• Anonym (otacksam syster)

Födelsedagsbarnet vände i dörren

I helgen som var fyllde min syster 25. Jag och några väninnor bestämde oss för att överraska henne. Jag lånde morsans nycklar, vi bjöd in ett gäng vänner, fixade mat och dryck och tårta, dekorationer i halloweentema, musik, hela slanten. Vi berättade ingenting för henne eller hennes sambo, eller mamma för den delen varför vi behövde nycklarna, och de flesta gästerna var inbjudna dagen före eller samma dag, för att verkligen kunna överraska och ingen kunde hinta något i förväg. Alla tyckte att det skulle bli jättkul, en del var klädda till maskerad.

Så hon kom hem till dukat bord och presenter och glada vänner, och så blev hon skitförbannad och vände i dörren! Bokstavligen. Hon stannade på dörrtröskeln, frågade "vad fan är det här?", och sen vände hon och gick! Hur jävla otacksam får man bli? Här fixar vi för hennes fördelsedag och hon bara tjurar och går? Så vi hade fest utan henne och lämnade disk och städ åt tjurskallen. 

Hon vägrar prata med mig nu och har tagit tillbaka nyckeln från morsan, som nu är sur på mig också för att jag har förstört deras relation på något sätt? Jag fattar inte varför de är sura på MIG när det var HON som förstörde kvällen, och de vägrar förklara. Kan ni förklara? Blir man knäpp när man är gravid eller något?

• Svar på tråden Födelsedagsbarnet vände i dörren
  • Anonym (k)
    Anonym (otacksam syster) skrev 2024-10-31 15:56:43 följande:

Blir man knäpp när man är gravid eller något?

Är du gravid eller?

Eller en omogen tonåring som lämnar disk och städ till födelsedagspersonen som tydligt inte vill bli överraskad på detta sätt. Alla uppskattar inte sånt här med noll framförhållning och att flera personer går in oväntat i ens privata zon.

Men hej tråd som lär bli jättelång utan någon orsak...
  • Anonym (nejtack)

Hon kanske mådde skit och var jättetrött, kanske bara hade velat gå hem och lägga sig... Hatar överraskningar och hade också blivit sur. Men har ändå lite sociala skills och hade varit med på det en stund men sen bett folk att gå pga trött. Jävla otyg med överraskningsfester.

• Anonym (.)

vad fult gjort av dig och vännerna. Att överraska någon med fest är så ohyggligt otrevligt.
    Den som fyller år väljer själv OM och HUR denne firas. 
    Punkt slut.

• Lönnsirap

Så i praktiken bröt ni er in i er väns bostad och höll en fest utan henne! Å nu tycker du på allvar att hon är otacksam...

• Anonym (E)
    Anonym (.) skrev 2024-10-31 16:27:04 följande:

vad fult gjort av dig och vännerna. Att överraska någon med fest är så ohyggligt otrevligt.
    Den som fyller år väljer själv OM och HUR denne firas. 
    Punkt slut.

Jag gillar inte heller överraskningar på det sättet. Kanske unpopular opinion men skulle helst inte bli överraskad med t.ex babyshower heller. Har haft det en gång , det var min vän och syster som ordnade det mesta men jag visste om det och var med och bestämde datum och allt sånt, tyckte det blev bra. 

• Anonym (.)
    Anonym (E) skrev 2024-10-31 16:35:37 följande:

Jag gillar inte heller överraskningar på det sättet. Kanske unpopular opinion men skulle helst inte bli överraskad med t.ex babyshower heller. Har haft det en gång , det var min vän och syster som ordnade det mesta men jag visste om det och var med och bestämde datum och allt sånt, tyckte det blev bra. 

Fortfarande fult gjort. Man överraskar inte och tränger sig på så där. Den som fyller år BJUDER IN, OM denne vill fira. Allt annat är oförskämt från de anhöriga.
  • Anonym (Ego)

Ni bryter er in i hennes hem, oombedda och utan att ta reda på ett dugg kring hur hon vill ha det kring sin födelsedag. Sedan när hon vägrar delta i ERT kalas så våldgästar ni hennes hem, festar på och lämnar disk, städ och annan skit åt henne att ta reda på. Är ni inte riktigt friska någon av er eller?? Ingen som helst skam i kroppen! Och dessutom kan jag meddela att ni har begått ett eller två brott också på kuppen.

Du borde be SÅ mycket om ursäkt till din syster och fundera på hur du ska kompensera henne för att ha brutit dig in i hennes hem, ställt till en massa skit på flera olika sätt och förstört hennes födelsedag!

• Anonym (E)
    Anonym (.) skrev 2024-10-31 16:46:47 följande:
    Fortfarande fult gjort. Man överraskar inte och tränger sig på så där. Den som fyller år BJUDER IN, OM denne vill fira. Allt annat är oförskämt från de anhöriga.
    Alltså jag höll med dig. Jag tycker också det var fult gjort men la till att jag helst inte skulle vilja ha det så på t.ex babyshower heller: 
  • Anonym

Att ta sig in i någons hem utan tillåtelse är hemfridsbrott. 
    Din syster skulle kunna anmäla dig till polisen och sedan blir du dömd i tingsrätten för brott. Då kommer du finnas i brottsregistret.

Hoppas du skämtar med oss ts.

• blomman 2

Ja du, vi är verkligen olika.
    Jag hade blivit jätte glad om min syster hade gjort något liknande vilket hon faktiskt gjorde när jag fyllde 30 år och kom hem efter en utlandsresa och möttes av vänner och fest hemma, en helt oförglömlig kväll jag länge kommer att minnas med ett stort leende! 

Min syster är olik mig och hade inte uppskattat detsamma men hon visste att jag skulle göra det så därför kunde hon höra denna roliga gest! 

Sefan kan folk ändras också, så när syrran fyllde 40 gjorde vi en överraskningsfest för henne och DÅ blev hon glatt överraskad! 

Svar på tråden Födelsedagsbarnet vände i dörren