Anonym (Röstar på partiet) skrev 2024-11-16 15:07:11 följande:
Vågar du erkänna att du hade sett annorlunda på saken, du hade låtit dig fyllas av andra känslor, du hade uttryckt dig på ett annat sätt, om demokraterna hade vunnit valet med motsvarande marginal?
Jag inser att du aldrig skulle våga erkänna det i tråden. Du har säkert ett oräkneligt antal bortförklaringar varför du inte erkänner det...
Men jag hoppas att du åtminstone har insikt och förmåga erkänna det för dig själv.
Rent känslomässigt verkar du vara på Trump-nivå vad gäller att klara erkänna och acceptera en valförlust.
Du låter dina känslor springa iväg med dig och försöker tillskriva människor du inte känner en massa som inte finns där. Det är inte sunt att bli så personligt investerad i främlingar på nätet.
Valresultatet är som det har varit länge, ena sidan vinner med en ganska liten marginal. Varje gång är det lika svårt att förutsäga vem som kommer att vinna. Sedan kan man ha sina sympatier än här än där, men det förändrar
inte det faktum att det är väldigt jämnt.
Det gick väldigt bra för Harris tycker jag. När hon nominerades var det många som sa att hon var chanslös, men hon tog in på Trumps försprång och gick stundtals till och med om honom. Men i slutändan gick det ändå bättre för Trump.