• mothertotwo

BIM december

Tjejer, den har nu bekräftats och det är inte helt omöjligt att det kan bli något med tanken på myset dagen innan. 🤩 Den 12 ägglossning på cd 19 😊
  • mothertotwo
    Nanathalie skrev 2024-12-16 07:22:52 följande:
    Yayy!! Håller tummarna!
    Tack Oskyldig Vi går verkligen hack i häll på varandra😂 
  • mothertotwo
    mo4s skrev 2024-12-16 09:18:30 följande:

Fler som haft tidiga mf? Har ni fått komma in på gynkontroll/UL tidigt? I så fall i vilken vecka?

Jag går in i vecka 5+0 på JULAFTON och vecka 6+0 på NYÅRSAFTON 😅Så ringde redan nu för att kunna få en tid så snabbt som möjligt med tanke på röda dagar och semestrar.

Jag fick en tid 30/12 då är jag i vecka 6 (5+6), visst borde det räcka för att kunna se något? 

I oktober fick jag ett mf i vecka 7, utvecklades inte mer än en hinnsäck, som såg ut att ha avstannat i vecka 6... så hoppas verkligen på en gulesäck åtminstone och gärna ett litet hjärta som slår..

Vet inte heller om jag vågar boka tid för inskrivning, eller om jag ska vänta till efter ultraljudet?

Det kan vara för tidigt att se, men man kan också se något. :)
  • mothertotwo

Kan det vara så att mensen är påväg redan? 🤔
    Tempen fortsätter att sänkas igen efter bekräftningen den 12 dec. Idag är det exakt en vecka kvar till mens om den inte kommer tidigare eller senare. (Äl+5 idag)
  • mothertotwo
    Aducia skrev 2024-12-17 07:42:15 följande:
    Du har inte haft ägglossning ännu så kommer en mens är det en bortfallsblödning men är ju samma sak som en mens bara utan ägglossning. Så hade legat på så ofta jag kunnat och invänta ägglossning 🙂
    Men den blev ju bekräftad den 12 att jag fick ägglossning. Då stämmer inte den då?
  • mothertotwo
    Aducia skrev 2024-12-17 07:58:03 följande:
    Tillägg: Såvida inte appen går efter att alla dina temper är över coverline men de är inte det i detta fall.
    Ok. Det är första månaden jag tempar och det kom upp en ruta om att ägglossningen var bekräftad den 12 dec för då var tempen runt 0.20 grader mer. Ibland är min lutealfas bara max 10 dagar pga oregelbunden mens. Men det tar såklart tid att lära sig hur detta fungerar. Så det kan faktiskt vara så att den sänkts för att mens är påväg. 

Den 12 sep var jag på vul då dem såg att jag höll på att ägglossa, bara 5-6 dagar efter det fick jag mens. Min mens varierar från 27-54 dagar 😂. 
  • mothertotwo
    Aducia skrev 2024-12-17 07:58:03 följande:
    Tillägg: Såvida inte appen går efter att alla dina temper är över coverline men de är inte det i detta fall.

Jag lade in graderna på fertilityfriend med. Är denna inte heller bekräftad då? Jag förstår mig verkligen inte på sånt här hahaha. Det är som en helt ny värld! Mitt sekret råäggvita idag, utan mer lite krämigt smått klibbigt. Men jag har ägglossningssmärta i lite mer än en vecka nu och brösten började ömma för två dagar sen. Nu känner jag mig bara jobbig som frågar hela tiden😂 
  • mothertotwo
    Aducia skrev 2024-12-17 23:47:19 följande:
    Nej då coverline är på cykeldag 13 så är temperaturerna under coverline också. När du tror att du har ÄL, räkna bak 6 dagar och sätt coverline på högsta. Sen tittar du på temperna efter, minst 4 på följd ska vara över coverline för att ägglossning ska ha gått igenom.

Sen är det lurigt när man kör muntemp då det är noggrant med reglerna kring det. Jag har en tempdrop så behöver aldrig tänka på ngt sånt längre. 
    Förstår fortfarande inte.😂 Får läsa det i morgon när jag är piggare i huvudet. Men kör inte temp i munnen utan i rektum :)
  • mothertotwo
    Nanathalie skrev 2024-12-18 10:11:27 följande:
    Här behöver man inte känna sig jobbig. Ville bara säga det ❤️
    Tack snälla! Jag har suttit med det nu i morse men förstår fortfarande inte. 😂 Idag är tempen på 36.74. Räknade ut genomsnittet på dem jag fått nu och ändrade coverline på ena appen. Jag använde mig av chatGPT haha. Den sa att jag borde sätta den på 36.67 att allt under den graden är follikelfasen. Men den står fortfarande på att ägglossningen skedde den 12. Så fattar inget hahaha. Ägglossningssmärta har jag i alla fall, men får väl räkna med att det inte blir något nu heller :)
  • mothertotwo
    mothertotwo skrev 2024-12-18 11:06:57 följande:
    Tack snälla! Jag har suttit med det nu i morse men förstår fortfarande inte. 😂 Idag är tempen på 36.74. Räknade ut genomsnittet på dem jag fått nu och ändrade coverline på ena appen. Jag använde mig av chatGPT haha. Den sa att jag borde sätta den på 36.67 att allt under den graden är follikelfasen. Men den står fortfarande på att ägglossningen skedde den 12. Så fattar inget hahaha. Ägglossningssmärta har jag i alla fall, men får väl räkna med att det inte blir något nu heller :)
    Denna var innan och nu i morse ändrade jag den till bilden under... 

Får väl se om denna ökar nu då haha. Vilket pussel! 

Svar på tråden BIM december