• Juliii86

Någon mer som ska göra FET

Hej!

För cirka 7 år sedan gjorde jag IVF för att jag och maken inte kunde få barn på egen hand. På andra försöker fick vi en dotter som är 7 år.
    När jag gjorde ägguttag (på andra försöket) blev det 4 st av goda kvalité och en färsk återföring gjordes. Av dom 3 som blev kvar överlevde bara ett och den har varit i frysen i hela 7 år. Vilket känns otroligt om man tänker efter att den lilla blastocyst har väntat på oss i så lång tid. Det känns också overkligt att vi ska göra en FET men samtidigt också nervöst över om den kommer klara upptining. 

Jag har nyligen slutat med letrozole och har börjat testa med ÄL tester. Jag är inne på dag 10. Jag hoppas på att få utslag på onsdag nästa vecka för att Sahlgrenska har stängt över helgen så får jag utslag tidigare än onsdag kommer det inte bli av då får jag vänta tills nästa ägglossning. 

Finns någon mer som snart ska göra FET? Skulle jätte gärna vilja prata med någon mer som gör något liknande för jag känner mig rätt så ensam just nu.

• Svar på tråden Någon mer som ska göra FET
  • Jassan123
    Juliii86 skrev 2024-12-11 20:17:18 följande:
    Hej! 
    Vad spännande! Hoppas att det går vägen för dig. Får önska dig lycka till 😊
    Tack så mycket ! Och grattis till plusset 🥰
  • Juliii86
    Jassan123 skrev 2024-12-11 20:29:25 följande:
    Tack så mycket ! Och grattis till plusset 🥰
    Tack 😀 Det känns fortfarande overkligt att det tog sig. Jag var så rädd att blastocysten inte skulle klara av upptining men den gjorde det. Vart någonstans är det du gör ivf?
  • Jassan123
    Juliii86 skrev 2024-12-11 20:47:06 följande:
    Tack 😀 Det känns fortfarande overkligt att det tog sig. Jag var så rädd att blastocysten inte skulle klara av upptining men den gjorde det. Vart någonstans är det du gör ivf?
    Förstår det .. har också den oron . Har 4 st i frysen så hoppas att något klarar upptiningen ! 
    I Göteborg på Nordic IVF , vart går du själv?😁
  • Juliii86
    Jassan123 skrev 2024-12-11 20:58:32 följande:
    Förstår det .. har också den oron . Har 4 st i frysen så hoppas att något klarar upptiningen ! 
    I Göteborg på Nordic IVF , vart går du själv?😁
    Oj 4 stycken! Vilken lycka! Jag håller tummarna på att de klarar det. Själv har jag gjort hos Sahlgrenska 😊 Vi ska dit på måndag och göra vul. Jag är så nervös och stressad över detta. 
  • Anonym (FET)

Jag gjorde FET 7 november med ett embryo vi hade kvar från den IVF som gav oss vår femåring. Eller egentligen fanns det två blastocyster kvar men en klarade inte tining. Nu är jag i vecka 7+6.  Varit på VUL och det ser bra ut. Sådan lycka! Jag är 45 så det blir ju inga fler embryon från egna ägg i alla fall. 

• Juliii86
    Anonym (FET) skrev 2024-12-13 23:30:28 följande:

Jag gjorde FET 7 november med ett embryo vi hade kvar från den IVF som gav oss vår femåring. Eller egentligen fanns det två blastocyster kvar men en klarade inte tining. Nu är jag i vecka 7+6.  Varit på VUL och det ser bra ut. Sådan lycka! Jag är 45 så det blir ju inga fler embryon från egna ägg i alla fall. 

Men vad roligt!! Stort grattis till dig 😊 Så roligt med ett syskon till din femåring. Hur mår du annars? 
  • Jassan123
    Juliii86 skrev 2024-12-13 14:11:10 följande:
    Oj 4 stycken! Vilken lycka! Jag håller tummarna på att de klarar det. Själv har jag gjort hos Sahlgrenska 😊 Vi ska dit på måndag och göra vul. Jag är så nervös och stressad över detta. 
    Ja det kändes fantastisk när vi fick resultatet 😀 man vågar inte riktigt tro eller hoppas för mycket på något under denna resan . Så allt som går bra känns som en vinst ! 
    Min remiss gick också till sahlgrenska men det var långa köer så vi blev erbjudna en plats hos nordic istället , vi har vart super nöjda 👍 
    Ååh va spännande ! Kan tänka mig att väntan är värst .. Håller alla tummar och tår för att allt ska se bra ut 🤗
  • Juliii86
    Jassan123 skrev 2024-12-14 13:26:32 följande:
    Ja det kändes fantastisk när vi fick resultatet 😀 man vågar inte riktigt tro eller hoppas för mycket på något under denna resan . Så allt som går bra känns som en vinst ! 
    Min remiss gick också till sahlgrenska men det var långa köer så vi blev erbjudna en plats hos nordic istället , vi har vart super nöjda 👍 
    Ååh va spännande ! Kan tänka mig att väntan är värst .. Håller alla tummar och tår för att allt ska se bra ut 🤗
    Jag tänka mig det 🙂 Nej jag förstår det. Jag är i samma sits att jag inte heller vågar hoppas för mycket. Ibland känns det som jag är gravid och ibland känner jag mig tveksam som att säga är jag gravid på riktigt? 
    Aha ok, så det är därför ni är på Nordic. Vad roligt att höra att ni är nöjda. 
    Ja det har varit tuffa veckor. Kändes dagarna gick långsamt. Tack det hoppas jag också även om jag försöker vara neutral om det skulle visade sig något negativt. 
  • Jassan123
    Juliii86 skrev 2024-12-14 15:01:46 följande:
    Jag tänka mig det 🙂 Nej jag förstår det. Jag är i samma sits att jag inte heller vågar hoppas för mycket. Ibland känns det som jag är gravid och ibland känner jag mig tveksam som att säga är jag gravid på riktigt? 
    Aha ok, så det är därför ni är på Nordic. Vad roligt att höra att ni är nöjda. 
    Ja det har varit tuffa veckor. Kändes dagarna gick långsamt. Tack det hoppas jag också även om jag försöker vara neutral om det skulle visade sig något negativt. 
    Ja det är verkligen en berg och dalbana med känslor ! 

Du får gärna uppdatera hur de går om du vill och har lust , så hoppas vi på det bästa 🤗
  • Juliii86
    Jassan123 skrev 2024-12-16 10:05:11 följande:
    Ja det är verkligen en berg och dalbana med känslor ! 

Du får gärna uppdatera hur de går om du vill och har lust , så hoppas vi på det bästa 🤗
    Då har vi varit i gbg på Sahlgrenska och sett en fullfrisk liten frö. Ett hjärta tickade på som den skulle och vi fick se lilla fröet dansa lite för oss. Hon var så trevlig och bra läkare som lät oss se en lång stund på lilla fröet. 
    Jag fällde tårar och var på väg stor gråta när jag såg hjärtat ticka på 🥺 Det var en sån otrolig känsla att få se hur pigg och glad den lilla fröet var. 
    Idag är jag i vecka 9 (8+3)😊
Svar på tråden Någon mer som ska göra FET