Ni som inte får ligga... Läs!!!
Är själv man och har varit i en del förhållande. Nog så tycker jag verkligen om sex och gör det gärna med min partner, men hela idén att män per automatik kopplar kvinnor och relationer med kvinnor till sex tror jag är lite missvisande. För mig är det emotionella långt mycket starkare och mitt bästa förhållandet hade jag med en asexuell tjej som var helt ointresserad av att ligga. Skulle ta det förhållandet alla dagar i veckan före något genomsnittligt, även om man gör avkall på sexet.
Däremot råder det inget tvivel om att en del (förmodligen rentav många) män är extremt högljudda av sig när det kommer till sex och vill visa sig tillgängliga, vilket framstår som desperat. Det färgar rimligtvis bilden av män i största allmänhet, inte minst hos kvinnor då dessa framtoningar nästan uteslutande riktas mot dem. Så ur den aspekten tänker jag att det kanske ligger något i citatet som TS refererar till.
Men det hindrar inte män från att vara mer emotionellt tillgängliga och mindre desperata, vilket jag tänker oftast är mer framgångsrikt på ett långsiktigt plan.