Anonym (Tredje) skrev 2024-12-15 21:42:27 följande:
Hur länge väntade de innan du fick skrapas? Hade du stora blödningar? Har inga blödningar alls och är rädd att de ska vänta till efter julhelgen.
Blev något konstigt. Men det har varit olika. När MA't konstaterades (upptäcktes v.13 men fostret Hade dött i v.7 så fick jag en tid typ 4-5dagar senare. Första gången jag fick missfall i v.6 så blödde det lite lite som små stänk, men inga hjärtslag fanns, början av v.8. Så fick med mig cytotek hem men inget hände. Ringde dagen efter och fick komma upp på ytterligare kontroll och då hade verkligen ingenting hänt, det var samma status som sist. Fick med mig ytterligare tabletter hem och uppmuntrades att promenera så att det skulle komma igång. Tabletterna togs och jag promenerade en mil, inget hände. Fick då rådet att invänta helgen och att det säkert kommer igång snart. Ringde in efter helgen och fick då en tid på onsdagen för ny kontroll. På onsdagen konstaterades samma status och tid för skrapning bokades måndagen veckan efter. Så det tog sammanlagt typ 3.5 veckor.
När jag fick missfall nr 2 så vägrade jag ta deras tabletter och berättade om 3.5 veckors helvetet och då bokades det en skrapning direkt.
Beklagar din förlust
Anonym (Tredje) skrev 2024-12-15 21:09:53 följande:
Hej. Förlåt om det är känsligt för vissa men har Någon här inne som vet något om skrapning eller har varit med om det efter missfall?