Inlägg från: Anonym (Önskanomnr6) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Önskanomnr6)

BIM december

NassaNisse skrev 2024-12-15 10:26:35 följande:

Oki, tjejer jag behöver era kloka input och tankar från någon/några som kanske vet mer. 

Förra helgen fick jag positivt utslag på ägglossningstesterna (blinkande gubbe på fredag,lördag fast gubbe på söndag) och tänkte nu kör vi så så såklart blev det en del mys. har testat nu under veckan och inte haft några positiva utslag på ägglossningstester 
    Efter några dagar med hög temp och känt mig allmänt hängig och trött testa jag idag och fick detta 

Nu behöver jag lite hjälp, kan det vara så att jag inte släppte ägg sist och nu försöker kroppen igen eller finns misstanke om graviditet? 
    vad skulle ni tänkt? Gjort? Tankar? 

jag behöver lite hjälp och råd 🙏🙏🥰

Ta ett gravtest så vet du ju helt säkert.  Annars skulle jag tro att kroppen försöker på nytt. Jag hade också så den här månaden trodde verkligen att jag hade ägglossning i början av december,  hade känningar och flytningar och monitorn sa hög.  Men nu under veckan kom samma känningar och fick fast gubbe igen. Så gav kroppen en D-vitamins boost så får vi se. 
  • Anonym (Önskanomnr6)
    Anonym (Tredje) skrev 2024-12-15 21:09:53 följande:

Hej. Förlåt om det är känsligt för vissa men har Någon här inne som vet något om skrapning eller har varit med om det efter missfall? 

Jag har behövt skrapas 2 gånger. Både efter MA och efter tidigt Missfall då min kropp inte vill reagera på cytotek som man annars kan få för att hjälpa till på traven. 
  • Anonym (Önskanomnr6)
    Anonym (Tredje) skrev 2024-12-15 21:42:27 följande:
    Hur länge väntade de innan du fick skrapas? Hade du stora blödningar? Har inga blödningar alls och är rädd att de ska vänta till efter julhelgen.
    Blev något konstigt.  Men det har varit olika. När MA't konstaterades (upptäcktes v.13 men fostret Hade dött i v.7 så fick jag en tid typ 4-5dagar senare.   Första gången jag fick missfall i v.6 så blödde det lite lite som små stänk, men inga hjärtslag fanns, början av v.8. Så fick med mig cytotek hem men inget hände. Ringde dagen efter och fick komma upp på ytterligare kontroll och då hade verkligen ingenting hänt,  det var samma status som sist. Fick med mig ytterligare tabletter hem och uppmuntrades att promenera så att det skulle komma igång.  Tabletterna togs och jag promenerade en mil, inget hände.  Fick då rådet att invänta helgen och att det säkert kommer igång snart.  Ringde in efter helgen och fick då en tid på onsdagen för ny kontroll. På onsdagen konstaterades samma status och tid för skrapning bokades måndagen veckan efter. Så det tog sammanlagt typ 3.5 veckor. 

När jag fick missfall nr 2 så vägrade jag ta deras tabletter och berättade om 3.5 veckors helvetet och då bokades det en skrapning direkt.  

Beklagar din förlust 
    Anonym (Tredje) skrev 2024-12-15 21:09:53 följande:

Hej. Förlåt om det är känsligt för vissa men har Någon här inne som vet något om skrapning eller har varit med om det efter missfall?

• Anonym (Önskanomnr6)
    Anonym (Tredje) skrev 2024-12-15 22:03:37 följande:
    Tack för din berättelse. Svårt att veta vad som kommer hända. Vill bara få ut detta nu så jag kan bli gravid igen. 
    Ja, jag förstår det.  Känslan av att man vet att man går runt med något som är dött inne i kroppen äter upp en. Beklagar verkligen.  
  • Anonym (Önskanomnr6)
    Lorainza skrev 2024-12-16 07:07:02 följande:

BIM är nu här, och tog ett Clearblue nu på morgonen som visade ett svaaagt streck. Fick upp hoppet och tog ett digitalt som visade ?Inte gravid?. 😩

Gissar att det bara var ett spökstreck då på det första, så får vi väl se om mensen dyker upp. 

Hoppet lever. Vissa av de med streck är känsligare än den som ordagrant säger Gravid eller inte gravid. 
  • Anonym (Önskanomnr6)
    mo4s skrev 2024-12-16 09:18:30 följande:

Fler som haft tidiga mf? Har ni fått komma in på gynkontroll/UL tidigt? I så fall i vilken vecka?

Jag går in i vecka 5+0 på JULAFTON och vecka 6+0 på NYÅRSAFTON 😅Så ringde redan nu för att kunna få en tid så snabbt som möjligt med tanke på röda dagar och semestrar.

Jag fick en tid 30/12 då är jag i vecka 6 (5+6), visst borde det räcka för att kunna se något? 

I oktober fick jag ett mf i vecka 7, utvecklades inte mer än en hinnsäck, som såg ut att ha avstannat i vecka 6... så hoppas verkligen på en gulesäck åtminstone och gärna ett litet hjärta som slår..

Vet inte heller om jag vågar boka tid för inskrivning, eller om jag ska vänta till efter ultraljudet?

Om du vill vara helt 100 på att få se något så hade jag bokat i v. 6+0 
  • Anonym (Önskanomnr6)
    Björkskogen skrev 2024-12-17 08:20:37 följande:

Huvudvärk/migrän. Har sen jag slutade med piller fått huvudvärk under lutealfasen. Riktigt elakt ibland så att jag tror det är migrän det handlar om. Har aldrig haft migrän förut. 
    Det är som att det är hormonellt betingat. 
    Är det fler som har så här?  

Jag har huvudvärk,  ganska rejält sådan. Definitivt hormonell mellan ÄL till mens. 
  • Anonym (Önskanomnr6)
    Anonym (A3) skrev 2024-12-17 13:05:46 följande:

Hej
    min mens är beräknad den 23 dec, hade ägglossning den 8 december. har två barn och när jag blev gravid men mina barn så fick jag nidblödning 10 dagar efter ägglossning. Har inga tecken på gravidet och känner gråten i halsen, har starkt ångest över det. Vi har försökt i fyra månader nu. Vet att det är inte länge men hur gör ni andra för att inte känner er besvikna.

finns det någon här som varit gravid flera gånger men inte fått nidblödning varje gång. 

förlåt om jag triggar igång något hos er 

Jag har varit gravid 9 gånger. Aldrig fått en nidblödning
  • Anonym (Önskanomnr6)
    Anonym (S) skrev 2024-12-18 06:43:57 följande:

Jag har troligtvis fått ännu ett missfall då mina tester blir svagare och svagare! Lycka till ni andra som har och kommer att plussa denna månad ❤️

Håller tummarna för att det inte är missfall. 
  • Anonym (Önskanomnr6)

Tog ett test i morse. Är dock bara på ÄL +7 då min ÄL flyttade på sig några dagar. Tycker mig skymta något,  men kan också vara spök. 

Lägger in en bild. 

Svar på tråden BIM december