    så jag hobby röker inte 

vad kan hända mitt körkort ? 

finns risk för utredning? 
    Är det lönt att göra något mot polisen arresten ? 

var övervåld kräkningar va som jag m*rdat någon 
    fast jag vänta på en taxi hem kl va endast 22 så det va inte sent 

• Anonym (Frågande)

Varför tar du en drink där ditt x jobbar?
    Varför är du uppkäftig mot polisen ?

• mammatill6

Jobbigt att du så ofta drabbas av felbehandling av ordningsmakten. Trots att du alltid är oskyldig.

• Anonym (gn)
    Anonym (Frågande) skrev 2024-11-10 12:16:03 följande:

Varför tar du en drink där ditt x jobbar?
    Varför är du uppkäftig mot polisen ?

Han bjöd dit mig  
  • Anonym (gn)
    mammatill6 skrev 2024-11-10 12:28:57 följande:

Jobbigt att du så ofta drabbas av felbehandling av ordningsmakten. Trots att du alltid är oskyldig.

Jag köpte cannabis så det va inte oskyldigt men jag köpte de för ahh ev slippa ta opiater jag hade utskrivna 8 tabletter om
    dagen .

Min advokat sa när detta hände för 8 år sen att det inte fanns några bevis utan va ord mot ord o övervakningskameror hade visat min rätt men den va borta 
    spelar ingen roll 8 år sen 

oskyldig hotat mitt ex att slå sönder mig sedan ringer polisen inte för ett brott utan när jag är på väg med taxi 

• mammatill6
    Anonym (gn) skrev 2024-11-10 12:36:38 följande:

Jag köpte cannabis så det va inte oskyldigt men jag köpte de för ahh ev slippa ta opiater jag hade utskrivna 8 tabletter om
    dagen .

Min advokat sa när detta hände för 8 år sen att det inte fanns några bevis utan va ord mot ord o övervakningskameror hade visat min rätt men den va borta 
    spelar ingen roll 8 år sen 

oskyldig hotat mitt ex att slå sönder mig sedan ringer polisen inte för ett brott utan när jag är på väg med taxi 

ja om du är tillräckligt berusad så behöver du inte ha begått brott för att polisen kommer. och uppenbarligen tyckte både polisen och de som ringde att du var för berusad. Antar att du inte brukar hamna i bråk när du är nykter. 
    om du har upprepade problem kan du behöva lämna urinprov för att visa att du inte har ett missbruk, och eftersom du inte har det så är det ju lugnt.
    Arresten har ju övervakning så om det är som du säger att de varit hårdhänta så finns det ju på film.
  • Anonym (Frågande)
    Anonym (gn) skrev 2024-11-10 12:33:03 följande:
    Han bjöd dit mig  
    Och du tyckte det var en bra idé ?
    Kombination alkohol och föredettingar är ingen bra kombination.
  • Anonym (Frågande)
    Anonym (gn) skrev 2024-11-10 12:33:03 följande:
    Han bjöd dit mig  
  • Anonym (gn)
    mammatill6 skrev 2024-11-10 12:42:34 följande:
    ja om du är tillräckligt berusad så behöver du inte ha begått brott för att polisen kommer. och uppenbarligen tyckte både polisen och de som ringde att du var för berusad. Antar att du inte brukar hamna i bråk när du är nykter. 
    om du har upprepade problem kan du behöva lämna urinprov för att visa att du inte har ett missbruk, och eftersom du inte har det så är det ju lugnt.
    Arresten har ju övervakning så om det är som du säger att de varit hårdhänta så finns det ju på film.
    Hade redan lämnat stället 
    gick en bit bort där taxibilarna brukar stå 
    kan omöjligt vara berusad på en drink 
  • Anonym (gn)
    Anonym (Frågande) skrev 2024-11-10 12:52:27 följande:
    Nu va det så  att jag bara druktigt en drink 
    nä man ska inte träffa ex . Han satte sig vid bordet vid mig och sa att han skulle slå sönder mig inför alla utan ens jag sagt något . Han bjöd dit mig efter kasta ut en stol i marken o gick då skulle väl han straffa mig kan påpeka han har misshandlat mig flera gånger innan därav han velat setts många gånger tyckte de va lämpligt på en offentlig plats men tydligen inte
  • Ascendere

Inget illa menat, men på det du skriver låter det som att polisen hade goda skäl att de gjorde som de gjorde.
    Förstår att det känns jobbigt för dig, men det är nog du som är ansvarig för en stod del av detta känns det som, även om du inte ser det själv. 

• Anonym (Geo)

Blåste du? Det känns ju som en jätteviktig grej i sammanhanget. Finns det kvitto från utestället som kan bevisa att du bara köpt en drink? 

Är du nykter nu? Du skriver pladdrigt och osammanhängande (ingen värdering i det!) och jag funderar på om det är ditt vanliga sätt att uttrycka dig. I så fall kan poliserna, som ju inte känner dig, ha uppfattat dig som fullare än du var pga sättet att prata. Jag menar, det har ju hänt att folk med sjukdomar åkt dit för fylla, alltså pga att de går vingligt och rör sig ryckigt, pratar sluddrigt. 

Fick du göra någon typ av drogtest? Om läkaren trodde att du fått ngt i drinken borde prov ha tagits omedelbart. 

Kontakta en jurist för att få råd om du vill ta det här vidare. 

• Anonym

Man får hoppas att du får gå en svenskakurs i fängelset

• Anonym (gn)
    Ascendere skrev 2024-11-10 13:12:44 följande:

Inget illa menat, men på det du skriver låter det som att polisen hade goda skäl att de gjorde som de gjorde.
    Förstår att det känns jobbigt för dig, men det är nog du som är ansvarig för en stod del av detta känns det som, även om du inte ser det själv. 

Vad exakt menar du med goda skäl! Står klart i lagen att om man utgör Fara för sig själv eller andra stör allmänordning.
    Hur kan det vara mit fel ? När jag lämnat stället väntar på en taxi för att åka hem ! Hur är det att vara en fara ? 

polisen sa att det va ringt alltså mitt ex .
    jag skulle åka hem att han tidigare hotat att slå mig kallat mig hora på restaurangen  jag svara först Att va tyst sen slänga en stol inte på någon sedan lämna .
    polisen får inte sätta LOB pga vad man säger utan vilket tillstånd alltså berusning Man befinner sig i . 

Goda skäl är heller inte att begå övervåld som man både blöder och har stora blåmärke när man inte begår motstånd ! När jag säger det gör ont tar de hårdare . Det har heller ingen rätt att säga hån le eller säga att jag betalar inte skatt så jag måste va ett socialfall när jag i själva verket studerat . 

Dom har heller ingen rätt att säga nu kommer du förlora körkort . dom har heller ingen rätt att hålla en om man inte är  påverkad . Dom har heller ingen rätt att hota om man ringer på knappen att varje gång man ringer förlänger dom tiden . Dom har heller ingen rätt som står klart o tydligt inte kontakta anhöriga som jag bad om . Dom kan heller inte avgöra om jag behöver läkarvård står jag har rätt till läkarvård . Har en stukad hand va full med blod hade blåmärke . jag har träffat extremt snälla poliser men dessa va vad man säger rötägg samma gäller flera på arresten i av Killarna prata med mig nästan 20 min han va dock bara kontrollant dom kontollerar var 15 min . Han va snäll o trevlig vi prata om eller möjligt mellan dörren jag sa jag är inte full . Han sa du låter inte full när exakt . Kan göra något så kan se att jag inte är full . Stå på ett ben o blunda okej sa jag kan hoppa 20 gånger med rakt . Han sa du borde få åke hem ja men han bestämde inte 

• Anonym (Ehhhwa)
    Anonym (gn) skrev 2024-11-10 19:53:38 följande:

Vad exakt menar du med goda skäl! Står klart i lagen att om man utgör Fara för sig själv eller andra stör allmänordning.
    Hur kan det vara mit fel ? När jag lämnat stället väntar på en taxi för att åka hem ! Hur är det att vara en fara ? 

polisen sa att det va ringt alltså mitt ex .
    jag skulle åka hem att han tidigare hotat att slå mig kallat mig hora på restaurangen  jag svara först Att va tyst sen slänga en stol inte på någon sedan lämna .
    polisen får inte sätta LOB pga vad man säger utan vilket tillstånd alltså berusning Man befinner sig i . 

Goda skäl är heller inte att begå övervåld som man både blöder och har stora blåmärke när man inte begår motstånd ! När jag säger det gör ont tar de hårdare . Det har heller ingen rätt att säga hån le eller säga att jag betalar inte skatt så jag måste va ett socialfall när jag i själva verket studerat . 

Dom har heller ingen rätt att säga nu kommer du förlora körkort . dom har heller ingen rätt att hålla en om man inte är  påverkad . Dom har heller ingen rätt att hota om man ringer på knappen att varje gång man ringer förlänger dom tiden . Dom har heller ingen rätt som står klart o tydligt inte kontakta anhöriga som jag bad om . Dom kan heller inte avgöra om jag behöver läkarvård står jag har rätt till läkarvård . Har en stukad hand va full med blod hade blåmärke . jag har träffat extremt snälla poliser men dessa va vad man säger rötägg samma gäller flera på arresten i av Killarna prata med mig nästan 20 min han va dock bara kontrollant dom kontollerar var 15 min . Han va snäll o trevlig vi prata om eller möjligt mellan dörren jag sa jag är inte full . Han sa du låter inte full när exakt . Kan göra något så kan se att jag inte är full . Stå på ett ben o blunda okej sa jag kan hoppa 20 gånger med rakt . Han sa du borde få åke hem ja men han bestämde inte 

Du skriver så osammanhängande så man undrar varför? Svårt att få ett sammanhang. Och man undrar vad du vill diskutera egentligen? Ingen här kan veta hur du egentligen agerade? Och om det tillhör vanligheterna att du blir medtagen till arrest? 
  • Anonym (?)

Ni som svarat - har ni verkligen tagit detta dravel på allvar?

• Anonym (Geo)
    Anonym (?) skrev 2024-11-10 20:25:25 följande:

Ni som svarat - har ni verkligen tagit detta dravel på allvar?

Ja, och även folk som beter sig konstigt eller illa har rättigheter.
    Jag vet själv hur det är att bli felaktigt behandlad av maktfullkomliga myndighetsanställda. Alla är inte lämpluga för såna yrken. 
  • Anonym (Kimchi)

Vilken virrpanna du är! Så många fel på en å samma gång. För det första var du tvungen att nappa på inbjudan från exet att besöka honom på jobbet. Risken är ju uppenbar att han spetsat ditt dricka. Sedan svamlar du ihop något om cannabis. Nej du får faktiskt inte bära cannabis på dig. Finns ingen korrelation till att du har förskrivet opiater. Den ena tar inte ut den andra eller legaliserar ett innehav. Bar du narkotika och tabletter på dig vid händelsen? Sedan är opiater och alkohol inte någon bra blandning. Man LOBar inte en normalfylla. Men skränar och vevar du lär snuten tröttna på dig. Du kanske är välkänd. Rimligt att eftersom du har koll på var knappen sitter. Du ville blåsa med kvitto. Du ville ha läkarvård osv. Du visste dessutom att man övervakar och tittar till var 15e min när något är totalt packad. För din säkerhet. Övervåld? Kan så ha varit. Kan också vara så att de tog det våld som situationen krävde. Du levde rövare alltså. 

Klrkortet nja då måste du bli tagen bakom ratten för att riskera att förlora det. Det är sällan man behöver inneha körkort för att åka taxi. Sedan refererar du till att snuten sa att den här gången förlorar du körkortet. Det tolkar jag som att du varit i situation tidigare. Tänk på att körkort har man till låns. Det är ingen rättighet att få behålla det. Det kommer med motprestationer. 

Så min rekommendation är att ge fan i exet och alkohol. Vid samma tillfälle. Om du känner att du har problem med alkohol och opiater så finns hjälp att få. Tillräckligt många LOB leder till att socialen kan lägga ett LVM på dig. Tror inte du är så jäkla oskyldig som du vill göra gällande.  

• schmetterling
    Anonym (Kimchi) skrev 2024-11-11 17:59:17 följande:

Klrkortet nja då måste du bli tagen bakom ratten för att riskera att förlora det. Det är sällan man behöver inneha körkort för att åka taxi. Sedan refererar du till att snuten sa att den här gången förlorar du körkortet. Det tolkar jag som att du varit i situation tidigare. Tänk på att körkort har man till låns. Det är ingen rättighet att få behålla det. Det kommer med motprestationer.

Jo, man kan förlora körkortet trots att man inte sitter bakom ratten. Givetvis förlorar man inte körkortet för att åka taxi berusad, men "opålitlighet i nykterhetshänseende" är en av grunderna för återkallelse av körkort hos Transportstyrelsen. Se punkten 5.

www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/korkort/forlorat-korkort/aterkallat/

"Om polisen omhändertagit dig för berusning vid ett antal tillfällen eller det finns andra uppgifter om bruk av narkotika och/eller alkohol eller andra berusningsmedel, kan vi återkalla ditt körkort om vi bedömer att du är opålitlig i nykterhetshänseende. 

Det är vanligt att spärrtiden tar slut ungefär 1 år efter den senaste nykterhetsanmärkningen."

En person som blir "lobbad" vid ett flertal tillfällen kan alltså få sitt körkort återkallat utan att ha kört rattfull eller begått ett enda trafikbrott.

• Anonym (Kimchi)
    schmetterling skrev 2024-11-11 18:16:38 följande:
    Jo, man kan förlora körkortet trots att man inte sitter bakom ratten. Givetvis förlorar man inte körkortet för att åka taxi berusad, men "opålitlighet i nykterhetshänseende" är en av grunderna för återkallelse av körkort hos Transportstyrelsen. Se punkten 5.

www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/korkort/forlorat-korkort/aterkallat/

"Om polisen omhändertagit dig för berusning vid ett antal tillfällen eller det finns andra uppgifter om bruk av narkotika och/eller alkohol eller andra berusningsmedel, kan vi återkalla ditt körkort om vi bedömer att du är opålitlig i nykterhetshänseende. 

Det är vanligt att spärrtiden tar slut ungefär 1 år efter den senaste nykterhetsanmärkningen."

En person som blir "lobbad" vid ett flertal tillfällen kan alltså få sitt körkort återkallat utan att ha kört rattfull eller begått ett enda trafikbrott.

Absolut! Det är helt riktigt. Jag tänker snudd på en engångsföreteelse eller någon gång till. Är kortet indraget i mer än ett år krävs intyg och drogscreening innan man får komma upp på banan i sig. Helt rätt. Även helt rätt att serien med prover och intyg kostar en rejäl slant. 

TS verkar ju veta sina sk rättigheter vid myndighetskontakter. Synd hon inte har lika bra koll på sina skyldigheter. 

Svar på tråden Polisen övermakt