Inlägg från: Anonym (Önskanomnr6) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Önskanomnr6)

BIM december

AngelicaLof skrev 2024-12-24 12:21:11 följande:

Kunde inte låta bli att ta ett till. Det är ett plus! 

Grattis!!!!
  • Anonym (Önskanomnr6)
    Monki19 skrev 2024-12-25 09:09:06 följande:
    Min temp steg igen imorse och jag tog två graviditetstest. Liiiten antydan på det första testet så jag slog till med ett elektroniskt - gravid!! Det blev en fin julklapp på juldagen iallafall ❤️ Nu håller vi tummar och tår att vi får behålla graviditeten ❤️
    Åååå grattis!!!
  • Anonym (Önskanomnr6)
    Anonym (Lantisen) skrev 2024-12-25 10:48:50 följande:

Grattis till alla julplus! 

Själv tog jag ett blankt test imorse. Innerst inne vet man ju att det ska bli negativt. Ändå hade man velat få en julklapp en annan också. 

Känslan när man sjunker, och tänker, inte den här gången heller va det våran tur. Ett år av försök har nu gått. vi går alltså in på år två med försök. Vet att vi inte är ensamma. Men just nu känns det fruktansvärt hopplöst. 

Hem till svärföräldrarna för julfirande idag. Bara att bita ihop och hålla humöret uppe. Ingen vet om våra försök. 

Hur ser din cykel ut? Hur många dagar är det olika faserna? Hur många dagar innan ägglossning och Hur många dagar från ägglossning till mens?

Har du kollat något på Vulverinkoos på Instagram? 💕
  • Anonym (Önskanomnr6)
    Anonym (Lantisen) skrev 2024-12-25 11:29:21 följande:

Den är väldigt regelbunden. 12-14 dagar mellan mens och ägglossning. Två dagar efter Äl börjar jag blöda. Spotting. Mörkt blod. Mer eller mindre varje dag till mensen kör igång. 12-14 dagar efter. Så i snitt har jag 27 dagars cykel. 

Nej, det har jag inte gjort. Ska kolla 🥰 

vulverine.se/blogg/ostrogen/

Här har du en flik om östrogen,  kanske något som stämmer in på dig. Annars läs på om progestoron på hennes sida, låter ju som att mellannlödningarna kan vara det som bråkar. Skulle tro att det är östrogen eller progestoron som orsakar detta, att något av dessa har ett "övertag" och skapar obalans. 
  • Anonym (Önskanomnr6)
    Anonym (LängtarEfterTredje) skrev 2024-12-26 14:04:13 följande:

Men gud!!! Oj, wow?. Ok! 

Är i chock?.. måste köpa ett digitalt. 

Åååå men grattis!!! Och jobb löser sig alltid 💕
  • Anonym (Önskanomnr6)
    Anonym (LängtarEfterTredje) skrev 2024-12-26 19:19:46 följande:

Tydligare blir det inte! Detta trodde jag verkligen inte. ❤️

Grattis grattis igen 💕💕💕
  • Anonym (Önskanomnr6)
    Brmbiii skrev 2024-12-27 17:37:15 följande:

Jag går med i denna tråden, vi hoppas på ett plus denna månaden🙈
    är 1 dag sen på mensen men vågar inte ta ett test än, tror jag tar ett efter nyår ???? då vi nyligen fick ett tidigt missfall och det var så jobbigt❤️

Hade knappt några symptom då och inte nu heller.
    har mått lite illa under dagarna (de senaste 2-3 dagarna) men har också varit sjuk så kanske därför? 
    också haft lite ont i magen men inget molande som mensvärk så vet inte om de är ett symptom eller om jag bara har varit lite dålig i magen 😂 för det är jag också 😂
    har inget ont i brösten eller något sånt

Välkommen,  håller tummarna 🥰
  • Anonym (Önskanomnr6)
    Monki19 skrev 2024-12-28 06:55:21 följande:
    Här blev det bekräftat att det var en kemisk graviditet som jag råkade hitta BIM-3. Kommer vara mycket mer försiktig med att testa innan BIM efter detta, är så fruktansvärt besviken och ledsen
    Åh men fy. Beklagar 🥺
  • Anonym (Önskanomnr6)
    Anonym (Hoppaspånr3) skrev 2024-12-28 09:47:02 följande:

Jag har plusat på julafton, men har fortsatt tagit tester (easyhome) men tycker inte det blir så mycket starkare. Har ett digitalt som jag ska ta imorgon, men ska jag vara orolig? Senaste var missfall I november och är rädd för samma igen

❤️?????

Jag tycker att man ser en ökning. Har du passerat BIM ?
  • Anonym (Önskanomnr6)
    Anonym (Hoppaspånr3) skrev 2024-12-28 10:40:08 följande:
    Ja jag tror jag har det, hann inte få mens mellan missfallet och denna så är osäker på när jag egentligen ska ha BIM. Innan graviditeten hade jag spiral i över 1 år. Men hade positiv ÄL 12/12
    Jo om man räknar så som vården räknar så är det 14 dagar från 12e. Så då var BIM 26e. 
  • Anonym (Önskanomnr6)
    AngelicaLof skrev 2024-12-28 21:55:44 följande:

Bim idag och tog första digitala ❤️

Ååå grattis!!!
  • Anonym (Önskanomnr6)
    Anonym (Hoppaspånr3) skrev 2024-12-29 07:20:23 följande:

Tog ett digitalt nu på morgonen, så nu tänker jag försöka tänka jag väntar barn inte missfall men det är svårt ❤️

Håller tummarna för er som inte fått ert plus än ❤️

Håller tummarna.  
  • Anonym (Önskanomnr6)
    nannylovisa skrev 2024-12-29 17:06:57 följande:

Här blev det tyvärr ett missfall? Plussade ju på julafton men igår började jag blöda och idag var testet negativt 😔 Nya tag! Några av oss kanske ses i januari-tråden

Ååå fy. Beklagar 💕
  • Anonym (Önskanomnr6)
    Bellascorpi skrev 2024-12-29 23:41:43 följande:

Hej, hoppar in här! Haft oregelbunden mens i ett par månader pga stress och andra faktorer. Hade ett svagt positiv på julafton som jag trodde var ett falskt positivt. Men har nu fått en ?gravid? på clearing blues digitala! 

symtomen jag haft är illamående, sura uppstötningar samt att brösten sticks och är känsliga 

Åååå grattis!!!
  • Anonym (Önskanomnr6)
    mo4s skrev 2024-12-30 08:54:05 följande:

Någon som har fått Utrogestan (Progesteron, Vaginalkapsel) utskriven?

Jag hade bokat tid för ett tidigt vul idag, vecka 6+1 och allt såg bra ut. (Hade ett mf i oktober.)

Men gynekologen renommerade att jag skulle ta dessa kapslar fram till vecka 10. 

Inte hört om det eller tagit vid tidigare graviditet. Bokade vul privat så det är inte hos min barnmorska. Är det vanligt att man tar dessa? 

Det är nog inte "vanligt". Men om man haft missfall så kan man bli hjälpt av progestoron.  Därav får du nog dessa, som en skjuts på vägen 💕
  • Anonym (Önskanomnr6)
    Anonym (Åvt) skrev 2024-12-30 10:50:19 följande:
    Det är supervanligt utomlands att få det ☺️ vilken region bor du i? Jag har försökt få tag i en klinik som vill hjälpa mig med progesteron.
    Har du provat moodmamas progestoron kräm? Om du ändå vill ha progestoron 💕
  • Anonym (Önskanomnr6)
    mo4s skrev 2024-12-30 13:14:08 följande:
    Tack! Jag ringde även barnmorskan för att rådfråga och hon sa samma sak. Så det är väl bra att ta dessa! 
    Lycka till 💕
  • Anonym (Önskanomnr6)
    Zozoi skrev 2024-12-31 09:03:46 följande:
    Vet inte hur bildkvalitén ser ut för er, men jag ser ett andra svagt streck. Ser ni det också? 😳
    Jag tycker mig kunna se ett. Hur många dagar efter ÄL är du?
  • Anonym (Önskanomnr6)
    Zozoi skrev 2024-12-31 09:16:29 följande:
    Vet inte om min ägglossning eventuellt inträffade något senare än vad jag trott, för det känns som att plusset borde vara starkare annars. Blir lite orolig.

Jag har haft tvärt emot vad jag brukar egentligen, har inte haft ömma bröst denna gång innan mens. Har varit extremt trött (men det antar jag är pga allt julstök) och har haft mycket flytningar. Men annars ingenting. Väldigt hungrig 🥲

Vet inte om jag vågar vara glad än om jag ska vara ärlig, måste nog avvakta och ta nytt test om typ två dagar för att se så det inte är ett spök ❤️
    Det låter som mina symptom.  Ta ett nytt om några dagar ❤️❤️
Svar på tråden BIM december