Anonym (Suck) skrev 2024-11-06 10:47:54 följande:
Jag kan vara fördomsfull men tänker att de män som utför yoni-massage inte är importerade sexslavar i första hand, och att de faktiskt kan tänkas ha valt, och uppskattar sitt jobb på annat vis än en ordinarie prostituerad.
En ytterst stor skillnad enligt mig är att personen som utför massagen inte behöver ge tillträde till hans/hennes egna könsorgan.
Detta gör då att en lag mot yoni-massage inte är lika viktig. Inte pga könsskillnaderna utan pga att ingen bedöms fara illa av det.
Ja, jag är av åsikten att majoriteten av vanliga prostituerade far illa på ett eller annat vis. Man som kvinna.
Lagen i sig är könsneutral, och den omfattar all typ av sexuell aktivitet mot betalning av pengar. Det kan vara samlag, oralsex eller att beröra könsorgan osv... spelar inte någon roll om det är man eller kvinna som är mottagaren av njutningen, det är ändå ett brott som kan ge fängelse. Det är dock endast män som förföljs. Polisen prioriterar endast att få fast män. Lagen efterlevs inte åt bägge håll.
Jag håller helt med om att verksamhet med "importerade sexslavar" ska förhindras av polisen i största möjliga mån. Det är ju inte helt ovanligt på en del thaisalonger runt om i landet, där det närapå förekommer slavhandel. I övrigt inom sexhandeln så är det dock inte speciellt vanligt, och där lägger polisen ned väldigt mycket energi och pengar på att försöka att lagföra så många manliga brottslingar som bara är möjligt. Det förefaller vara mängden fällda brottslingar som är viktigare än att stoppa och förebygga själva brotten. Kanske det handlar om att skrämma män eller kanske det ser snyggt ut i statistiken... inte helt klart varför...
Jag håller med dig om att det säkert är en del prostituerade som far illa och inte mår bra av den verksamhet de håller på med. Och andra sidan finns det trots allt en del som tycker att det är ok. Min åsikt är att det inte borde vara olagligt och att polisens resurser borde gå till viktigare och mer samhällsfarlig verksamhet, när det då inte handlar om trafficking. Det vore mycket bättre om en del av pengarna gick åt till att hjälpa prostituerade att hamna rätt i livet, om de önskar det.