Inlägg från: Anonym (Yvette) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Yvette)

Ni som inte får ligga... Läs!!!

Vad anser ni om detta citat?

"Män behöver sex för att känna sig älskade.
    Kvinnor behöver känna sig älskade för att vilja ha sex."

Ligger det något i det? 

• Svar på tråden Ni som inte får ligga... Läs!!!
  • Anonym (Yvette)
    Tukt skrev 2024-11-06 22:14:37 följande:

Utöver den för Familjeliv sedvanliga generaliseringen...
    Båda sakerna handlar ju egentligen om respekt och bekräftelse. Om folk kunde prata med varandra, och förstå varandra bättre, så vore det inte något problem.

Problemet tror jag till stor del är att man allt som oftast utgår ifrån sig själv. Man tar för givet att den andra tänker, tycker och känner som en själv, därav tar man också för givet att man inte behöver kommunicera.
  • Anonym (Yvette)
    Anonym (Mia) skrev 2024-11-06 22:28:32 följande:

Iallafall så tror jag att mäns sexualitet ofta är "förminskad" till att ofta vara ful (kvinnors också, men på ett annat sätt) fast män kanske visar kärlek genom sex. Det gör kvinnor också, men de kanske har fler sätt avv visa på?

Tror både män och kvinnor har flera sätt att visa kärlek på. Men jag tror samtidigt att båda har en eller ett par primära sätt, som nog tyvärr skiljer sig åt en hel del. Och i det så uppstår en krock.
  • Anonym (Yvette)
    Anonym (Nej) skrev 2024-11-06 23:25:57 följande:

Nej, det stämmer inte. Jag är kvinna och kan ha sex utan att känna mig älskad. Vilket jäkla skitsnack...

Tror citatet enbart syftar på kärleksrelationer och på dynamiken i dessa.. 
  • Anonym (Yvette)
    Anonym (Nej) skrev 2024-11-06 23:43:10 följande:
    Man kan isf fråga sig varför man skulle ligga med någon som inte älskar en längre...
    Ja, och det är väl i sådana lägen som många kvinnor slutar vilja ligga med sina män 
  • Anonym (Yvette)

Ni kvinnor som haft sex med en "duracellkanin" som bara juckat på i 150 knyck, utan varken känsla eller stil, erkänn att det är det sämsta sexet som finns..?

Och ni män, visst kan ni ha sex även om stressnivån är hög, hemmet måste städas, barnen måste nattas och maten måste lagas? Men om ni bara får en lucka på 10-15 min så kan ni väl allt som oftast klämma in en snabbis utan större problem ändå? 

• Anonym (Yvette)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-11-08 00:23:44 följande:
    Äh, så desperata är vi inte. Visst har man gjort några "snabbisar" med sambon för att släppa vardagen en kort stund, men det försvinner ju lika fort med.

Jag vill se till att stämningen blir rätt, få bort all stress, lyssna, få henne att känna sig sedd och ge henne vad hon vill ha. Tar god tid på mig, och jag visar att jag vill ta för mig och se henne njuta.

Förstår mig inte alls på män som tar sina flickvänner för givet på det sättet du beskriver, men visst, de finns väl?
    Menade inte att ni var desperata eller så. Utan syftade mer på att ni kanske har betydligt lättare för att dels tänka på sex men även prioritera sex även när det är mycket runt omkring som pockar på er uppmärksamhet? 
  • Anonym (Yvette)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-11-08 00:52:25 följande:
    Jag tänker att det hör mer ihop med hur hushållsuppgifter och tid med barnen är fördelade. Det är ju dessvärre rätt vanligt att kvinnor får dra det stora lasset och ur dessa avseenden och ja, då kan det förstås vara färre "hindren" för män att prioritera sex.

Men såsom du lade upp det fick du det att låta som att män kan prioritera sex när de själva är stressade. Det känner jag inte igen?
    Du menar att även ni fattar att det inte är lägligt att klä av sig nakna och lägga sig och pippa när lejonet flåsar er i nacken? ;)

Men ja, kan ju vara så att kvinnor och män ser lite olika på hushållets alla uppgifter, där kvinnorna ofta prioriterar dessa lika högt som på ett vanligt jobb. Hörde någonstans att när männen kommer hem från jobbet så stressar dom ner, medan kvinnornas stressnivåer ökade eller var oförändrade
Svar på tråden Ni som inte får ligga... Läs!!!