Anonym (Py) skrev 2024-11-03 10:48:13 följande:
Vari ligger mitt vidriga beteende? I att jag har en åsikt som inte passar din? I att jag själv kämpat och försökt få barn under lång tid, utan att bli hysterisk? I att jag vet att det är bättre att stävja hysteriska beteenden, framför att ge dem näring? I att jag själv gått i KBT för att lära mig hantera oro och stävja impulser som bara får oron att växa i slutändan?
Att göra som du gör, är inte ångestdämpande. Det skapar bara mer ångest, även om det lindrar för stunden.
Du har en väldigt aggressiv ton, du hävdar att folk som inte gör som du gör (eller din läkare säger) är instabila personer som inte bör ha barn utan söka hjälp. Du sitter och analyserar folk och hävdar bestämt hur dessa är baserat på hur de väljer att ta graviditetstest. Det är att dra det för långt. Finns ingen form av rimlighet i det.
Så du har gått i kbt och nu är du expert på vad som är och inte är ångestdämpande för alla andra. Imponerande.
Du är inte den enda som försökt länge om du nu trot det. Jag har tidigare försökt i flera år, haft upprepade missfall, gjort ivf?er, tagit mediciner som inte hjälper med mera. Jag känner fortfarande inget behov av att sätta mig över folk och på ett aggressivt sätt tala om vad som är bäst för dem. Om det är ångestdämpande för stunden eller inte får du ha vilka åsikter du vill om, jag mår bättre när jag gör så och då gör jag så eftersom det inte skadar någon och jag känner inget behov av kbt då heller. Jag håller på med syskonförsök och är ?bara? på tredje försöket men dessa försök är utspritt på ett år pga väntan på mens efter missfall i v.14 och för diverse anledningar inte kunnat starta försök hos kliniken vissa cyklar. Jag tar test dagligen, trots att det denna gången ?bara? gått 3 försök. Du vet inte om andras situation eller bakgrund så låt bli att bestämt hävda saker som du inte vet något om.