• Anonym (TS)

Varför köpa graviditetstest som skapar förvirring?

Jag läser på så många ställen kvinnor som lägger ut sina graviditetstest och sitter och analyserar testen, är det inte ett streck? Kanske är det ett streck. Det blir ju som någon form av självskadebeteende ju, där man plågar sig själv och köper ett nytt test. 

Är det inte enklare att bara köpa ett test där det står gravid eller inte gravid. Det kan inte bli mer tydligt. Man behöver inte göra hundra billiga test där man ska sitta sen och vara osäker och plågas av känslor som att kanske det är ett extra streck. 

Så varför köper ni dessa test? Borde dom ens få finnas? Skapar ju bara en förvirrad och osäker kundgrupp. 

• Svar på tråden Varför köpa graviditetstest som skapar förvirring?
  • Aliona

För att den kategorin av kvinnor som startar trådar om spökstreck är samma kategori som bryter upp digitala test för att se om det finns något streck trots att det visat inte gravid. Hoppet är helt enkelt starkare än förnuftet och mot det hjälper inget. 

• Anonym (Halvsvensk man)

Eller helt enkelt kolla om det kommer en unge? Borde vara hyfsat säkert

• Anonym (S)
    Aliona skrev 2024-11-02 23:52:34 följande:

För att den kategorin av kvinnor som startar trådar om spökstreck är samma kategori som bryter upp digitala test för att se om det finns något streck trots att det visat inte gravid. Hoppet är helt enkelt starkare än förnuftet och mot det hjälper inget. 

Jag bröt upp ett digitalt test för att slänga batteriet separat. På testet stod det "ej gravid" på stickan i testet var två streck såg jag då. Några.dagar.senare plussade jag med annat test 😂
  • Anonym (TS)
    Aliona skrev 2024-11-02 23:52:34 följande:

Känns ju inte helt rimligt. Menar du att dessa kvinnor har blivit typ sjukligt besatta av tanken av att bli gravida? 
  • Anonym (Even)
    Anonym (TS) skrev 2024-11-03 00:06:53 följande:
    Känns ju inte helt rimligt. Menar du att dessa kvinnor har blivit typ sjukligt besatta av tanken av att bli gravida? 
    Det finns till och med kvinnor som importerar bilder på sina negativa test i Photoshop och försöker få fram det andra strecket.
  • Anonym (Tragiskt)
    Anonym (Even) skrev 2024-11-03 00:25:51 följande:
    Det finns till och med kvinnor som importerar bilder på sina negativa test i Photoshop och försöker få fram det andra strecket.
    Hur vet du det?
  • Norrlandsguldig
    Anonym (TS) skrev 2024-11-02 22:22:35 följande:
    Varför köpa graviditetstest som skapar förvirring?

Jag läser på så många ställen kvinnor som lägger ut sina graviditetstest och sitter och analyserar testen, är det inte ett streck? Kanske är det ett streck. Det blir ju som någon form av självskadebeteende ju, där man plågar sig själv och köper ett nytt test. 

Är det inte enklare att bara köpa ett test där det står gravid eller inte gravid. Det kan inte bli mer tydligt. Man behöver inte göra hundra billiga test där man ska sitta sen och vara osäker och plågas av känslor som att kanske det är ett extra streck. 

Så varför köper ni dessa test? Borde dom ens få finnas? Skapar ju bara en förvirrad och osäker kundgrupp. 

De testar sig innan killen hunnit komma i dem knappt. Hoppas de uppfinner någon mätare som mäter exakt kontinuerligt och ständigt minsta hormonförändring haha 
  • Anonym (Jorden)
    Anonym (TS) skrev 2024-11-03 00:06:53 följande:
    Jag tror att det korrekta ordet är anpassningsstörning, att man befinner sig i en så stor kris/trauma/sorg att man inte mäktar med längre utan utvecklar tex ångest, depression och beteenden man inte tidigare haft. 
  • Anonym (TS)
    Anonym (Jorden) skrev 2024-11-03 07:52:32 följande:
    Jag tror att det korrekta ordet är anpassningsstörning, att man befinner sig i en så stor kris/trauma/sorg att man inte mäktar med längre utan utvecklar tex ångest, depression och beteenden man inte tidigare haft. 
    När man gör ett graviditetstest? 
  • Anonym (Jorden)
    Anonym (TS) skrev 2024-11-03 08:01:20 följande:
    När man gör ett graviditetstest? 
    När man har gjort negativa graviditetstester så många gånger att rädslan inför att förbli barnlös resten av livet konstant gnager i en. Hur många gånger det är är individuelt. 
Svar på tråden Varför köpa graviditetstest som skapar förvirring?