• Anonym (Statliga åsikter.)

Det är olagligt att köpa sex med någon kvinna som njuter av sexet

Det är tydligt att sexköpslagen handlar även om en sexualmoral. Att hur någon ska njuta av sexet, det har inte med sexköpslagen att göra, även om en kvinna som säljer sex njuter av det så räknas det fortfarande som prostitution. 

Hur många andra brott brukar man benämna endast män som blir utsatta, då sidan kallar sig "kvinnofrid"? 
    Det finns även män som säljer sex. 
    www.slutakopasex.se/
    Från hemsidan
    "Sex ska vara ömsesidigt och lustfyllt för alla"

Man snackar om på hemsidan hur sex ska se ut för att sedan påstå att man ska säga till en man som köper sex att det är ingen mänsklig rättighet att ha sex. 
    Om det nu handlar om ingen mänsklig rättighet att ha sex, varför sa de inget om att lustfyllt sex är ingen mänsklig rättighet heller?
    Får myndigheter ha egna åsikter om hur saker och ting ska fungera? Det skulle låta konstigt om exempelvis försäkringskassan hade sagt något med att kvinnor är de som måste stanna hemma med sina barn, inte männen. 
  • Svar på tråden Det är olagligt att köpa sex med någon kvinna som njuter av sexet
  • Anonym (AB)
    ClumsySmurf skrev 2024-11-05 17:51:58 följande:
    Har de erkänt att det är uppenbart vad dyr underlivs massage med happy ending är?
    Nej, det marknadsförs som Yoni-massage och att det inte är något sexuellt med det.... vilket såklart är helt fel; det är en sexuell upplevelse där kvinnor betalar män för att få njuta. För en kvinna är det 100% riskfritt. Om en man betalar för samma "upplevelse", riskerar han att hamna i fängelse. Så, lagen, och jakten på förövare, tillämpas olika för män och kvinnor.

Här är artikeln (tyvärr bakom betalspärr) som jag refererade till:
    www.expressen.se/nyheter/erbjudandet-till-kvinnorna-underlivsmassage-av-valdigt-attraktiva-man/

Finns även mycket mer att läsa om ämnet, t ex:
    www.expressen.se/debatt/ni-tillater-underlivsmassage-men-jag-far-inte-salja-sex/
    www.fgj.se/guldspaden/bidrag/underlivsmassorerna

Jag tycker också att det är lite intressant hur polisen går tillväga när de slår till mot eskortverksamhet där män köper sex. De spanar i smyg under en längre tid för att kunna lagföra så många män som de bara kan. De försöker inte att stoppa brott medan det pågår, utan väntar till efter att dåden har skett. Tänk vad bra det vore om polisen stoppade pågånde kriminalitet, men nej... istället får man läsa rubriker typ... "Simon arresterade 22 sexköpare på en dag". Hade det inte varit bättre att stoppa alla dessa brott istället för att låta dem ske?
  • Anonym (Suck)

Jag kan vara fördomsfull men tänker att de män som utför yoni-massage inte är importerade sexslavar i första hand, och att de faktiskt kan tänkas ha valt, och uppskattar sitt jobb på annat vis än en ordinarie prostituerad.
    En ytterst stor skillnad enligt mig är att personen som utför massagen inte behöver ge tillträde till hans/hennes egna könsorgan.

Detta gör då att en lag mot yoni-massage inte är lika viktig. Inte pga könsskillnaderna utan pga att ingen bedöms fara illa av det.
    Ja, jag är av åsikten att majoriteten av vanliga prostituerade far illa på ett eller annat vis. Man som kvinna.

• Anonym (AB)
    Anonym (Suck) skrev 2024-11-06 10:47:54 följande:

Jag kan vara fördomsfull men tänker att de män som utför yoni-massage inte är importerade sexslavar i första hand, och att de faktiskt kan tänkas ha valt, och uppskattar sitt jobb på annat vis än en ordinarie prostituerad.
    En ytterst stor skillnad enligt mig är att personen som utför massagen inte behöver ge tillträde till hans/hennes egna könsorgan.

Detta gör då att en lag mot yoni-massage inte är lika viktig. Inte pga könsskillnaderna utan pga att ingen bedöms fara illa av det.
    Ja, jag är av åsikten att majoriteten av vanliga prostituerade far illa på ett eller annat vis. Man som kvinna.

Lagen i sig är könsneutral, och den omfattar all typ av sexuell aktivitet mot betalning av pengar. Det kan vara samlag, oralsex eller att beröra könsorgan osv... spelar inte någon roll om det är man eller kvinna som är mottagaren av njutningen, det är ändå ett brott som kan ge fängelse. Det är dock endast män som förföljs. Polisen prioriterar endast att få fast män. Lagen efterlevs inte åt bägge håll.

Jag håller helt med om att verksamhet med "importerade sexslavar" ska förhindras av polisen i största möjliga mån. Det är ju inte helt ovanligt på en del thaisalonger runt om i landet, där det närapå förekommer slavhandel. I övrigt inom sexhandeln så är det dock inte speciellt vanligt, och där lägger polisen ned väldigt mycket energi och pengar på att försöka att lagföra så många manliga brottslingar som bara är möjligt. Det förefaller vara mängden fällda brottslingar som är viktigare än att stoppa och förebygga själva brotten. Kanske det handlar om att skrämma män eller kanske det ser snyggt ut i statistiken... inte helt klart varför...

Jag håller med dig om att det säkert är en del prostituerade som far illa och inte mår bra av den verksamhet de håller på med. Och andra sidan finns det trots allt en del som tycker att det är ok. Min åsikt är att det inte borde vara olagligt och att polisens resurser borde gå till viktigare och mer samhällsfarlig verksamhet, när det då inte handlar om trafficking. Det vore mycket bättre om en del av pengarna gick åt till att hjälpa prostituerade att hamna rätt i livet, om de önskar det.
  • Vattumankillen

Lagen måste vara rättvist.
    Om män inte får köpa sex så ska kvinnor inte heller få göra det.
    Det ska inte vara så att kvinnor ska få köpa sex på deras villkor
  • Freddie K

Så om hon inte njuter av sexet så är det lagligt, eller vadå?

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Vattumankillen

Det är olagligt med "happy ending" och där kan det handla om onani 
  • Vattumankillen

Sexköpslagen är anpassad efter kvinnors sexualitet.
    Det är lagligt att köpa sex i ett förhållande men inte för tillfälligt sex.
    Myndigheter och många kvinnor bryr sig inte när män säljer sex till kvinnor eller män.

• Anonym (S)
    Vattumankillen skrev 2024-11-06 11:52:11 följande:

Sexköpslagen är anpassad efter kvinnors sexualitet.
    Det är lagligt att köpa sex i ett förhållande men inte för tillfälligt sex.
    Myndigheter och många kvinnor bryr sig inte när män säljer sex till kvinnor eller män.

Ja sexköplagen är i praktiken inte könsneutral,,den är konstruerad av feminister för att bestraffa de ? hemska? männen, den är jävligt moraliserande också, om 2 vuxna personer har ett möte, den ena personen längtar efter sex den andra behöver pengar, så bör det vara upp till dem att genomföra detta, att den ena parten enligt nvarande lag är klandervärd är idiotiskt, trafficing är något helt annat och skall självklart beivras
  • ClumsySmurf
    Anonym (AB) skrev 2024-11-06 09:11:59 följande:
    Nej, det marknadsförs som Yoni-massage och att det inte är något sexuellt med det.... vilket såklart är helt fel; det är en sexuell upplevelse där kvinnor betalar män för att få njuta. För en kvinna är det 100% riskfritt. Om en man betalar för samma "upplevelse", riskerar han att hamna i fängelse. Så, lagen, och jakten på förövare, tillämpas olika för män och kvinnor.

Här är artikeln (tyvärr bakom betalspärr) som jag refererade till:
    www.expressen.se/nyheter/erbjudandet-till-kvinnorna-underlivsmassage-av-valdigt-attraktiva-man/

Finns även mycket mer att läsa om ämnet, t ex:
    www.expressen.se/debatt/ni-tillater-underlivsmassage-men-jag-far-inte-salja-sex/
    www.fgj.se/guldspaden/bidrag/underlivsmassorerna

Jag tycker också att det är lite intressant hur polisen går tillväga när de slår till mot eskortverksamhet där män köper sex. De spanar i smyg under en längre tid för att kunna lagföra så många män som de bara kan. De försöker inte att stoppa brott medan det pågår, utan väntar till efter att dåden har skett. Tänk vad bra det vore om polisen stoppade pågånde kriminalitet, men nej... istället får man läsa rubriker typ... "Simon arresterade 22 sexköpare på en dag". Hade det inte varit bättre att stoppa alla dessa brott istället för att låta dem ske?
    Jag tror inte att det är särskilt olagligt att planera sexköp, om polisen skulle lyckas förhindra att man köper sex 100 gånger på samma ställe kan man lika gärna försöka 100 gånger till.
  • Anonym (AB)
    ClumsySmurf skrev 2024-11-06 13:28:02 följande:
    Jag tror inte att det är särskilt olagligt att planera sexköp, om polisen skulle lyckas förhindra att man köper sex 100 gånger på samma ställe kan man lika gärna försöka 100 gånger till.
    Det går att ta till andra åtgärder än att gripa maximalt antal kunder. Om det t ex är en kvinna som inte är från ett EU-land, går det att utvisa henne (om man är i Sverige som turist, får du inte arbeta och du måste betala skatt... även om du jobbar som prostituerad). Detta sker i regel också idag... men först efter att dem har fått anhålla "100 män".
    Det skulle också gå att låta en uniformerad polis stå utanför porten i avskräckande syfte. Lite som med fartkameror med varningsskyltar innan. Ibland kan det vara bättre att förebygga brott mot lagen än att ha som yttersta mål att haffa så många som bara är möjligt.
Svar på tråden Det är olagligt att köpa sex med någon kvinna som njuter av sexet