Ni som inte får ligga... Läs!!!
Vad anser ni om detta citat?
"Män behöver sex för att känna sig älskade.
Kvinnor behöver känna sig älskade för att vilja ha sex."
Ligger det något i det?
Vad anser ni om detta citat?
"Män behöver sex för att känna sig älskade.
Kvinnor behöver känna sig älskade för att vilja ha sex."
Ligger det något i det?
Är själv man och har varit i en del förhållande. Nog så tycker jag verkligen om sex och gör det gärna med min partner, men hela idén att män per automatik kopplar kvinnor och relationer med kvinnor till sex tror jag är lite missvisande. För mig är det emotionella långt mycket starkare och mitt bästa förhållandet hade jag med en asexuell tjej som var helt ointresserad av att ligga. Skulle ta det förhållandet alla dagar i veckan före något genomsnittligt, även om man gör avkall på sexet.
Däremot råder det inget tvivel om att en del (förmodligen rentav många) män är extremt högljudda av sig när det kommer till sex och vill visa sig tillgängliga, vilket framstår som desperat. Det färgar rimligtvis bilden av män i största allmänhet, inte minst hos kvinnor då dessa framtoningar nästan uteslutande riktas mot dem. Så ur den aspekten tänker jag att det kanske ligger något i citatet som TS refererar till.
Men det hindrar inte män från att vara mer emotionellt tillgängliga och mindre desperata, vilket jag tänker oftast är mer framgångsrikt på ett långsiktigt plan.
Ni kvinnor som haft sex med en "duracellkanin" som bara juckat på i 150 knyck, utan varken känsla eller stil, erkänn att det är det sämsta sexet som finns..?
Och ni män, visst kan ni ha sex även om stressnivån är hög, hemmet måste städas, barnen måste nattas och maten måste lagas? Men om ni bara får en lucka på 10-15 min så kan ni väl allt som oftast klämma in en snabbis utan större problem ändå?
Och ni män, visst kan ni ha sex även om stressnivån är hög, hemmet måste städas, barnen måste nattas och maten måste lagas? Men om ni bara får en lucka på 10-15 min så kan ni väl allt som oftast klämma in en snabbis utan större problem ändå?
Inte för mig iallafall. Jag vill ha båda delarna
Kan vara?
Vi vet ju att mycket hushållsarbete i svenska parhushåll görs av kvinnor. Det är ingen åsikt eller kontroversiellt utan bara ren fakta. Vad som sedan ligger till grunden för det i varje enskilt fall är förstås individuellt, även om det finns återkommande mönstren givetvis.
Om ena partnern är stressad och andra inte är det, så är det väl inte så konstigt att deras sexlust kan se olika ut? Och det är väl klart som korvspade att det finns gott om tillfällen då en man kan vara stressad utan att hans fru är det?
Jag tror att det finns en sanning i det, och det bottnar i att det faktiskt finns skillnader mellan könen, när det gäller sexuella initiativ och sexuell uppskattning.
Det handlar nog mycket om att det faktiskt oftast betyder mer när en kvinna visar att hon vill ha sex med en man, än tvärtom. Det förutsätter att hon upplever honom attraktiv och /eller älskar honom. På det viser får mannen en bekräftelse att han duger, så ja, det är viktigt.
För en kvinna är det lite mer komplicerat. Mannen kan älska henne och vara attraherad av henne som kvinna och människa, men ibland betyder det bara att han är sugen på sex som sådant, eller tänder på den sexuella akten, på den kvinnliga kroppen. Med detta sagt menar jag inte att män vill ha sex med "vemsomhelst", men det finns ändå en påtaglig skillnad. När kvinnor växer upp blir de vana vid att "snuskgubbar", och diverse män, är sugna på deras kroppar.... Utan att egentligen bry sig om dem som personer. Detta gör att sex kan få motsatt effekt. Kvinnan kan tom INTE känna sig älskad, utan bara som ett objekt av viss typ av sexuella inviter och kontakter.
I relationer kan män lättare vilja ha sex även om det varit lite konflikter, eller kanske även om relationen svalnat och blivit mer syskonlik.
Nu är det ju ändå så att en kvinna som älskar, och är attraherad av en man, vill ju nästan alltid få sexuell uppskattning av den här mannen. Då är det viktigt, men hon behöver även känna att hon betyder något mer, (om de inte bara är någon tillfällig partner, eller någon de bara har sex med.). Detta "ingår" mer när kvinnan visar att hon vill ha sex med en man.