• nihka

Varför gillar så många Trump?

Anonym (Jz) skrev 2024-11-17 00:14:57 följande:

Det verkar vara en fråga om ekonomi, immigration och att Trump sidan har lyckats mobilisera väljare mot woke galenskap.

Jag var inte medveten om att Trumps kampanjade särskilt emot jämlikhet mellan olika etniciteter, genus och social rättvisa och för diskriminering och rasism.

Finns det inte lagar på plats mot det?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Huh) skrev 2024-11-18 11:22:07 följande:
    Du kanske ska läsa länkarna du refererar till. Republikanerna gjorde sitt bästa val i procentuell övervikt i röster (1,72%) sedan 2004. Försök igen!
    Precis! Försök igen och se om du klarar av att läsa tabellen rätt.
  • nihka
    Anonym (Röstar på partiet) skrev 2024-11-18 16:42:31 följande:
    Och återigen: Rent känslomässigt verkar du vara på Trump-nivå, du klarar inte erkänna och acceptera en valförlust.

I din argumentation framstår du som att du själv, Harris och Demokraterna blev bestulna på valsegern...
    Jag är inte intresserad av dina känsloanalyser. Trump vann och Harris fick några procents färre röster. Hur svårt kan det vara att greppa?
  • nihka
    Anonym (Röstar på partiet) skrev 2024-11-18 19:06:07 följande:
    Jag klarar tyvärr inte
    Vad bra att du har förstått att Trump vann. Resten av din galematias kan du dra för någon som bryr sig.
  • nihka
    Anonym (Huh) skrev 2024-11-19 02:42:16 följande:
    Jag
    Trump vann och Harris fick några procents färre röster. Det var en jämn kamp om väljarna, men till slut vann Trump över Harris med några procents fler röster.

Några procent är ingen stor övervikt varken nu eller bakåt. 30% är en stor övvervikt. 1, 2, 3  4 eller 5% är det inte.

Tänk.1 - liten siffra, liten övervikt och 99 - stor siffra stor övervikt.
  • nihka
    Anonym (Trump) skrev 2024-11-19 05:44:28 följande:
    Varför gillar så många Trump?Rent krasst är det rimligen så att många inte vill ha jämlikhet. Man vill att gränsen ska stängas för att hålla fattiga borta, att personer med viss hudfärg ska ha en underordnad ställning och att allt ska vara precis så trevligt och invant som livet var fram till att olika dumma aktivister kom och började ljuga om att det fanns problem i samhället.
    Och med Project-25 kan man även göra sig av med demokrati.
  • nihka
    Xenia skrev 2024-11-19 14:26:40 följande:
    Ja, det är ju ett problem. Men är det verkligen ett så stort problem attt det påverkar valet?
    Eller hur! Inte ens aborträtten ansågs vara en tillräckligt stor fråga att påverka valet.
  • nihka
    Mentat skrev 2024-11-19 16:06:20 följande:
    Säkert. Väldigt många röstar efter känslor snarare än rationalitet och logik. Det kan vi se i Sverige också.
    Hur mycket det påverkade är en helt annan femma.
    Du har förstås ingen aning om vad som ligger bakom olika människors val av politiskt även om det känns så för dig.
  • nihka
    Mentat skrev 2024-11-19 16:06:20 följande:
    Säkert. Väldigt många röstar efter känslor snarare än rationalitet och logik. Det kan vi se i Sverige också.
    Du har förstås ingen aning om vad som ligger bakom olika människors val av politiskt även om det känns så för dig.
  • nihka
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-11-19 18:25:54 följande:
    Jag såg några unga kvinnor på TV. De sa att Trump  var som deras pappa. Trump är lite burdus och säger ibland lite konstiga saker, men så är pappor säger de. Men de har ändå ett hjärta av guld. Trump ses som en pappa för USA . 
    "Jag såg några unga kvinnor på TV." Vilket fantastiskt statistiskt säkerställt underlag. Not.

Det finns oerhört många som tycker oerhört illa om Trump också.
Svar på tråden Varför gillar så många Trump?