Är jag för kort?
180cm anses för kort för kvinnor i Sverige idag?
Jag är 188. Hade gärna velat korta ner mig till 180 dööer under. 188cm är en plåga på bio. Bussen.föygplan osv. Så vill ni tjejer ha äventyr så ta en kort kille. Den lär inte klaga på benutrymmet där den befinner sig
Jag är 170 och har flickvän (som råkar vara längre än mig) och utöver det har jag några kvinnor som är intresserade av mig. Folk som säger att man måste vara lång ljuger. Det handlar om att inte ha komplex och låta ens längd hindra än till att leva ett bra liv.
180 är ju ungefär medellängd för män, så det är definitivt inte för kort. Jag är för övrigt en 179 cm lång kvinna med en man som är 180 och det har aldrig varit något problem.
Du är medveten om att vi är mååååååånga korta tjejer då kvinnans meddellängd är ca 167 cm?
Så vem tycker du är för kort?
Jag är liten och petit och för mig är du alldeles för lång.
Alla korta tjejer är inte likadana. Jag är under 155 och älskar att vara med män som är mycket längre än mig.
Till vissas stora förtret - en del stör sig på mina preferenser och anser jag förtjänar bara korta män då jag själv är kort
Baserat på Tinder så funkar 180cm utmärkt. 178cm som jag egentligen är funkar inte. Kan man bara komma undan med 180 eller att vara 180 (Men inte 179) så räcker det.
Alla korta tjejer är inte likadana. Jag är under 155 och älskar att vara med män som är mycket längre än mig.
Till vissas stora förtret - en del stör sig på mina preferenser och anser jag förtjänar bara korta män då jag själv är kort
Jag är för lång för nästan allting, bilar, motorcyklar, flygplan, sängar med gavlar... Allting verkar vara konstruerat för någon som är 175 cm...
Eftersom frågan ligger under sex och samlevnad så svarar jag som kort man med mina erfarenheter gällande just sex med mig Jag är 168cm kort men jag har aldrig upplevt det som ett problem när det gällt kvinnors intresse för mig.. men, jag har också alltid tittat mer åt kvinnor som är i min längd eller lite kortare.. likväl som det verkar vara viktigt för många kvinnor att känna sig kvinnliga och lite petita bredvid sin man så är det viktigt för mig att känna mig manlig bredvid min kvinna. Det har jag inte några bekymmer med så länge kvinnan i fråga är ungefär lika lång (kort) som mig.. men skulle känna mig både obekväm och omanlig med en kvinna som började närma sig 180cm i längd.
Något jag faktiskt upplevt som väldigt positivt med att vara kort som kille är att sexet ofta blir väldigt smidigt.. Nu vet jag iofs inget annat men flera av mina sexpartners har påtalat just det. Att det är väldigt smidigt med allt från kyssar till olika ställningar när man har sex med någon som är ungefär lika lång. Så stå på er där ute alla kortisar och visa upp ett storkukslugn (för att referera till någon tidigare i tråden ) när ni träffar kvinna ni är intresserad av.
För mig som är 151 är alla långa :p visst nu råkar min man va jättelång 198 men längden är det minst viktiga för mig
Längden är inte viktigt alls
Du är inte för kort för mig som bara är 154 cm lång
Jag 173 och jag tycker inte det.