New Dawn skrev 2024-11-07 18:39:24 följande:
Jag vet inte om du förstår att sexuell uppskattning från män ibland inte betyder något.
Som exempel... Om en kvinna skriver i en tråd här på FL att hon saknar sex, eller bara skriver något positivt om sex, räcker det för att (vissa) män blir intresserade av att ha sex med henne. Helt utan att veta något om henne som person eller hennes utseende.
Det här är inte män med om på samma sätt.
Det blir även tydligt på datingsajter.
Om en kvinna visar intresse att ha sex med en man är det mer hedrande /bekräftande. Det betyder att du som man "har" något.
Jag tror det är bra att vara medveten om denna skillnad. Den här skillnaden gör att kvinnor, i större utsträckning, behöver fundera på om mannen bara är ute efter sex, och det spiller även över på dynamiken i relationer. Kvinnan kan känna att mannens intresse av sex mest handlar om hans behov, känslomässiga och fysiska, och kan då få en känsla att det inte handlar så mycket om henne. (, förutom kroppen)
Det är alldeles riktigt det du skriver. Du kanske missuppfattade mig, jag syftade på trådstarten. Att kvinnor behöver älska och känna sig älskade för att vilja ha sex. Jag är väl medveten om att sex inte är samma bekräftelse för kvinnor som för män.