Anonym (spa) skrev 2024-11-03 18:44:55 följande:
Vad är det jag hör?
Inom massageutbildning så får man lära sig att massage påverkar kroppens autonoma nervsystem och att erektioner hos män kan ske och är en naturlig reaktion. Så länge inte personen gör det med vilja eller har en sexuell tanke med det så är det något massörer tränas till att ignorera och vara förståendes till.
Finns mycket om detta på nätet.
Nedan finns en svensk länk och några citat från flera sidor när man söker på detta.
Har ni verkligen inte talat om detta alls under din utbildning till massageterapeut?
"Är livrädd för att få stånd hos massören" | Hälsoliv
En professionell massör vet att detta kan vara en bieffekt av kroppskontakt och tar förhoppningsvis inte illa vid sig.
But let me just say, erections during a massage are totally normal and on average I would estimate that 70% of clients get one.
You aren?t wrong for getting erections during massages?that is common, seemingly out of your control, and most seasoned therapists are already aware that such a bodily response is possible.
Som jag skrev så behandlar jag folk med skador/smärta. Aldrig varit med om att någon fått stånd. Slipper därmed de män som går enbart går för beröring, för ja, det skulle äckla mig otroligt. Står för det jag skrev. Om du inte kan kontrollera ståndet, så gå till en man eller gå inte på massage som inte behövs.