Inlägg från: Anonym (Sing) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sing)

Varför köpa graviditetstest som skapar förvirring?

Anonym (TS) skrev 2024-11-02 22:22:35 följande:
    Varför köpa graviditetstest som skapar förvirring?

Jag läser på så många ställen kvinnor som lägger ut sina graviditetstest och sitter och analyserar testen, är det inte ett streck? Kanske är det ett streck. Det blir ju som någon form av självskadebeteende ju, där man plågar sig själv och köper ett nytt test. 

Är det inte enklare att bara köpa ett test där det står gravid eller inte gravid. Det kan inte bli mer tydligt. Man behöver inte göra hundra billiga test där man ska sitta sen och vara osäker och plågas av känslor som att kanske det är ett extra streck. 

Så varför köper ni dessa test? Borde dom ens få finnas? Skapar ju bara en förvirrad och osäker kundgrupp. 

Två orsaker: 
    - Jag personligen köper billigast möjliga tester i storpack då jag blir gravid lätt och vill kunna testa ofta. Tycker dessutom att dessa är bättre. 

- De visar positivt även vid lägre halter hcg och kan därav tas tidigare. 

Personligen tycker jag att de som det står gravid/inte gravid på är överflödiga och bara onödigt dyra. 

• Anonym (Sing)
    Anonym (JJ) skrev 2024-11-03 14:52:23 följande:
    Säger inte att det är fel med billiga tester men även om du blir gravid lätt kan du ju inte bli gravid oftare än en gång var 9 eller 10:de månad (om graviditerterna går bra alltså) så hur menar du att det är en anledning till att köpa billigare tester och testa ofta? 

Om det inte är så att du menar att du blir gravid lätt men har fått flera tidiga missfall , isåfall ber jag om ursäkt. 

Jodå, jag har blivit gravid 16 ggr totalt i mitt liv. Har 3 barn. 2 aborter tidigare i livet. 11 missfall totalt. 

Blir gravid vart tredje försök ungefär, men har haft åtskilliga missfall. Så det jag menar är att jag testar för att se stegringen på testerna, det ser man bättre på dessa tester än Clearblue. Kan inte påstå att det är särskilt kul att gå med en MA till v 12 (varit med om det), så jag testar gärna ofta och kollar stegringen så att jag vet om jag behöver kolla upp något. Sen är det rätt dyrt att springa på ultraljud varje gång jag plussat också eftersom jag blir gravid flera gånger om året. Så ja, dessa billiga tester är jättebra! Är man en van testare som jag så lär man sig hur de fungerar och tycker förmodligen även att de säger mer än ett test där det står gravid/inte gravid på också. Men visst, folk som inte har en aning om hur såna tester fungerar borde naturligtvis hålla sig till den andra varianten. 

Svar på tråden Varför köpa graviditetstest som skapar förvirring?