• Anonym (otacksam syster)

Födelsedagsbarnet vände i dörren

I helgen som var fyllde min syster 25. Jag och några väninnor bestämde oss för att överraska henne. Jag lånde morsans nycklar, vi bjöd in ett gäng vänner, fixade mat och dryck och tårta, dekorationer i halloweentema, musik, hela slanten. Vi berättade ingenting för henne eller hennes sambo, eller mamma för den delen varför vi behövde nycklarna, och de flesta gästerna var inbjudna dagen före eller samma dag, för att verkligen kunna överraska och ingen kunde hinta något i förväg. Alla tyckte att det skulle bli jättkul, en del var klädda till maskerad.

Så hon kom hem till dukat bord och presenter och glada vänner, och så blev hon skitförbannad och vände i dörren! Bokstavligen. Hon stannade på dörrtröskeln, frågade "vad fan är det här?", och sen vände hon och gick! Hur jävla otacksam får man bli? Här fixar vi för hennes fördelsedag och hon bara tjurar och går? Så vi hade fest utan henne och lämnade disk och städ åt tjurskallen. 

Hon vägrar prata med mig nu och har tagit tillbaka nyckeln från morsan, som nu är sur på mig också för att jag har förstört deras relation på något sätt? Jag fattar inte varför de är sura på MIG när det var HON som förstörde kvällen, och de vägrar förklara. Kan ni förklara? Blir man knäpp när man är gravid eller något?

• Svar på tråden Födelsedagsbarnet vände i dörren
  • Anonym (Alkohol?)

Tolkar jag rätt att du ordnade en fest med alkohol för en gravid kvinna? Låter som om du inte egentligen ville fira henne utan bara hitta på en ursäkt för en fest.

• Hjelm

Detta MÅSTE vara en trolltråd, jag vill inte tro att det finns mycket kollektiv idioti i en grupp vuxna människor som påstår att de är denna tjejs vänner.

• Anonym (Nja)

Min familj hade en extranyckel som jag sedan tog tillbaka. När jag inte öppnade dörren vid ett oanmält besök så låste de upp dörren och klampade in. Och detta gjorde mig oerhört frustrerad. Mitt hem är min borg, och jag bestämmer själv vem som ska komma in eller inte. Och jag hade inte heller blivit glad om de hade varit i mitt hem utan att be om lov. Jag hade nog hållit god min, men det hade inte känts bra. Och att lämna all disk var inte ok, lägenheten skulle ha lämnats i samma skick som när de kom dit. 

• Virriga Vera
    Hellishen skrev 2024-11-03 08:27:49 följande:
    Födelsedagsbarnet vände i dörren

Otroligt många gnälliga, osociala och allmänt uptighta personer som kommenterar och likear. Må ni då aldrig råka ut för det hemska att någon annan vill göra något för er skull och få er att känna er viktiga. 🙄 Älskar själv överraskningar.

Min kommentar är nog bara att om din syster betedde sig såhär (helt sjukt beteende) så måste nog du och vännerna innerst inne vetat om att hon inte skulle vilja ha någon överraskningsfest?

Jag är varken gnällig, osocial eller uptight. Jag gillar överraskningar. Men hade hade blivit skogstokig om detta hade hänt mig. Att göra som Ts är ett stort övertramp i min privata sfär. Jag älskar att ha gäster men då ska de vara inbjudna av mig.
  • Anonym (Betta)
    Anonym (Jag tror ...) skrev 2024-11-01 21:09:30 följande:
    Anonym (Jag tror ...) skrev 2024-11-01 21:04:23 följande:
    Fast uppenbarligen hör ju systern till kategorin som verkligen inte uppskattar sånt, och då är det ju svårt att bli glad och tacksam ... alltså, man kan ju bli glad och tacksam även för saker som man inte egentligen vill ha om man förstår att det verkligen kom från hjärtat, av omtanke, men i en sån här situation är det ju uppenbart att ts inte öht gjorde det för systerns skull, utan för att hon själv tyckte det var kul, och då är det ju inget att uppskatta. Tvärtom är det ju raka motsatsen: ts skiter helt i vad systern kan tänkas bli glad för, och ger henne istället nånting som hon rimligtvis måste veta att systern avskyr ... så nej - inte konstigt alls att systern inte blev "glad för ansträngningen", eftersom ansträngningen helt uppenbart inte gjordes för hennes skull, utan ts i stället valde att totalt köra över henne. 
    Dvs, det var inte bara en "present" som systern inte ville ha, utan det var dessutom en tydlig demonstration av att ts skiter fullständigt i systern och bara använder henne som förevändning för att göra nåt hon själv tycker är roligt. Detta märks ju inte minst på ts sätt att resonera kring det i efterhand + det sviniga beteendet med att lämna disk och städning som straff för att systern hade mage att bli upprörd.

Det blir ju bara spekulationer när du tror du vet hur andra tänker

man kan inte utgå ifrån att alla tänker så långt och att TS betedde sig illa efter den oönskade reaktionen betyder inte att hon hade onda avsikter från början
  • Egon den stora
    Hellishen skrev 2024-11-03 08:27:49 följande:

Otroligt många gnälliga, osociala och allmänt uptighta personer som kommenterar och likear. Må ni då aldrig råka ut för det hemska att någon annan vill göra något för er skull och få er att känna er viktiga. 🙄 Älskar själv överraskningar.

Min kommentar är nog bara att om din syster betedde sig såhär (helt sjukt beteende) så måste nog du och vännerna innerst inne vetat om att hon inte skulle vilja ha någon överraskningsfest?

Är det dumt beteende att bli arg för att behöva städa och diska efter en fest i sitt eget hem efter en fest man inte bjudit in till?
  • Anonym (Betta)
    Egon den stora skrev 2024-11-03 13:33:09 följande:
    Är det dumt beteende att bli arg för att behöva städa och diska efter en fest i sitt eget hem efter en fest man inte bjudit in till?
    Det var det inte tal om vid det laget
  • Anonym
    Anonym (Betta) skrev 2024-11-03 12:56:34 följande:
    betyder inte att hon hade onda avsikter från början
    Jo. Hon gjorde inbrott.
  • Anonym (Betta)
    Anonym skrev 2024-11-03 15:11:48 följande:
    Jo. Hon gjorde inbrott.
    Betyder i så fall inte att hon hade onda avsikter med att göra så. Man kan begå brott utan att inse det och utan onda avsikter. Det vore inte första gången det händer någon
  • klyban

Skulle också vänt i dörren, vill inte veta av såna där överraskningar.

Prata om hemfridsbrott sure, men också lite patetiskt här, och frågan om ens polis och åklagare skulle ta i det ens.

Och inbrott, hur tänker man där och vad stjäls säger man?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Födelsedagsbarnet vände i dörren