Inlägg från: Anonym (Betta) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Betta)

Födelsedagsbarnet vände i dörren

Jag hade blivit jätteglad, även om jag inte önskat en fest, utan glad för ansträngningen. Orkar jag verkligen inte så får man väl försöka hantera det på något smidigt sätt. TaCIA, ta lite tårta sen gå och lägga sig eller nåt. Arg sådär, ska mycket till för att det ska kännas ok/förståeligt för mig. Men hon var nog inte beredd på detta och kände sig överkörd och kunde inte hantera sina känslor 

• Anonym (Betta)
    Anonym (Jag tror ...) skrev 2024-11-01 21:09:30 följande:
    Anonym (Jag tror ...) skrev 2024-11-01 21:04:23 följande:
    Fast uppenbarligen hör ju systern till kategorin som verkligen inte uppskattar sånt, och då är det ju svårt att bli glad och tacksam ... alltså, man kan ju bli glad och tacksam även för saker som man inte egentligen vill ha om man förstår att det verkligen kom från hjärtat, av omtanke, men i en sån här situation är det ju uppenbart att ts inte öht gjorde det för systerns skull, utan för att hon själv tyckte det var kul, och då är det ju inget att uppskatta. Tvärtom är det ju raka motsatsen: ts skiter helt i vad systern kan tänkas bli glad för, och ger henne istället nånting som hon rimligtvis måste veta att systern avskyr ... så nej - inte konstigt alls att systern inte blev "glad för ansträngningen", eftersom ansträngningen helt uppenbart inte gjordes för hennes skull, utan ts i stället valde att totalt köra över henne. 
    Dvs, det var inte bara en "present" som systern inte ville ha, utan det var dessutom en tydlig demonstration av att ts skiter fullständigt i systern och bara använder henne som förevändning för att göra nåt hon själv tycker är roligt. Detta märks ju inte minst på ts sätt att resonera kring det i efterhand + det sviniga beteendet med att lämna disk och städning som straff för att systern hade mage att bli upprörd.

Det blir ju bara spekulationer när du tror du vet hur andra tänker

man kan inte utgå ifrån att alla tänker så långt och att TS betedde sig illa efter den oönskade reaktionen betyder inte att hon hade onda avsikter från början
  • Anonym (Betta)
    Egon den stora skrev 2024-11-03 13:33:09 följande:
    Är det dumt beteende att bli arg för att behöva städa och diska efter en fest i sitt eget hem efter en fest man inte bjudit in till?
    Det var det inte tal om vid det laget
  • Anonym (Betta)
    Anonym skrev 2024-11-03 15:11:48 följande:
    Jo. Hon gjorde inbrott.
    Betyder i så fall inte att hon hade onda avsikter med att göra så. Man kan begå brott utan att inse det och utan onda avsikter. Det vore inte första gången det händer någon
  • Anonym (Betta)
    Anonym (Jag tror ...) skrev 2024-11-03 17:48:13 följande:
    Nä, alla tänker inte så långt, men jag vågar påstå att de allra, allra flesta inte skulle reagera som ts gjorde när misstaget redan var ett faktum om deras avsikter från början var goda. De allra, allra flesta som menade det som nåt fint skulle inte bli sura, festa loss i personens hem, och sen lämna disk och städ med förklaringen att mottagaren bara var otacksam. Så ja, det är spekulationer, men ganska välgrundade sådana.
    Finns folk som kan reagera väldigt illa när de bli kränkta, betyder fortfarande inte att de från början hade onda avsikter
Svar på tråden Födelsedagsbarnet vände i dörren