Inlägg från: Anonym (Liknande) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Liknande)

Är inte vidskeplig, men vad i helvete?

Vi har varit med om något liknande och visst är det lustigt!

• Anonym (Liknande)
    Anonym (Skumt) skrev 2024-11-03 22:06:24 följande:
    Du kanske är Fredrik?Flört

Nej men lustigt vet jag inte... Snarare känns det hela bisarrt. 
    Haha! 

Så vad säger valen av damer om dig och Fredrik? 😁
  • Anonym (Liknande)
    Anonym (Skumt) skrev 2024-11-03 22:29:13 följande:
    Jadu... Antingen att vi är väldigt bra på att få attraktiva damer (alla tre har ett väldigt fint yttre) eller att damerna har en ovanligt dålig smak (varken jag eller Fredrik är några ögonfröjder direkt)
    Ni har säkert något mer gemensamt, kan jag tänka mig

Men fattar att det känns bisarrt! Vi är ex till våra senaste ex, och möttes av en slump vi än idag inte kan hitta någon förklaring till. Vi hade hört talas om varandra genom våra ex men inte sett några bilder så vi hade verkligen ingen aning förrän vi bytte namn och nummer med varandra. Det är som om någon högre kraft fick nog av att se oss kämpa med våra ex med liknande problem och bara bytte plats på oss
  • Anonym (Liknande)
    Anonym (Skumt) skrev 2024-11-06 00:44:16 följande:
    Jag kan säga såhär: Yulia skulle aldrig lyssna på mig. Hon skulle se detta som att jag är svartsjuk och vill förstöra, även om det är inte sant då mina känslor för Yulia försvann för länge sen.

Clara skulle däremot kunna varna Yulia. Frågan är dock om Yulia skulle lyssna för hon är enormt envis och har svårt att ta kritik över hennes livsval. Kom också ihåg att Yulia flyttat ihop med Fredrik, vilket är, såvitt jag vet, första gången sen vi var sambos.
    Men vad har han inte berättat för Yulia om Clara då? 

Jag hade inte kontaktat Yulia om det inte vore fara på liv och död, varken som exet eller exets ex. Bor de redan ihop så märker hon väl vid det här laget själv hur han är. Har hon däremot inte märkt något utan tvärtom om trivs bra ihop så kan ni istället förstöra för dem. Fredrik kanske har gått i terapi och utvecklats?

Jag är också orolig för mitt ex (som jag inte haft någon som helst kontakt med öht på över ett år, pga den svårnavigerade situationen) som bor ihop med mitt ex ex. Har fått höra massor som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med. Men jag landar om och om igen i att han är vuxen och kan separera om det nu är så illa. Han har familj och vänner att vända sig till. Och skulle det vara på liv och död oavsett anledning så tror jag att han vet att jag skulle åka och hämta honom mitt i natten om det vore så. Men jag hör inte av mig, känner att han måste få leva sitt eget liv, få samla ihop sina egna erfarenheter och ha sitt förhållande ifred från exen. Jag har inget positivt att bidra med där alls, all info jag har om henne är färgad, har ingen egen erfarenhet av henne och känner lukten av dumpster fire bara jag tänker på att lägga mig i. 

Mitt råd är att släppa det här och låta Yulia höra av sig till dig eller Clara om hon har några frågor eller tvivel om Fredrik.
  • Anonym (Liknande)
    Anonym (Liknande) skrev 2024-11-06 13:17:22 följande:
    Men vad har han inte berättat för Yulia om Clara då? 

Jag hade inte kontaktat Yulia om det inte vore fara på liv och död, varken som exet eller exets ex. Bor de redan ihop så märker hon väl vid det här laget själv hur han är. Har hon däremot inte märkt något utan tvärtom om trivs bra ihop så kan ni istället förstöra för dem. Fredrik kanske har gått i terapi och utvecklats?

Jag är också orolig för mitt ex (som jag inte haft någon som helst kontakt med öht på över ett år, pga den svårnavigerade situationen) som bor ihop med mitt ex* ex. Har fått höra massor som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med. Men jag landar om och om igen i att han är vuxen och kan separera om det nu är så illa. Han har familj och vänner att vända sig till. Och skulle det vara på liv och död oavsett anledning så tror jag att han vet att jag skulle åka och hämta honom mitt i natten om det vore så. Men jag hör inte av mig, känner att han måste få leva sitt eget liv, få samla ihop sina egna erfarenheter och ha sitt förhållande ifred från exen. Jag har inget positivt att bidra med där alls, all info jag har om henne är färgad, har ingen egen erfarenhet av henne och känner lukten av dumpster fire bara jag tänker på att lägga mig i. 

Mitt råd är att släppa det här och låta Yulia höra av sig till dig eller Clara om hon har några frågor eller tvivel om Fredrik.
    Som bor ihop med min pojkväns ex, ska det stå.
  • Anonym (Liknande)
    Anonym (Skumt) skrev 2024-11-06 18:02:34 följande:
    Lite så känner jag också. Jag känner inte riktigt att det är mitt problem eftersom Yulia är en vuxen kvinna, och jag vet ju inte hur mycket av det de säger om Fredrik faktiskt stämmer. Problemet är att Clara faktiskt vill varna henne om Fredrik, men jag sa faktiskt till henne igår när vi satt och pratade under valvakan att om hon vill berätta för Yulia får hon göra det, men jag kommer inte göra något. För helt ärligt, jag känner Yulia väldigt bra och jag vet att hon har väldigt strikta gränser. För övrigt vet jag inte om Yulia ens vet om att jag och Clara är tillsammans.
    Kom Clara fram till något?

Ja håll dig utanför om Fredrik, du som aldrig ens träffat honom. Yulia känner honom bättre än vad du gör och särskilt nu när hon t.o.m. bor ihop med honom. Det blir bara löjligt om du hör av dig för att "varna" och utan några konkreta exempel dessutom. Det är bara taskigt och du kommer bara framstå som en drama llama. Om du bryr dig på riktigt så hade du bara hört av dig för att fråga hur hon har det i så fall, utan att komma med varningar eller annat. Eller innebär de strikta gränserna att hon avsagt sig all kontakt med dig?
  • Anonym (Liknande)
    Anonym (Skumt) skrev 2024-11-11 00:12:57 följande:
    Och varför frågar du om hon avsagt kontakten med mig? Antyder du att jag var dålig för Yulia?
    Öh, nej? 
Svar på tråden Är inte vidskeplig, men vad i helvete?