Polisen övermakt
Vilken virrpanna du är! Så många fel på en å samma gång. För det första var du tvungen att nappa på inbjudan från exet att besöka honom på jobbet. Risken är ju uppenbar att han spetsat ditt dricka. Sedan svamlar du ihop något om cannabis. Nej du får faktiskt inte bära cannabis på dig. Finns ingen korrelation till att du har förskrivet opiater. Den ena tar inte ut den andra eller legaliserar ett innehav. Bar du narkotika och tabletter på dig vid händelsen? Sedan är opiater och alkohol inte någon bra blandning. Man LOBar inte en normalfylla. Men skränar och vevar du lär snuten tröttna på dig. Du kanske är välkänd. Rimligt att eftersom du har koll på var knappen sitter. Du ville blåsa med kvitto. Du ville ha läkarvård osv. Du visste dessutom att man övervakar och tittar till var 15e min när något är totalt packad. För din säkerhet. Övervåld? Kan så ha varit. Kan också vara så att de tog det våld som situationen krävde. Du levde rövare alltså.
Klrkortet nja då måste du bli tagen bakom ratten för att riskera att förlora det. Det är sällan man behöver inneha körkort för att åka taxi. Sedan refererar du till att snuten sa att den här gången förlorar du körkortet. Det tolkar jag som att du varit i situation tidigare. Tänk på att körkort har man till låns. Det är ingen rättighet att få behålla det. Det kommer med motprestationer.
Så min rekommendation är att ge fan i exet och alkohol. Vid samma tillfälle. Om du känner att du har problem med alkohol och opiater så finns hjälp att få. Tillräckligt många LOB leder till att socialen kan lägga ett LVM på dig. Tror inte du är så jäkla oskyldig som du vill göra gällande.