Inlägg från: Anonym (massage) |Visa alla inlägg
  • Anonym (massage)

Vågar inte gå till massage

Jag tycker om massage men vågar inte gå till massage för att jag vet att jag har lätt att få erektion när folk tar på mig och så. 

Tänkt tanken flera ggr att jag bara ska strunta i det om det händer men är för rädd att jag ska bli utkastad, få utskällning, anmälan eller vad som. 

Klart man kan ta på sig tightare underkläder men att tro att det inte syns är att hoppas på för mycket. Klart att det blir en större bula eller vad man ska säga hur man än gör. 

Hur gör ni andra? Någon som jobbar med massage som kan berätta mer om hur det går till? 

Tack.

• Svar på tråden Vågar inte gå till massage
  • Anonym (massage)

Oj. Vad ska man säga. 

Tänker att en medicinsk utbildning låter lite som vårdpersonal. Hittills har vårdpersonal (läkare o sjuksköterskor) vid vårdmöten varit väldigt förstående och normaliserat hela grejen då det har hänt. Fått förklarat att alla är olika känsliga och inget jag behöver skämmas över.

Det verkar också psykologiskt riktigt eftersom jag går färre av dem när jag inte behöver oroa mig för att bli dömd för dem.

Tänkte spontant att vårdpersonal är duktiga o utbildade på att få en patient att känna sig lugn o trygg. I det här fallet känns det som att spaterapeuter som troligen inte har lika lång utbildning hanterar det lika professionellt som läkare. Skönt o veta i alla fall. 

• Anonym (massage)
    Anonym (Massageterapeut) skrev 2024-11-03 20:00:47 följande:
    Varför går du på massage, TS? Får du stånd om du går till en manlig massör?
    Jag går inte på massage. Men jag skulle vilja för att det verkar avstressande och har positiva effekter på hälsan. Men jag går inte för jag vågar inte dit eftersom jag vet hur lätt mitt system sätter igång av beröring. Har inte vågat boka just därför. 

Därför jag tänkte dryfta frågan här hur man ska göra i mitt fall o hoppades få lite pushning till att våga prova massage som så många andra pratar varmt om. 

Eftersom jag fått erektion med både manliga o kvinnliga läkare så tror jag inte könet skulle spela så stor roll. 
  • Anonym (massage)
    Anonym (Massageterapeut) skrev 2024-11-03 22:55:08 följande:
    Fast avstressande lär det ju inte bli för dig, eftersom du oroar dig över att få stånd. Du kanske kan hitta något annat som passar dig bättre.
    Det har du rätt i. Det lär det inte bli till en början i alla fall. Om man inte har ett ställe som kan skapa en avslappnad inkluderande atmosfär som inte bryr sig. 

Tycker samtidigt det såklart är tråkigt att man ska bli diskriminerad från aktiviteter på grund av hur min kropp fungerar. 

Vården har i alla fall varit väldigt inkluderande på den punkten och normaliserat det som inget konstigt. Men de är väl vana på ett annat sätt med att hantera alla kroppsliga funktioner och har ju kunskapen också. 
  • Anonym (massage)
    felicityporter skrev 2024-11-03 23:04:57 följande:
    Ärsch, lyssna inte på den s.k. ?massageterapeuten? i tråden. En riktig professionell massör kommer aldrig ta illa vid sig om du får stånd, oftast märker de säkert inte ens det eftersom du kommer ligga på mage och även om de märker det kommer de allra flesta (åtminstone erfarna massörer) ta det med ro och låtsas som ingenting hänt. Det är extremt vanligt och en normal fysisk reaktion. Så länge du inte stönar och tafsar på massören kommer ingen vara så korkad att döma dig för det.
    Tack för din kommentar. Snällt sagt. 
    Jag behövde någon som hjälper mig se möjligheter och inte ser mig som ett freak. Det har jag ju redan gjort med mig själv. Skulle ju betala mycket för att slippa problemet och va som alla andra.

Såklart inte man gör något sexuellt. Jag skulle hellre gömma mig i hörnet och be tusen ggr om ursäkt. 
Svar på tråden Vågar inte gå till massage