Ni som inte får ligga... Läs!!!
Vad anser ni om detta citat?
"Män behöver sex för att känna sig älskade.
Kvinnor behöver känna sig älskade för att vilja ha sex."
Ligger det något i det?
Ligger det något i det?
Kan ligga något i det du säger ja.
Men om du är falsk när du "älskar" mig så kommer du inte få ligga ändå.
Vi känner lukten av en desperat man på flera mils avstånd.
En man som vill ligga skall inte utge desperata vibbar. Det är väldigt avtändande. Däremot skall han absolut höja kvinnan han vill ligga med till skyarna. Det ökar hans chanser till att få ligga. Däremot måste du hålla det på en nivå, så hon inte upptäcker att du spelar och är falsk. För då är du körd.
Stämmer inte på mig. Jag behöver definitivt sex för att känna mig älskad. Just bekräftelsen av att ta initiativ till sex, tydligt märka att jag får min man att blir väldigt tänd och känna att jag kan om jag vill få honom att komma inom ett par minuter är viktig för mig. Sex är mitt kärleksspråk.
Även det där lite ångestmässiga att jag känner att han är mer än nöjd och att han är så sönderkn... av mig att han inte märker hur avskyvärd människa jag är egentligen.
Jag får inte ligga , om man ju kan säga f å r.
Och jag håller nog med, tror att det heller generellt i alla fall även om det så klart finns undantag.
Nej.
Jag behöver beundra en man för att vilja ha honom, och när han sen vill ha mig väldigt mycket blir det alldeles perfekt. Jag tänder på att han tänder.
Jag tror att det finns en sanning i det, och det bottnar i att det faktiskt finns skillnader mellan könen, när det gäller sexuella initiativ och sexuell uppskattning.
Det handlar nog mycket om att det faktiskt oftast betyder mer när en kvinna visar att hon vill ha sex med en man, än tvärtom. Det förutsätter att hon upplever honom attraktiv och /eller älskar honom. På det viser får mannen en bekräftelse att han duger, så ja, det är viktigt.
För en kvinna är det lite mer komplicerat. Mannen kan älska henne och vara attraherad av henne som kvinna och människa, men ibland betyder det bara att han är sugen på sex som sådant, eller tänder på den sexuella akten, på den kvinnliga kroppen. Med detta sagt menar jag inte att män vill ha sex med "vemsomhelst", men det finns ändå en påtaglig skillnad. När kvinnor växer upp blir de vana vid att "snuskgubbar", och diverse män, är sugna på deras kroppar.... Utan att egentligen bry sig om dem som personer. Detta gör att sex kan få motsatt effekt. Kvinnan kan tom INTE känna sig älskad, utan bara som ett objekt av viss typ av sexuella inviter och kontakter.
I relationer kan män lättare vilja ha sex även om det varit lite konflikter, eller kanske även om relationen svalnat och blivit mer syskonlik.
Nu är det ju ändå så att en kvinna som älskar, och är attraherad av en man, vill ju nästan alltid få sexuell uppskattning av den här mannen. Då är det viktigt, men hon behöver även känna att hon betyder något mer, (om de inte bara är någon tillfällig partner, eller någon de bara har sex med.). Detta "ingår" mer när kvinnan visar att hon vill ha sex med en man.
Ligger det något i det?
Det stämmer på män, alla gånger! Vi behöver den bekräftelse det ger att ha sex med en kvinna.
Tror det stämmer ganska bra på kvinnor också, men kanske inte lika klockrent som på män.
Det stämmer på män, alla gånger! Vi behöver den bekräftelse det ger att ha sex med en kvinna.
Tror det stämmer ganska bra på kvinnor också, men kanske inte lika klockrent som på män.