• Tecum

Ni som inte får ligga... Läs!!!

Det stämmer på män, alla gånger! Vi behöver den bekräftelse det ger att ha sex med en kvinna.
    Tror det stämmer ganska bra på kvinnor också, men kanske inte lika klockrent som på män.

• Tecum
    New Dawn skrev 2024-11-07 18:39:24 följande:
    Jag vet inte om du förstår att sexuell uppskattning från män ibland inte betyder något. 

Som exempel... Om en kvinna skriver i en tråd här på FL att hon saknar sex, eller bara skriver något positivt om sex, räcker det för att (vissa) män blir intresserade av att ha sex med henne. Helt utan att veta något om henne  som person eller hennes utseende. 
    Det här är inte män med om på samma sätt. 

Det blir även tydligt på datingsajter. 
    Om en kvinna visar intresse att ha sex med en man är det mer hedrande /bekräftande. Det betyder att du som man "har" något.

Jag tror det är bra att vara medveten om denna skillnad. Den här skillnaden gör att kvinnor, i större utsträckning, behöver fundera på om mannen bara är ute efter sex, och det spiller även över på dynamiken i relationer. Kvinnan kan känna att mannens intresse av sex mest handlar om hans behov, känslomässiga och fysiska, och kan då få en känsla att det inte handlar så mycket om henne. (, förutom kroppen) 
    Det är alldeles riktigt det du skriver. Du kanske missuppfattade mig, jag syftade på trådstarten. Att kvinnor behöver älska och känna sig älskade för att vilja ha sex. Jag är väl medveten om att sex inte är samma bekräftelse för kvinnor som för män.
  • Tecum
    Anonym (Yvette) skrev 2024-11-08 00:42:29 följande:
    Menade inte att ni var desperata eller så. Utan syftade mer på att ni kanske har betydligt lättare för att dels tänka på sex men även prioritera sex även när det är mycket runt omkring som pockar på er uppmärksamhet? 
    Ja du har rätt! Om man mår dåligt, stress på jobbet och bekymmer, så är sex en ljusglimt i mörkret som i bästa fall kan höja livsandarna och göra att man orkar ta tag i allt igen.

Men det betyder inte att jag vill släppa allt och ha sex just när jag håller på med något annat.
Svar på tråden Ni som inte får ligga... Läs!!!