• Juliii86

Någon mer som ska göra FET

Hej!

För cirka 7 år sedan gjorde jag IVF för att jag och maken inte kunde få barn på egen hand. På andra försöker fick vi en dotter som är 7 år.
    När jag gjorde ägguttag (på andra försöket) blev det 4 st av goda kvalité och en färsk återföring gjordes. Av dom 3 som blev kvar överlevde bara ett och den har varit i frysen i hela 7 år. Vilket känns otroligt om man tänker efter att den lilla blastocyst har väntat på oss i så lång tid. Det känns också overkligt att vi ska göra en FET men samtidigt också nervöst över om den kommer klara upptining. 

Jag har nyligen slutat med letrozole och har börjat testa med ÄL tester. Jag är inne på dag 10. Jag hoppas på att få utslag på onsdag nästa vecka för att Sahlgrenska har stängt över helgen så får jag utslag tidigare än onsdag kommer det inte bli av då får jag vänta tills nästa ägglossning. 

Finns någon mer som snart ska göra FET? Skulle jätte gärna vilja prata med någon mer som gör något liknande för jag känner mig rätt så ensam just nu.

• Svar på tråden Någon mer som ska göra FET
  • Jassan123
    Juliii86 skrev 2025-01-20 23:31:42 följande:
    Jag hade mycket mer illamående tidigt i graviditeten men det har minskat rejällt. Jag tar åksjuke tabletter för illamåendet. Ja vi pratade om det för ett tag sen och vi bestämde oss för att reda på det dels för kläderna skull och för att det blir lättare för oss att hitta ett namn. Ja det är tråkigt att man inte får det utskrivet men jag antar att man kan framkalla det istället. Den första ultraljud jag gjorde hos Sahlgrenska då fick jag det utskrivet.
    Vad skönt att det funkar och att det  minskat för dig ! Så spännande 🤗 
    Var på ytterligare ett ultraljud igår 4/2 och dom såg en stor fin blåsa . Idag fick jag positivt på stickan , vet inte om stickan eller jag hade det största leendet 🤣 Inplanerad FET på tisdag 11/2 ! Nu känner jag mig så sjukt taggad och förväntansfull 😃
  • Juliii86
    Jassan123 skrev 2025-02-05 11:51:56 följande:
    Vad skönt att det funkar och att det  minskat för dig ! Så spännande 🤗 
    Var på ytterligare ett ultraljud igår 4/2 och dom såg en stor fin blåsa . Idag fick jag positivt på stickan , vet inte om stickan eller jag hade det största leendet 🤣 Inplanerad FET på tisdag 11/2 ! Nu känner jag mig så sjukt taggad och förväntansfull 😃
    Haha 😂 Vad roligt att höra! Hejja Hejja 🤗 Nu får vi hoppas att det tar sig för dig 😊 Berätta sen hur det gick!
  • Jassan123
    Juliii86 skrev 2025-02-05 14:52:35 följande:
    Haha 😂 Vad roligt att höra! Hejja Hejja 🤗 Nu får vi hoppas att det tar sig för dig 😊 Berätta sen hur det gick!
    Embryot klarade upptiningen fint och har nu flyttat hem 🤗 det tog lite tid innan dom fick in katetern till livmodern .. Så hade en lättare mensvärk en stund efter. 
    Men nu lär det bli 2 långa veckor innan testet ska tas 🤭
  • Juliii86
    Jassan123 skrev 2025-02-11 16:42:25 följande:
    Embryot klarade upptiningen fint och har nu flyttat hem 🤗 det tog lite tid innan dom fick in katetern till livmodern .. Så hade en lättare mensvärk en stund efter. 
    Men nu lär det bli 2 långa veckor innan testet ska tas 🤭
    Vad kul att höra det gick bra 😀 Åh så mysigt 🥰 Nu håller vi tummarna på att det tar sig. 
    Åh jag vet hur svårt det är att vänta i 2 långa veckor, jobbigt! 
  • Jassan123
    Juliii86 skrev 2025-02-11 22:19:39 följande:
    Vad kul att höra det gick bra 😀 Åh så mysigt 🥰 Nu håller vi tummarna på att det tar sig. 
    Åh jag vet hur svårt det är att vänta i 2 långa veckor, jobbigt! 
    Ja det får vi verkligen hoppas 🤗 
    Haha ja Just nu känns det nästan olidligt att behöva vänta så länge 🤣 vet inte om det är sambon eller jag som är mest otålig .. ca 2 timmar efter insättning frågade sambon om jag kände mig gravid 🤣🤣 
    Hur var det för dig , började du känna symtom innan testdag? 🤗
  • Juliii86
    Jassan123 skrev 2025-02-12 10:12:01 följande:
    Ja det får vi verkligen hoppas 🤗 
    Haha ja Just nu känns det nästan olidligt att behöva vänta så länge 🤣 vet inte om det är sambon eller jag som är mest otålig .. ca 2 timmar efter insättning frågade sambon om jag kände mig gravid 🤣🤣 
    Hur var det för dig , började du känna symtom innan testdag? 🤗
    Vad gulligt av din sambo säga så 🥰
    Det jag kände var menslikande värk på andra dagen. Sen efter det har jag känt till och från på vissa dagar. Hade inga andra symtom än ömma bröst och mensvärk. Sen när jag plussade kände jag absolut ingenting. Symptomen kom senare då var det inte alls lika mysigt.
  • Jassan123
    Juliii86 skrev 2025-02-12 13:39:06 följande:
    Vad gulligt av din sambo säga så 🥰
    Det jag kände var menslikande värk på andra dagen. Sen efter det har jag känt till och från på vissa dagar. Hade inga andra symtom än ömma bröst och mensvärk. Sen när jag plussade kände jag absolut ingenting. Symptomen kom senare då var det inte alls lika mysigt.
    Okej , jag hade som en svag mensvärk insättningsdagen och ruvar dag 1 och 2 . Sen har jag inte känt något . Började få ömma bröst dag 4 . Dock så får jag alltid ömma bröst några dagar innan mens. Idag är ruvardag 6. Katten är som ett plåster på mig till och med  när jag sover , hon släpper mig inte 🤣  Drömde inatt att jag var gravid såå kunde inte hålla mig från att testa ...
    Infogar bild , visst är det 2 streck?!!!🥹🥹
  • Juliii86
    Jassan123 skrev 2025-02-17 08:13:37 följande:
    Okej , jag hade som en svag mensvärk insättningsdagen och ruvar dag 1 och 2 . Sen har jag inte känt något . Började få ömma bröst dag 4 . Dock så får jag alltid ömma bröst några dagar innan mens. Idag är ruvardag 6. Katten är som ett plåster på mig till och med  när jag sover , hon släpper mig inte 🤣  Drömde inatt att jag var gravid såå kunde inte hålla mig från att testa ...
    Infogar bild , visst är det 2 streck?!!!🥹🥹
    Vad olika det kan vara med symptom Glad Jo men visst är det ett synligt plus!! Plus
  • Jassan123
    Juliii86 skrev 2025-02-17 16:05:13 följande:
    Vad olika det kan vara med symptom Glad Jo men visst är det ett synligt plus!! Plus
    Ja verkligen . Har inte trott att de fäst eftersom allt kännts som vanligt nästan . Nu hoppas vi bara att det håller i sig och att det även blir pluss på testdagen nästa vecka 🤗
  • Juliii86
    Jassan123 skrev 2025-02-17 16:37:04 följande:
    Ja verkligen . Har inte trott att de fäst eftersom allt kännts som vanligt nästan . Nu hoppas vi bara att det håller i sig och att det även blir pluss på testdagen nästa vecka 🤗
    Ja men så var det för mig också, kände inget speciellt. Ja vi får hoppas på det Skrattande Jag blev tokig på rfsu tester för de gav inte starkare streck. Du får ta bild igen när du testar dig på test dagen Glad
Svar på tråden Någon mer som ska göra FET