• Anonym (Hur tänka?)

Min kille är rasist?

Jag och min kille är båda 35+ år gamla och träffades för snart 6 månader sen. Det var kärlek vid första ögonkastet. Redan i början sa han att han ?röstade blått? och jag tänkte i mitt naiva sinne att han menade typ moderaterna, men tänkte inte så mycket mer på det. Jag är inte jätteinsatt partipolitiskt men röstar absolut rött.  allas lika värde är något jag brinner för så även om jag inte skulle kalla mig jätteintresserad av politik så är jag väldigt mån om att rösta för människors lika värde. vi har pratat om värderingar, barnuppfostran osv och han har träffat min bästavän samt hans man och det har aldrig varit något som fått mig att reagera utan han verkar vettig. Vi har börjat försöka få barn, eftersom jag är över 35 och vi båda vill ha barn har vi inte velat vänta för länge. i helgen nu var hans bästa kompis sen gymnasiet på besök, och jag är förfärad efter deras samtal. jag vill inte upprepa, men de ord de använde och hur de uttryckte sig har gett mig en helt annan bild av honom. Bland annat N-ordet och liknande nedsättande och förfärliga ord. Det kom även fram att de båda röstar SD (ja jag känner mig dum som antog att det var M han pratade om, men det lät verkligen så när han beskrev varför han röstade blått. Och han följer bara M, inga andra partier på sociala medier.. så antog). jag har sedan dess märkt av fler kommentarer, jag vet inte om jag varit för blind av nyförälskelse innan eller om de kommentarerna börjar komma nu. han kan använda ?jävla bög då? som en svordom och kallade idag ett butiksbiträde med mörkare hy ett nedsättande ord. Jag är helt förkrossad och känner mig så jävla dum. Hur jag kunnat missa detta. Jag har tagit upp att allas lika värde ÄR en grundläggande värdering för mig som jag inte kan bortse från. Han säger att han känner samma men bara röstar SD för att ?Sverige behöver hårdare regler?. Jag köper inte helt det, med tanke på kommentarerna som börjar komma också. Men varför känns han då så vettig när vi pratar om värderingar i övrigt och inte känner partier?! 

någon som varit i liknande sits och har råd om hur jag ska tänka? Jag är så kär i denna mannen och han är den snällaste människan jag träffat, vi kan prata om allt och skrattar, är bästa vänner och allt annat känns perfekt. Men jag vet inte om jag kan borste från den sidan som nu kommit fram.
  • Svar på tråden Min kille är rasist?
  • Anonym (Nej)
    Anonym (haha) skrev 2024-11-09 12:56:01 följande:
    Ne bästa vore ju om samhället funka, de bästa vore ju om ni glada tog er tid , åkte ut i orten med saft å bulle å blev kompisar , så slipper polisen de och skattepengar som kan föra nytta på andra ställen!?
    Jag har jobbat på med dessa unga herrar på högsta säkerhetsklass?. Kan inte se något mer problematiskt än SD:s politik?. 
  • Anonym (:/ Vet inte, men känner med dig)

Jag har själv vart i den sitsen och jag vet inte hur man skall göra. Min var ännu värre än din, uttalad nazist men samtidigt hade han typ världens finaste blå ögon och armar. Sådär Alexander Skarsgård-aktigt utseende fast med större muskler :( 

• Anonym (r)
    Anonym (sdare) skrev 2024-11-09 12:31:32 följande:

Vadå?!
    30 procent av alla svenska män röstar på sd.

Ne bästa vore ju om samhället funka, de bästa vore ju om ni glada tog er tid , åkte ut i orten med saft å bulle å blev kompisar , så slipper polisen de och skattepengar som kan föra nytta på andra ställen!?

Det är fascinerande hur det alltid är de med lägst nivå av att känna kunna läsa och känna in en tråd som säger sig rösta på SD. TS kille uttrycker sig vidrigt om andra människor. Ingen liten smygrasse där inte.
  • Anonym (r)
    Anonym (:/ Vet inte, men känner med dig) skrev 2024-11-09 13:28:32 följande:

Jag har själv vart i den sitsen och jag vet inte hur man skall göra. Min var ännu värre än din, uttalad nazist men samtidigt hade han typ världens finaste blå ögon och armar. Sådär Alexander Skarsgård-aktigt utseende fast med större muskler :( 

grattis, du vann ett pris
  • Anonym (:/ Vet inte, men känner med dig)
    Anonym (r) skrev 2024-11-09 13:34:08 följande:
    grattis, du vann ett pris
    Som om du tackat nej om du sett honom....sheeesh.
  • Anonym (r)
    Anonym (:/ Vet inte, men känner med dig) skrev 2024-11-09 13:51:37 följande:
    Som om du tackat nej om du sett honom....sheeesh.
    garanterat om jag visste åsikterna ja
  • Anonym (Mn)
    Anonym (sdare) skrev 2024-11-09 12:31:32 följande:

Vadå?!
    30 procent av alla svenska män röstar på sd.

Handlar väl mest om hur han uttrycker sig om andra människor? Alla som röstar SD kallar väl inte mörkhyade för n-order eller är homofobiska?
  • En glad tjej
    Anonym (Hur tänka?) skrev 2024-11-08 18:29:03 följande:
    Min kille är rasist? Jag och min kille är båda 35+ år gamla och träffades för snart 6 månader sen. Det var kärlek vid första ögonkastet. Redan i början sa han att han ?röstade blått? och jag tänkte i mitt naiva sinne att han menade typ moderaterna, men tänkte inte så mycket mer på det. Jag är inte jätteinsatt partipolitiskt men röstar absolut rött.  allas lika värde är något jag brinner för så även om jag inte skulle kalla mig jätteintresserad av politik så är jag väldigt mån om att rösta för människors lika värde. vi har pratat om värderingar, barnuppfostran osv och han har träffat min bästavän samt hans man och det har aldrig varit något som fått mig att reagera utan han verkar vettig. Vi har börjat försöka få barn, eftersom jag är över 35 och vi båda vill ha barn har vi inte velat vänta för länge. i helgen nu var hans bästa kompis sen gymnasiet på besök, och jag är förfärad efter deras samtal. jag vill inte upprepa, men de ord de använde och hur de uttryckte sig har gett mig en helt annan bild av honom. Bland annat N-ordet och liknande nedsättande och förfärliga ord. Det kom även fram att de båda röstar SD (ja jag känner mig dum som antog att det var M han pratade om, men det lät verkligen så när han beskrev varför han röstade blått. Och han följer bara M, inga andra partier på sociala medier.. så antog). jag har sedan dess märkt av fler kommentarer, jag vet inte om jag varit för blind av nyförälskelse innan eller om de kommentarerna börjar komma nu. han kan använda ?jävla bög då? som en svordom och kallade idag ett butiksbiträde med mörkare hy ett nedsättande ord. Jag är helt förkrossad och känner mig så jävla dum. Hur jag kunnat missa detta. Jag har tagit upp att allas lika värde ÄR en grundläggande värdering för mig som jag inte kan bortse från. Han säger att han känner samma men bara röstar SD för att ?Sverige behöver hårdare regler?. Jag köper inte helt det, med tanke på kommentarerna som börjar komma också. Men varför känns han då så vettig när vi pratar om värderingar i övrigt och inte känner partier?! 

någon som varit i liknande sits och har råd om hur jag ska tänka? Jag är så kär i denna mannen och han är den snällaste människan jag träffat, vi kan prata om allt och skrattar, är bästa vänner och allt annat känns perfekt. Men jag vet inte om jag kan borste från den sidan som nu kommit fram.
    Men vänta lite! Ni har varit tillsammans I sex månader och försöker då barn! Du känner inte honom. Om det redan kommer upp sånt här nu kommer det bara komma mer och mer. Snälla, gör dig själv en tjänst och lämna. Du är fortfarande kär men när du vak ar upp ur förälskelsen kommer du se annorlunda på honom.
  • Anonym (sdare)
    Anonym (r) skrev 2024-11-09 13:33:46 följande:

Det är fascinerande hur det alltid är de med lägst nivå av att känna kunna läsa och känna in en tråd som säger sig rösta på SD. TS kille uttrycker sig vidrigt om andra människor. Ingen liten smygrasse där inte.
    Sverige har otroligt höga nivåer av kriminalitet sätt till folkmängden.
    Samma med arbetslösheten. Kolla statistiken. Flesta är födda utanför Sverige.

Funkar inte med woke och feminism. Mera Tidö och Trumptänk vore bra.

Tacka istället killen att han står upp för Sverige.
  • Anonym (Kaktus)

Men allvarligt du är 35 år. ni har varit tillsammans i 6 månader. Vänta 1,2 år innan barn. Du gräver ju ner sig i en rävsax ju. Vad vill du ha för liv? Hur vill du en pappa ska kunna va för sitt barn? Hur vill ni ha en familj? Hur ska manen respektera dig? Om manen inte kan respektera andra människor? Så många varnings klockor. Men känns som att du är lite naiv också. Upp till dig hur du vill ha det. 

Har en vän som konstant har ramlat ner i djupa hål förlorat vårdnaden i perioder av sina barn pga av pappan till sina barn ,manen hon valde. För hon trodde så mycket på att den här manen skulle ändra sig?vilket han inte än har gjort efter 14år tillsammans. Hon är medberoende? Så många som finns runt om stötar och ger henne allt men nä det går inte in helt enkelt. Jag har bokstavligen gett upp för henne men inte för hennes barn. Det är ju dom som är helt  oskyldiga i det hela. Det är dom som fick ta straffet?två föräldrar som är omöjliga att kunna älska, respektera människor. 

Svar på tråden Min kille är rasist?