Inlägg från: Anonym (Hmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hmm)

Ni som inte får ligga... Läs!!!

Är själv man och har varit i en del förhållande. Nog så tycker jag verkligen om sex och gör det gärna med min partner, men hela idén att män per automatik kopplar kvinnor och relationer med kvinnor till sex tror jag är lite missvisande. För mig är det emotionella långt mycket starkare och mitt bästa förhållandet hade jag med en asexuell tjej som var helt ointresserad av att ligga. Skulle ta det förhållandet alla dagar i veckan före något genomsnittligt, även om man gör avkall på sexet.

Däremot råder det inget tvivel om att en del (förmodligen rentav många) män är extremt högljudda av sig när det kommer till sex och vill visa sig tillgängliga, vilket framstår som desperat. Det färgar rimligtvis bilden av män i största allmänhet, inte minst hos kvinnor då dessa framtoningar nästan uteslutande riktas mot dem. Så ur den aspekten tänker jag att det kanske ligger något i citatet som TS refererar till.

Men det hindrar inte män från att vara mer emotionellt tillgängliga och mindre desperata, vilket jag tänker oftast är mer framgångsrikt på ett långsiktigt plan.

• Anonym (Hmm)
    Anonym (Yvette) skrev 2024-11-07 22:53:41 följande:

Och ni män, visst kan ni ha sex även om stressnivån är hög, hemmet måste städas, barnen måste nattas och maten måste lagas? Men om ni bara får en lucka på 10-15 min så kan ni väl allt som oftast klämma in en snabbis utan större problem ändå? 

Äh, så desperata är vi inte. Visst har man gjort några "snabbisar" med sambon för att släppa vardagen en kort stund, men det försvinner ju lika fort med.

Jag vill se till att stämningen blir rätt, få bort all stress, lyssna, få henne att känna sig sedd och ge henne vad hon vill ha. Tar god tid på mig, och jag visar att jag vill ta för mig och se henne njuta.

Förstår mig inte alls på män som tar sina flickvänner för givet på det sättet du beskriver, men visst, de finns väl?
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Yvette) skrev 2024-11-08 00:42:29 följande:
    Menade inte att ni var desperata eller så. Utan syftade mer på att ni kanske har betydligt lättare för att dels tänka på sex men även prioritera sex även när det är mycket runt omkring som pockar på er uppmärksamhet? 
    Jag tänker att det hör mer ihop med hur hushållsuppgifter och tid med barnen är fördelade. Det är ju dessvärre rätt vanligt att kvinnor får dra det stora lasset och ur dessa avseenden och ja, då kan det förstås vara färre "hindren" för män att prioritera sex.

Men såsom du lade upp det fick du det att låta som att män kan prioritera sex när de själva är stressade. Det känner jag inte igen?
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Yvette) skrev 2024-11-08 01:06:04 följande:
    Du menar att även ni fattar att det inte är lägligt att klä av sig nakna och lägga sig och pippa när lejonet flåsar er i nacken? ;)

Men ja, kan ju vara så att kvinnor och män ser lite olika på hushållets alla uppgifter, där kvinnorna ofta prioriterar dessa lika högt som på ett vanligt jobb. Hörde någonstans att när männen kommer hem från jobbet så stressar dom ner, medan kvinnornas stressnivåer ökade eller var oförändrade

Kan vara?

Vi vet ju att mycket hushållsarbete i svenska parhushåll görs av kvinnor. Det är ingen åsikt eller kontroversiellt utan bara ren fakta. Vad som sedan ligger till grunden för det i varje enskilt fall är förstås individuellt, även om det finns återkommande mönstren givetvis.

Om ena partnern är stressad och andra inte är det, så är det väl inte så konstigt att deras sexlust kan se olika ut? Och det är väl klart som korvspade att det finns gott om tillfällen då en man kan vara stressad utan att hans fru är det?

Svar på tråden Ni som inte får ligga... Läs!!!