Varför köpa graviditetstest som skapar förvirring?
Jag är en sån som börjar testa tidigt, testar flera gånger om dagen och testar med vanliga stickor där man analyserar streck. Varför? Dels för att jag flera tidigare plussat mycket tidigt och alltså vet att det är möjligt, dels för att jag är otålig och vill ha svar så snabbt som möjligt och dels för att det ger mig mindre stress och ångest. Att gå runt och hoppfullt vänta 2-3 veckor på att eventuellt ta ett test och ha hoppet uppe för att sen bli besviken skulle vara mer ångestladdat för mig. På mitt sätt känner jag mig mer förberedd på att jag eventuellt inte blev gravid den cykeln. Jag litar inte heller på digitala test om det är tidigt eftersom de ofta slår om till positivt senare än man får svaga streck på stickor. Man kan alltså få ett svagt plus på en sticka samtidigt som ett digitalt fortfarande är negativt så det funkar inte att testa tidigt med dem. Så ja jag vill kunna se och analysera testet själv. De digitala är också svindyra och eftersom jag testar ofta är det inte rimligt att lägga pengar på sånna. Att bryta upp digitala har jag också gjort för länge sen men det är meningslöst för de hade alltid 2 eller 3 streck, även när jag inte var gravid.