• Anonym (massage)

Vågar inte gå till massage

Jag tycker om massage men vågar inte gå till massage för att jag vet att jag har lätt att få erektion när folk tar på mig och så. 

Tänkt tanken flera ggr att jag bara ska strunta i det om det händer men är för rädd att jag ska bli utkastad, få utskällning, anmälan eller vad som. 

Klart man kan ta på sig tightare underkläder men att tro att det inte syns är att hoppas på för mycket. Klart att det blir en större bula eller vad man ska säga hur man än gör. 

Hur gör ni andra? Någon som jobbar med massage som kan berätta mer om hur det går till? 

Tack.

• Svar på tråden Vågar inte gå till massage
  • Anonym (/)

Det har hänt mig att jag fått erektion när jag gått till min massös. Gör det just för att få uppleva kvinnlig beröring. Men tycker det är urjobbigt att få stånd då, vill kunna njuta utan det. Men jag har legat på mage då så jag tror inte hon någonsin märkt något. Hon har i alla fall inte sagt något. Om det hände så att hon märkte det skulle jag be en miljon ggr om ursäkt och sedan hitta en ny. Skulle skämmas som en hund.

• Anonym (massage)

Oj. Vad ska man säga. 

Tänker att en medicinsk utbildning låter lite som vårdpersonal. Hittills har vårdpersonal (läkare o sjuksköterskor) vid vårdmöten varit väldigt förstående och normaliserat hela grejen då det har hänt. Fått förklarat att alla är olika känsliga och inget jag behöver skämmas över.

Det verkar också psykologiskt riktigt eftersom jag går färre av dem när jag inte behöver oroa mig för att bli dömd för dem.

Tänkte spontant att vårdpersonal är duktiga o utbildade på att få en patient att känna sig lugn o trygg. I det här fallet känns det som att spaterapeuter som troligen inte har lika lång utbildning hanterar det lika professionellt som läkare. Skönt o veta i alla fall. 

• Tecum
    Anonym (Massageterapeut) skrev 2024-11-03 19:35:18 följande:
    Har inte skrivit något av det.
    Men varför ser du det då som ett problem att han får stånd och vill hindra honom från att få massage, som du skriv i ditt första inlägg?
  • Anonym (J)
    Anonym (Massageterapeut) skrev 2024-11-03 18:32:29 följande:

Nu är jag massageterapeut och behandlar mest folk med skador, men om du får stånd, så tycker jag att du ska stanna hemma faktiskt. Det vore väldigt obekvämt och äcklande om det skulle hända. Om du har ett problem som du verkligen behöver hjälp med, gå till en man, om det hjälper.

Låter som du är oseriös. T.o.m jag som inte är utbildad och kvinna förstår att en erektion är inget en man alltid kan kontrollera. Får en man stånd och inte försöker göra några närmanden och tycker det är lite pinsamt så är det väl absolut ingen fara. Däremot om en man försöker göra något närmande då är det inte alls okej.
  • Tecum
    Anonym (/) skrev 2024-11-03 19:36:09 följande:

Det har hänt mig att jag fått erektion när jag gått till min massös. Gör det just för att få uppleva kvinnlig beröring. Men tycker det är urjobbigt att få stånd då, vill kunna njuta utan det. Men jag har legat på mage då så jag tror inte hon någonsin märkt något. Hon har i alla fall inte sagt något. Om det hände så att hon märkte det skulle jag be en miljon ggr om ursäkt och sedan hitta en ny. Skulle skämmas som en hund.

Finns ingen anledning att skämmas och enda orsaken att byta ställe vore om du fick en så olämplig massös som en viss terapeut... 
  • Anonym (Massageterapeut)
    Anonym (massage) skrev 2024-11-03 19:45:25 följande:

Oj. Vad ska man säga. 

Tänker att en medicinsk utbildning låter lite som vårdpersonal. Hittills har vårdpersonal (läkare o sjuksköterskor) vid vårdmöten varit väldigt förstående och normaliserat hela grejen då det har hänt. Fått förklarat att alla är olika känsliga och inget jag behöver skämmas över.

Det verkar också psykologiskt riktigt eftersom jag går färre av dem när jag inte behöver oroa mig för att bli dömd för dem.

Tänkte spontant att vårdpersonal är duktiga o utbildade på att få en patient att känna sig lugn o trygg. I det här fallet känns det som att spaterapeuter som troligen inte har lika lång utbildning hanterar det lika professionellt som läkare. Skönt o veta i alla fall. 

Självklart måste man agera professionellt mot kund/patient. That goes without saying. Vad man känner för det är en annan sak.
    Tecum skrev 2024-11-03 19:45:47 följande:
    Men varför ser du det då som ett problem att han får stånd och vill hindra honom från att få massage, som du skriv i ditt första inlägg?
    För att det uppenbarligen finns män, som signaturen (/) i den här tråden, som går på massage för att de vill ha "kvinnlig beröring". Jag tycker att det är fel faktiskt. Som att utnyttja personen i sitt yrke.
  • Anonym (Stina)

Bra tråd där man utan oförskämdheter tydligt markerar mot fördomsfull ignorans.

Anonym (massage) skrev 2024-11-03 19:45:25 följande:

Oj. Vad ska man säga. 

Varför går du på massage, TS? Får du stånd om du går till en manlig massör?
  • Tecum
    Anonym (Massageterapeut) skrev 2024-11-03 19:51:37 följande:
    För att det uppenbarligen finns män, som signaturen (/) i den här tråden, som går på massage för att de vill ha "kvinnlig beröring". Jag tycker att det är fel faktiskt. Som att utnyttja personen i sitt yrke.
    Jaha, jag fick intrycket att TS snarare är rädd för just kvinnlig beröring och därför inte vågar gå på massage? Så han söker inte massage för att få stånd.
    Beröring är en av poängerna med massage, att det ger ett välmående, inte bara att bearbeta spända muskler.
Svar på tråden Vågar inte gå till massage