• Anonym (Skumt)

Är inte vidskeplig, men vad i helvete?

Denna tråd handlar om en man som heter Fredrik (pseudonym). Mitt senaste ex, vi kallar henne "Irene", var tillsammans med denna Fredrik när vi träffades, och gjorde slut för att bli tillsammans med mig. Han visste inte om mig och jag tror än idag inte att han vet vem jag är för vi var väldigt diskreta på sociala medier. Irene berättade att denna Fredrik var otroligt svartsjuk och att han flera gånger gjort saker mot henne (exakt vad vet jag inte). Efter drygt ett och ett halvt år tog det slut mellan mig och Irene.

I somras stötte jag på en kvinna som jag snabbt förälskade mig i, vi kallar henne "Clara". Jag och Clara har nu varit officiella i drygt två månader. För två dagar sedan berättade Clara om sitt ex för första gången. Hon berättade att den relationen varit destruktiv och att han varit kontrollerande mot honom. Hon gick sen in på hans Facebook och det var till min stora förvåning ingen mindre än denna Fredrik igen! Två gånger har jag alltså blivit tillsammans med Fredriks exflickvänner. Men nu kommer det absolut sjukaste av allt. När vi var inne på hans Facebook såg vi att han hade ett nytt förhållande, och den kvinnan han nu har ett förhållande med är ingen mindre än min exsambo, kallad "Yulia" (stavar med Y; pseudonym). Jag och Yulia var sambos mellan 2016 och 2019.
    Jag och Fredrik har exakt noll gemensamt. Vi bor i olika städer, arbetar med olika jobb och Fredrik vet nog inte om att jag existerar. Ändå har han och jag haft exakt samma kvinnor TRE GÅNGER! Hur i helvete är detta möjligt? Det är den sjukaste tillfälligheten jag varit med om.
    Kan någon ge en logisk förklaring till detta? Visst att vi med största sannolikhet har samma smak på våra damer, men inte fan kan detta vara möjligt?
  • Svar på tråden Är inte vidskeplig, men vad i helvete?
  • Anonym (Skumt)

Tillägg: Clara vill nu att vi båda kontaktar Yulia för att varna henne för denna relation. Jag tänker på det, men jag tror att det är bättre om Clara gör det för Yulia kan ta det som att jag är svartsjuk.

• Anonym (S)

Sjukt egentligen. Du kanske borde prata och se vem den där Fredrik är. 

• Anonym (M)

Snacka om att ha samma smak. Detta enda som fattas nu är att du och Fredrik testar en relation med varandra ;) Ni kanske är de sanna själsfränderna {#emotions_dlg.djavulsk}

• Anonym (Skumt)
    Anonym (S) skrev 2024-11-03 20:14:40 följande:

Sjukt egentligen. Du kanske borde prata och se vem den där Fredrik är. 

Prata med vem? Mina ex? Saken är den att det jag vet om honom är bara det dessa kvinnor sagt, att han är svartsjuk och kontrollerande. Clara berättade nyss för mig att han tydligen var jättecharmig när de träffades och att hon egentligen bara föll för att han var så charmig. Däremot ville han väldigt snabbt flytta ihop men det gick hon inte med på och då började hans svartsjuka, vilket ledde till att hon så småningom lämnade honom. Exakt samma sak hände med Irene, och hon testbodde med honom i ett par veckor, men sen tröttnade hon.

Det sjuka är att Yulia nu, efter bara ett fåtal månader, flyttat ihop med honom. Jag undrar varför i helvete han är så ivrig att flytta ihop så snabbt? Borde man inte bara vänta och se innan man sätter igång med sånt? Nåväl, skitsamma. Det är egentligen inte mitt problem. 
  • Anonym (Skumt)
    Anonym (M) skrev 2024-11-03 21:38:58 följande:

Snacka om att ha samma smak. Detta enda som fattas nu är att du och Fredrik testar en relation med varandra ;) Ni kanske är de sanna själsfränderna {#emotions_dlg.djavulsk}

Hahaha det vore nåt ;) 

Men seriöst, det är helt sjukt att han och jag varit tillsammans med exakt samma kvinnor. Och inte bara kortvariga relationer utan tvärtom långvariga sådana.
  • Anonym (Liknande)

Vi har varit med om något liknande och visst är det lustigt!

• Anonym (Skumt)
    Anonym (Liknande) skrev 2024-11-03 22:02:52 följande:

Vi har varit med om något liknande och visst är det lustigt!

Du kanske är Fredrik?Flört

Nej men lustigt vet jag inte... Snarare känns det hela bisarrt. 
  • Anonym (S)
    Anonym (Skumt) skrev 2024-11-03 21:40:10 följande:
    Prata med vem? Mina ex? Saken är den att det jag vet om honom är bara det dessa kvinnor sagt, att han är svartsjuk och kontrollerande. Clara berättade nyss för mig att han tydligen var jättecharmig när de träffades och att hon egentligen bara föll för att han var så charmig. Däremot ville han väldigt snabbt flytta ihop men det gick hon inte med på och då började hans svartsjuka, vilket ledde till att hon så småningom lämnade honom. Exakt samma sak hände med Irene, och hon testbodde med honom i ett par veckor, men sen tröttnade hon.

Det sjuka är att Yulia nu, efter bara ett fåtal månader, flyttat ihop med honom. Jag undrar varför i helvete han är så ivrig att flytta ihop så snabbt? Borde man inte bara vänta och se innan man sätter igång med sånt? Nåväl, skitsamma. Det är egentligen inte mitt problem. 
    Prata med Fredrik. Ni verkar ju ha samma smak. Kanske mening att ni ska bli väldigt goda vänner 😄
  • Anonym (Liknande)
    Anonym (Skumt) skrev 2024-11-03 22:06:24 följande:
    Du kanske är Fredrik?Flört

Nej men lustigt vet jag inte... Snarare känns det hela bisarrt. 
    Haha! 

Så vad säger valen av damer om dig och Fredrik? 😁
  • Anonym (Skumt)
    Anonym (Liknande) skrev 2024-11-03 22:13:22 följande:
    Haha! 

Så vad säger valen av damer om dig och Fredrik? 😁
    Jadu... Antingen att vi är väldigt bra på att få attraktiva damer (alla tre har ett väldigt fint yttre) eller att damerna har en ovanligt dålig smak (varken jag eller Fredrik är några ögonfröjder direkt)
Svar på tråden Är inte vidskeplig, men vad i helvete?