• mothertotwo

BIM december

Nanathalie skrev 2024-12-19 11:15:57 följande:

Ser ni eller är jag helt knäpp? Tog test igår som var helt vita utan tillstymmelse till streck. Nu dessa..

Ska ta nya om några timmar, men visst finns där något? Syns mest på det nedersta?

Tyvärr, fick kolla både på datorn och på mobilen. Men ser ingenting ännu. Men du, vänta några dagar. :) 
  • mothertotwo
    Nanathalie skrev 2024-12-19 11:57:00 följande:
    Fan! Det syns verkligen framför mig! Får hoppas det blir synligare så jag kan lägga upp det här igen 😆
    Hahaha kan tänka mig att det syns framför dig. Skrattande
  • mothertotwo

Enligt chatgpt är det vanligt att tempen kan dippa lite under den lutealafasen med. Men enligt någon härinne kunde man inte se att jag ägglossat. 
    dem tre över coverline i början blev jag väckt ett flertal gånger av barn så vet egentligen inte om dem ska räknas. Men från dag 18 i menscykeln började tempen höja sig. Jag hade ägglossningssmärtor framtill igår (dag25) Nu känner jag ingenting och tappen är stängd så misstänker nu är det fertila mönstret är stängd för denna gång. Hur upplever ni denna kurvan egentligen? 

Chatgpt sa så här:
    Min fråga: Första höjning av temperatur: När du ser att din temperatur ligger över coverline under 5 dagar i rad, kan det indikera att du är i lutealfasen (efter ägglossning), vilket betyder att ägglossningen sannolikt har inträffat. Men har det skett ägglossning även om tempen hamnade under coverline på 6 dagen?
    ChatGPT sade:
    ChatGPT

Ja, även om din temperatur sjunker under coverline på den 6:e dagen, innebär det inte nödvändigtvis att ägglossning inte har inträffat. Det kan finnas flera faktorer som påverkar temperaturkurvan, och en tillfällig nedgång i temperaturen betyder inte automatiskt att ägglossning inte har skett.

Här är några saker att tänka på:

Fluktuationer är vanliga: Efter att temperaturen har stigit över coverline kan det finnas små fluktuationer under lutealfasen, särskilt på dag 6, där temperaturen tillfälligt kan sjunka något. Det är ganska vanligt att temperaturen pendlar lite innan den stabiliseras, och en kort nedgång betyder inte att ägglossningen inte har inträffat.

Lutealfasen är inte alltid perfekt regelbunden: Lutealfasen, den fas som kommer efter ägglossningen, kan ha vissa variationer. Hormoner som progesteron, som höjer temperaturen, kan ibland påverkas av olika faktorer som stress, sömn eller sjukdom, vilket kan leda till små temperaturförändringar.

Vad är coverline?: Coverline representerar den temperaturnivå som skiljer den lägre temperaturen (före ägglossning) från den högre temperaturen (efter ägglossning). En tillfällig sänkning under coverline behöver inte betyda att ägglossning inte har inträffat, utan kan vara en naturlig variation inom din cykel.

Så, även om temperaturen går under coverline på den 6:e dagen, är det fortfarande troligt att ägglossningen inträffade tidigare (på den dag då temperaturen steg över coverline för första gången), särskilt om du har flera dagar med temperatur över coverline innan detta inträffade.

Jag blir tokig på detta med tempande! 😂 

• mothertotwo
    Nanathalie skrev 2024-12-19 14:13:55 följande:

DET VAR INGA SPÖK!! 😭😭 ÄL+8! ÅHH ❤️❤️❤️❤️❤️

Amen lägg av HjärtaHjärta STOOOORT GRATTIS 🎊 Tomte
  • mothertotwo

Känner mig lite kluven femte månaden med försök och första månaden jag tempar... förstår mig inte på det här med temp och se på diagram osv..tycker nästan det stressar mer och dessutom tyder dem på ingen ägglossning, fast i ena appen står det att ägglossning skett. Så förvirrande! Mensen är beräknad om fem dagar. Tappen är helt stängd sen igår så egentligen borde diagram visat på ägglossning. Jaja får väl bara vänta in och vänta tills det är min tur 🙁.  En app som säger äl+8 och de andra två appar säger ingen ägglossning skett. 

• mothertotwo

Så här ser diagrammet ut nu. I appen står ägglossning dag 19 i cykeln. Om jag ska gå efter denna är jag på äl +10. Tydligen kan tempen dippa på dag fem om det skett en fästning men ja... återstår att se. 
    Jag orkade inte fylla i med symtom grejer för det tar för mycket energi. 

Jag gjorde faktiskt ett GT idag för jag kunde inte låta bli i fall att. Men bilden blev jätte suddig, även där ett misslyckande hahaha. Usch jag är depp, ber om ursäkt. 

Kolla vad suddig och negativ den är 🥹

Bortsett från allt detta är brösten ömmar (kvällstid), jag har haft såna jäkla hugg nere i magen och det strammar samt att det typ krampat när jag vänt mig för snabbt i ligamentet. Mitt humör är ganska ok, bortsett från att jag är depp nu. Tappen är mjuk, är i mitten och stängd. Flytningen är typ mjölkig men ändå klistrig typ. Finns inte mycket att göra än att tiden får utvisa och sen försöka på nytt om tant röd kommer på eller runt julafton 🙂

• mothertotwo
    mothertotwo skrev 2024-12-23 07:18:12 följande:

Tjejer är det inte mycket att stiga från 36.79 till 37.39 på en natt? 🤔

Den ser lite orimlig ut enligt mig. .Men har sovit riktigt gott I natt så kan inte vara annorlunda för att jag sovit konstigt och mår inte dåligt heller. Den dippen där på dag 24, kan inte det varit en ägglossning istället? 
    Ska ha mens om tidigast två dagar. 
  • mothertotwo

God jul! Tomte

Grattis till alla som plussat! :) 

Själv är mitt negativt, men om jag har haft senare ägglossning så misstänker jag i slutet på året. Kanske finns det fortfarande lite hopp om att plussa på min födelsedag, annars är det bara att ta nya tag nästa månad. Vet inte ens om jag haft ägglossning pga diagram förvirring. 

Men hoppas alla får en superfin dag! :) 

• mothertotwo

I morgon på min 33 åringa födelsedag har jag beslutat mig för att ta ett graviditetstest. Var inne på apoteket idag och köpte ett digitalt testa tidigt. 

Brösten brukar alltid bli mindre ömma någon dag innan min mens, den minskade också typ i två dagar och igår kom det tillbaka med full kraft och i dag ökade tempen igen efter en dipp igår (men ändå över coverline). Haft lite smått mensvärk och tänkt att mensen ska komma, men smärtan brukar öka för varje dag som går. Men nu är det samma mensvärk som sitter i.. typ bara lite lätt smärta. 
    Mina vårtgårdar brukar bli lite svullna innan mens men det lade sig men nu idag sa det bara puff igen och dem har blivit enorma samtidigt som ådrorna är så tydliga och har t.o.m. fått bristning under brösten och dem känns fylligare. 

Jag tror att min äl var den 17 december. Alltså äl+11 idag och dag 35 i menscykeln idag. 

Men i vanlig ordning vill jag inte hoppas allt för mycket på ett plus. Vill inte bli besviken på min dag, men sen samtidigt om det är ett plus så hade det varit en fantastisk födelsedagspresent :)

• mothertotwo
    Aducia skrev 2024-12-29 10:56:38 följande:
    Hur gick det?
    Det kom ett nytt dipp idag på tempen, men fortfarande över coverline. Men det gick som jag förväntade mig. Ett negativt resultat. Får se när mensen dyker upp helt enkelt .Testar igen om ett par dagar i fall menaen intw dyker upp :) 🙂 
  • mothertotwo
    mothertotwo skrev 2024-12-29 19:59:58 följande:
    Det kom ett nytt dipp idag på tempen, men fortfarande över coverline. Men det gick som jag förväntade mig. Ett negativt resultat. Får se när mensen dyker upp helt enkelt .Testar igen om ett par dagar i fall menaen intw dyker upp :) 🙂 

Min kurva ser ut så här än så länge. Gick upp lite igen vid dagens temp. 
    Någon gång har lutealfasen varit på 6 dagar( Senast nu i september), 10 dagar, 11 dagar, 13 dagar. Den varierar. Känner i tjejmagen hur det drar och spänner. Det har gjort så i många dagar nu. Känt av lätt molandevärk, men i vanliga fall ökar den i smärtgrad för varje dag, ju närmre jag kommer mensen. Men det är likadant hela tiden. Det har varit så nu i flera dagar. Jag får helt enkelt bara vänta ut att mensen ska komma någon gång :) Jag är på CD 37 idag.
  • mothertotwo

Vill hälsa alla ett gott nytt år. 🥂 

Ingen mens i sikte för min del. CD 38 idag. Igår när jag kollade tappen så fick jag typ en prick rosa, men helt borta igen. 
    Alla symtom på svullna och ömma bröst samt lätt molnande mensvärk är helt borta. Testade negativt den 29 decemeber. Vet inte om jag ska avstå från alkohol idag eller vad. Känner mig lite kluven. Vad hade ni gjort?

• mothertotwo
    Zozoi skrev 2024-12-31 13:42:55 följande:
    Detsamma till dig! 🥂🎈

Det är lurt det där. Tycker det är svårt att veta om man ska leva som att man är gravid trots att man inte vet. Även fast alkoholen inte är nödvändig så vill man ju trots allt inte bli totalt uppslukad av alla tankar kring eventuell graviditet. Tycker att det är jätte svårt. 

Sitter lite i samma situation, ingen mens än och beräknad mens idag eventuellt inom 2 dagar. Har lite oregelbunden cykel. Såg ett svagt andra streck idag på mitt graviditetstest jag tog på morgonen. Men är verkligen osäker på om det är ett andra streck eller om det faktiskt bara är ett spök. 
    Verkligen jätte jobbigt. Jag har inte tagit ett nytt test än eftersom jag bara har ett digitalt kvar som mäter 10 hcg. Men eftersom det sånt test visade negativt i förrgår så känns det inte optimalt med att ta ett nytt idag. Tempen hade sjunkit i morse och låg på 36.65 men fortfarande över coverline. Alla symtom är borta med vinden. Men hade inga direkt symtom med mitt andra barn heller förutom humör men nu har jag inte ens pms. 😅 Får leva som vanligt idag helt enkelt så får man ta ett test i dagarna om jag kan hålla mig och om inte mensen dyker upp. Min menssykel ligger på 31-42 dagar. Så den kan dyka upp fortfarande. 

Mina appar som jag använder mig räknar på genomsnittet och genomsnittet ligger på 34 dagar.. Ska nog försöka att inte tänka mer på detta idag 🙈
  • mothertotwo

Jag firar tyvärr in det nya året med kraftig mens och smärtor. Det kom som en raket nu på kvällen. Nya tag i år 2025 och hoppar in i januari tråden. 

Svar på tråden BIM december